آخرین عناوین

دوشنبه 30 مهر 1403-14:15 کد خبر:134265

جلسه ای با دستور کار انتخاب شهردار مرکز استان:

سومین شهردار دوره ششم از دل شورا !!!

در صد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری سید حسن احمدی‌ با کسب ۷ رای اعضای شورای شهر به عنوان شهردار ساری انتخاب شد.


به گزارش خزرتیترخبر، بعدازظهر امروز صد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری به صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

براساس این گزارش، پرویز شعبانی اظهار داشت: در جلسه اخیری که با حضور استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس برگزار شد بر تشکیل کمیته حقوقی برای حل مشکلات شهر ساری تاکید شد.

رئیس دوره ششم شورای شهر ساری افزود: تعویق دوماهه در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری موجبات مشکلات عدیده‌ای را فراهم آورده است.

این مسئول گفت: طبق تبصره ماده ۷۳ در صورت برکناری شهردار می‌بایست انتخاب شهردار ظرف سه ماه انتخاب شود و لذا با توجه به شرایط موجود قصد داریم تا زودتر این موضوع تعیین‌تکلیف و مشکلات موجود به حداقل برسد.

شعبانی اعلام کرد: امید می‌رود که با انتخابی درست شاهد بهبود شرایط و حل چالش‌ها با مدیریت شهری جدید باشیم.

سیدحسین یوسفی نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: نخستین دستور کار جلسه را بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کاندیداهای مدیریت شهری ساری است.

وی افزود: بر اساس نامه‌های ارسالی، سید رحمان شجاعی در نامه‌ای سبحان بخشی، سبحان بخشی در نامه‌ای موسی خلیلی و حسین وریجی در نامه‌ای سیدحسن احمدی سقندکلایی را برای این سمت پیشنهاد کردند.

نائب رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: بر این اساس سبحان بخشی، موسی خلیلی و سیدحسن احمدی سقندکلایی باید نقطه نظرات خود را اعلام کنند.

این مسئول ادامه داد: اکنون با توجه به مدت باقیمانده دیگر فرصت نیست تا نامزدها به بیان برنامه بپردازند بلکه باید شورا برنامه دهد و شهردار اجرا کند.

یوسفی تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه کنونی پرداخت به موقع حقوق پرسنل شهرداری است و شهردار باید توانایی پرداخت حقوق را داشته باشد.

& سید حسن احمدی سقندکلایی

سید حسن احمدی سقندکلایی عضو شورای شهر ساری و نامزد انتخاب شهرداری ساری به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: باید دید چه بلایی سر ساری آمده است که این همه مشکل مدیریت شهری مواجه هستیم.

وی افزود: ساری در یک دوره عملگرایی به سمت رشد در مسیر قلمرو جغرافیایی، عمرانی و زیباسازی حرکت کرد و پس از دوران عملگرایی، شهرداری نتوانست از پس بدهی‌های پیمانکاران بر بیاید.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: ماحصل این اتفاق، اجرای احکام دادگستری و بدهی بزرگی بر دوش شهرداری ساری شد و پدیده بعدی بدهی در پرداخت حقوق و تامین اجتماعی شد.

احمدی اعلام کرد: تولید سرمایه، کم کردن هزینه، دادن ارزش افزوده و جذب سرمایه اجتماعی می‌تواند راهکارهای حل این چالش است.

وی افزود: بازخرید برخی از پرسنل نیز می‌تواند در حل مشکلات مالی در پرداخت حقوق مفید فایده باشد.

عضو شورای شهر ساری عنوان کرد: امروز در میان مردم، سازندگان و پیمانکاران، اعتماد به شهرداری به عنوان سرمایه‌های اجتماعی وجود ندارد ، دادن تنفس به بدهکاران شهرداری یک اصل مهم است که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

احمدی‌سقندکلایی در ادامه توسعه سرمایه‌گذاری، حضور هفتگی شهردار در میان مردم، برگزاری میز خدمت، ملاحظه در ضرایب کمیسیون ماده ۱۰۰، استفاده حداکثری از اموال شهرداری، توسعه بلندمرتبه‌سازی در شهر، را اقدامات مفید برای بهبود شرایط موجود و برون‌رفت از چالش‌های کنونی، واگذاری برخی پارک‌ها به بانک‌های متقاضی جهت احداث بانک‌، برشمرد.

وی اشاره کرد: پارک‌های شمس و دامادی نقاطی است که می‌توان با ساخت بانک و فروش به بانک شهر به یک درآمد بزرگ رسید، باید ساری به سمتی حرکت کند که به قطب صنعت گردشکری استان تبدیل شود و به بهره‌وری خواهد رسید.

این کاندیدای سمت شهرداری ساری گفت: کم‌شدن هزینه‌های شهرداری باید به جای فشار بر افزایش درآمد در اولویت قرار گیرد که برخی از هزینه‌ها شامل حقوق و اقساط و برخی هزینه‌های تحمیلی نظیر بدهی بابت زباله، تامین اجتماعی و اجرای احکام است.

احمدی سقندکلایی تاکید کرد: زباله‌سوز ما باید در اسرع وقت راه‌اندازی شود که قطعاً هزینه تحمیلی زباله کنار خواهد رفت.

& سبحان بخشی

سبحان بخشی عضو شورای شهر ساری و کاندیدای سمت شهرداری ساری نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: جا دارد از شهامت سید حسن احمدی سقندکلایی برای پذیرفتن سمت شهرداری تجلیل کنم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم ولی بنده به شخصه به هیچ عنوان به احمدی سقندکلایی رای نمی‌دهم.

بخشی افزود: براساس قانون برای شهردار شدن باید هفت سال مدیریت میانی داشته باشند.

پس از پایان سخنان ۳۰ دقیقه‌ای احمدی سقندکلایی، اعضای شورا به بیان نقطه نظرات و پرسش‌های خود پرداختند.

علی عاشقان، چگونگی پرداخت به‌ موقع حقوق و سه اولویت کاری، سید رحمان شجاعی چگونگی ساماندهی موضوع زباله، روش‌های ساماندهی نیروهای مازاد و راهکارهای شهردار برای فشارها در عزل و نصب‌ها و انتخاب بر مبنای شایسته‌سالاری را از او طرح سوال کرد که این نامزد سمت شهرداری ساری در پاسخ اعلام کرد: دو ماه زمان لازم است تا بروزرسانی حقوق پرسنل محقق شود.

وی افزود: اگر مشکلات فنی که در کمیسیون عمران است مرتفع شود اجرای برخی پروژه‌ها به صورت تهاتر آغاز خواهد شد، چنانچه در دو ماه نخست بتوانیم هزینه‌ها را کم‌کنیم حقوق بروز پرداخت خواهد کرد.

این نامزد سمت شهرداری ساری گفت: اماکن در اختیار شهرداری باید سیاست‌گذاری در شورا صورت گیرد تا به یک همراهی در این مسیر حرکت کنند.

& ۲عضو شورا کاندیدای شهردار ساری

سبحان بخشی و سیدحسن احمدی دو عضو شورا کاندیدای انتخاب شهردار ساری شدند و همچنین موسی خلیلی گزینه بعدی انتخاب شهردار ساری است که نامه درخواست توسط نائب رئیس شورا قرائت شد.

به گزارش خزرتیترخبر، پس از ۸ ساعت جلسه شورای شهر ساری و ارائه برنامه توسط گزینه‌های شهرداری ساری، سید حسن احمدی‌سقندیکلایی با کسب ۷ رای اعضای شورای شهر به عنوان شهردار ساری انتخاب شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :