آخرین عناوین

سه شنبه 3 مهر 1403-22:13 کد خبر:133918

حسین زحمتکش(خبرنگار):

تمام‌معادن ذغال سنگ در مازندران مشکل ایمنی دارند/ کارت قرمز صمت ‌مازندران به معادن ناایمن

جان تمام کارگران معادن ذغال سنگ مازندران در خطر است، معادن ذغال سنگ باید ایمن شوند وگرنه قطعا پلمپ می‌شوند و هیچ اغماضی صورت نمی‌گیرد.


خزرتیترخبر:(حسین زحمتکش) - من با بسیاری از معدن ‌کاران مازندران و گلستان دوستم و بسیاری از آن‌ها را قلبا دوست دارم، اما جان آدم‌ها به خصوص قشر زحمتکش کارگر، خیلی ارزشمندتر از هر رفاقت و دوستی است.

واقعا نتوانستم بعد از حادثه معدن طبس سکوت کنم و واقعیت موجود را بیان نکنم، به عنوان تنها خبرنگار معدنی مازندران به ضرس قاطع می‌ گویم که تمامی معادن ذغال سنگ مازندران مشکل ایمنی دارند.

شاید این مشکل در هر معدن کم یا زیاد باشد اما متفق‌القول همگی مشکلات نگران‌کننده‌ای در زمینه ایمنی دارند که تاکنون مورد توجه صاحبان معادن‌ قرار نگرفته است.

جالب است بدانید وضعیت ایمنی در معادن شرکت خصولتی و معدنی پیشرو سوادکوه - وابسته به ذوب آهن اصفهان- با یک هزار کارگر، بسیار بدتر از وضعیت ایمنی معدن طبس است؛ در برخی شیفت‌های کاری در معادن این شرکت ممکن است ۱۵۰ کارگر در تونل باشند که جان همگی آن‌ها در خطر است.

از نزدیک به ۵۰۰ بند آئین نامه ایمنی معادن ذغال سنگ که ‌توسط کارشناسان خبره سازمان نظام مهندسی معدن تنظیم شده است، به صورت میانگین ۵ بند هم در معادن ذغال سنگ استان رعایت نمی شود.

همین بی‌توجهی به رعایت بندهای آئین‌نامه ایمنی معادن ذغال سنگ واکنش اداره صمت مازندران را نیز به همراه داشته و موضوع موجب برخورد جدی این‌ نهاد و تشکیل ده‌ها پرونده قضایی برای معادن‌ غیر ایمن شده است.

اخیرا شنیده ام مدیرکل صمت مازندران اعلام کرده  است که معادن ذغال سنگ باید ایمن شوند وگرنه قطعا پلمپ می‌شوند و هیچ اغماضی صورت نمی‌گیرد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :