آخرین عناوین

شنبه 13 تير 1394-9:22 کد خبر:13475

جدال دو شهرداری بر سر یک قبرستان:

اموات در آمل سرگردان شدند !

جدال شهرداری آمل و شهرداری امام زاده عبدالله (ع) ، این روزها اموات این شهر را سرگردان کرده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایسنا،جدال شهرداری آمل و شهرداری امام زاده عبدالله (ع) بر سر یک قبرستان عمومی؛ این روزها اموات این شهر را سرگردان کرده است.

مدت‌ها است که شهرداری آمل و شهرداری امامزاده عبدالله (ع) بر سر دریافت عوارض با یکدیگر در حال بحث و گفت‌وگو هستند و تاکنون با میانجه‌گری مسئولین انتظامی و امنیتی نیز این داستان سرانجامی نداشته است.

 دو روز پیش بود که شهرداری امام زاده عبدالله(ع) طبق رای صادره از سوی کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها قبرستان عمومی شهرداری آمل را که از دهه 70 تاکنون واقع در شهر امام‌زاده عبدالله (ع)  است را مهرموم کردند و شهرداری آمل نیز از هرگونه تحویل اجساد و تدفین در این مکام جلوگیری کرده است.

مدیرعامل سازمان  آرمستان شهرداری آمل درباره  حواشی صورت گرفته و مهرموم قبرستان شهرداری آمل، گفت: شهرداری امام‌زاده عبدالله (ع) 20 درصد درآمدهای آرمستان آمل را به عنوان تعرفه درآمدی خود مصوب کرده و در این باره مدعی شدند.

محمد مقدس با بیان اینکه شهرداری امام‌زاده عبدالله (ع) بر روی درآمد آرمستان شهرداری آمل قصد تعیین عوارض دارد، اظهار کرد: طبق ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده این مصوبه شورای اسلامی شهر امام زاده عبدالله(ع) ممنوع است.

مدیرعامل آرمستان با تاکید بر اینکه مبنایی برای پرداخت عوارض به شهرداری امامزاده عبدالله (ع) وجود ندارد، بیان کرد: طبق قانون پرداخت عوارض آرمستان شهرداری آمل به شورای شهر امام زاده عبدالله ممنوع است.

این مسئول با اشاره به مهرموم قبرستان عمومی شهرداری آمل طبق رای صادره از بنده 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، این رای را غیر حضوری و بدون ابلاغ قبلی اعلام و عنوان کرد: شهرداری امام زاده عبدالله (ع) بایستی موضوع و موارد بنده 20 ماده 55 را به شهرداری آمل و یا سازمان آرمستان ابلاغ می‌کرد تا این سازمان در مهلت مناسب اقدامات لازم را انجام می‌داد.

وی تصریح کرد: ابلاغ قبلی صورت نگرفته و اعضای کمیسیون  بند 20 ماده 55 رای را صادر و به اعتراض آرمستان نسبت به رای صادره نیز توجه‌ای نکردند.

 مدیرعامل سازمان آرمستان شهرداری آمل با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری‌ها به استناد بند 13 ماده 55 قانون شهرداری‌ها ایجاد غسال خانه و گورستان است، اظهار کرد: از دهه 70 تاکنون قبرستان شهرداری آمل در منطقه امام زاده عبدالله(ع) واقع شده است.

مقدس گفت: تا زمان تعیین تکلیف موضوع مهرموم قبرستان شهرداری آمل، این سازمان و شهرداری آمل از هرگونه تحویل اجساد در سطح شهرستان خودداری خواهد کرد.

مقدس خاطرنشان کرد: از دهه 70 این قبرستان در منطقه امام زاده عبدالله (ع) تاسیس شده است و این در حالی است که تنها چند سال است که منطقه امام‌زاده عبدالله تبدیل به شهر شده است.

 شهردار امام زاده عبدالله (ع) آمل نیز بیان کرد: مهرموم قبرستان عمومی شهرستان آمل که در اختیار شهرداری آمل بود طبق ضوابط  و آيين‌نامه احداث آرامستان‌ها است و طبق این ضوابط قبرستان‌ها بايد ۱۰ كيلومتر از شهر و يك كيلومتر از روستا فاصله داشته باشند.

سيد محمدمهدی فاطمی با اشاره به اینکه بيش از يك سال است كه شهرداری امام زاده عبدالله و شهرداری آمل برسر این موضوع  اختلاف نظر دارند، اظهار کرد: جلسات مشترک برای حل این مشکل تاکنون راه گشا نبود.

 عضو شورای شهر امام‌زاده عبدالله (ع) نیز گفت: مدت یک‌سال برای پیگیری انتقال اجساد از شهر آمل به امامزاده عبدالله (ع) تلاش کردیم.

تقی ابراهیمی خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته از سوی آرامستان شهرداری آمل باعث برهم زدن آرامش مردم این شهر می‌شود.

از دو روزه گذشته تا به حال چندین خانواده برای تدفین متوفای خود در این آرامگاه  با درهای بسته مواجه شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :