آخرین عناوین

دوشنبه 5 شهريور 1403-11:17 کد خبر:133633

آتش بی‌تدبیری تهدیدی جدی برای تنها بیمارستان نوشهر!!

چرا اخبار آتش‌سوزی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر، از رسانه‌ها مخفی ماند؟!

متاسفانه در دو هفته گذشته سه آتش‌سوزی همزمان در بیمارستان شهید بهشتی از رسانه‌ها مخفی ماند و اخباری به بیرون درز نکرد،جان پرسنل و بیماران این بیمارستان به شدت در خطر است، مسئولین امر هشدارها را جدی بگیرید.


به گزارش خزرتیترخبر، متاسفانه در دو هفته گذشته شاهد آتش‌سوزی گسترده‌ای در بخش ویژه بیمارستان شهید بهشتی نوشهر بوده‌ایم که ماموریت پوشش درمانی جمعیتی بالغ بر یکصد و پنجاه هزار نفر جمعیت ثابت و خدمت‌رسانی به دهها هزار نفر جمعیت شناور منطقه را برعهده دارد.

براساس این گزارش، پس از اطفای حریق مذکور؛ درست در لحظاتی که انتظار می‌رفت مسئولین امر برای کنترل و پیشگیری از حوادث مشابه، به خود آمده و آستین همت را بالا بزنند؛ می‌شنویم که علاوه بر آن حریق، سه فقره آتش‌ سوزی دیگر نیز در این بیمارستان روی می‌دهد اما به دلائلی تامل‌برانگیز، اخباری در رابطه با آن به بیرون درز نمی‌کند، تا آنکه ندایی غیبی ما را در جریان کم و کیف کامل حوادث مذکور قرار داد!!

برای بررسی موضوع لازم به ذکر مواردی چند جهت روشن شدن ابعاد فاجعه هستیم...:

نخست آنکه: این بخش در سال ۹۷ با بودجه اختصاص یافته از محل هتلینگ بیمارستان‌های دولتی، در غالب طرح‌ارتقاء سلامت بهسازی، نو سازی و تجهیز گردیده بود که در نوع خود یکی از زیباترین و مجهزترین بخش‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مازنداران بوده است.

دوم: پیش از اینکه فاجعه حریق رخ دهد، بیمارستان شهید بهشتی نوشهر به دلیل سوء مدیریت و عملکرد فاجعه ‌آمیز مدیریت منابع انسانی و مدیریت مالی و اداری، با فرار پزشکان حاذق منطقه، دچار انباشت بدهی چند ده میلیاردی و ورشکستگی مطلق مالی روبرو گردید!!

سوم: قریب از یک ماه قبل در جریان بازرسی ناظرین اعتبار بخشی وزارت بهداشت، عدم آمادگی بیمارستان در قبال مخاطرات آتش‌سوزی، به بیمارستان تذکر داده شده بود!!

چهارم: در شب حادثه آتش‌سوزی، به دلیل حضور دکتر «ر» به علت بستری بودن همسرش در این بخش؛ کمک‌های بزرگی در جابجایی بیماران و مدیریت بحران انجام دادند، که اگر نبود این پزشک، معلوم نیست امروز بایستی داغدار چه فاجعه‌ای می‌بودیم!!

پنجم: طبق قانون، هیچ دربی در بیمارستان نباید قفل باشد و کلید تمام اتاقها باید در داخل بیمارستان موجود باشد...؛ حال آنکه در شب حادثه به دلیل عدم وجود کلید انبار بخش، که حادثه‌ی حریق از آنجا شروع شد، زمانی آتش‌سوزی کشف گردید و عملیات اطفاء شروع گشت که آتش وسعت بالایی پیدا کرده و عملا فضای زیادی از بخش را فرا گرفت!

ششم: تناقضات بسیاری در گزارش اولیه بیمارستان در خصوص زمانبندی شروع آتش و زمان انتقال بیماران به خارج از طبقه و اعلام به آتش‌نشانی وجود دارد که نیازمند بررسی دوربین‌های بیمارستان و منطقه و حتی ورود دادستانی به عنوان مدعی‌العموم می‌باشد.

هفتم: نصب کولر در بخش به صورت غیر استاندار بدون فیوز جهت قطع جریان برق در صورت اتصالی و با عبور سیم آن از انبار، بدون پوشش مناسب و از کنار اقلام قابل اشتعال دلیل اصلی بروز این فاجعه می‌باشد.

هشتم: مدیریت پس از بحران، درخواست و انتظار اساسی مردم نوشهر می‌باشد، با توجه به وجود بخش ایزوله منفی با تجهیزات کامل در بیمارستان و خالی بودن طبقه دوم اورژانس فعلی، می‌توان با مدیریت تخت‌های بیمارستان، از سرگردانی و بلاتکلیفی مردم منطقه جهت دریافت حداقل خدمات جلوگیری کرده و مانع از انتقال این چند پزشک باقی مانده بیمارستان به شهرهای مجاور گردید.

نهم: ورود با تدبیر و قاطع نماینده این حوزه انتخابیه جهت کنترل بحران و تصمیمات دقیق و مناسب جهت نجات این تنها مرکز درمانی نوشهر مطالبه فوری و به‌ حق مردم منطقه می‌باشد.

لازم به ذکر است؛ سه آتش‌سوزی همزمان در بیمارستان شهید بهشتی که از رسانه‌ها مخفی ماند...!! که آنهم بدنبال آتش سوزی بزرگ و نخستین بوده است؛ موجب خارج شدن بخش‌های تالاسمی و سالن ریاست و دفتر پرستاری از مدار گردید!

این موضوع در هیچ رسانه‌ای به آن پرداخته نشد!! کافیست مسئولین نظارتی و مدعی‌العموم بررسی میدانی نمایند!!

سیستم تاسیسات برق این بیمارستان، عامل خطرآفرینی شده که باید هرچه زودتر ناظرین فنی چاره‌ای برای رفع آن اجرایی نمایند.

به گزارش خزرتیترخبر، جان پرسنل و بیماران این بیمارستان به شدت در خطر است، مسئولین امر هشدارها را جدی بگیرند، دادستان و فرماندار شهرستان، نماینده منطقه، دستگاه نظارتی...، لطفا خطری که متوجه مردم هست را جدی بگیرند!!/آوای ملت

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :