آخرین عناوین

شنبه 13 تير 1394-9:48 کد خبر:13476

انتصاب در فریدونکنار:

انتصاب رییس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار

طی مراسمی با حضور مسولان اداری شهرستان فریدونکنار ، سرپرست اداره ثبت اسناد واملاک فریدونکنار معرفی شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار، طی مراسمی با حضور ولی الله  عبدی کمیشانی ، محمد حسن صادقی ،رضا خاکپور مدیر کل  و معاون مدیر و مسئول حفاظت اطلاعات  اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ، ابراهیمی فرماندار و مسولان اداری شهرستان  فریدونکنار و کارکنان و سران دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق   ثبت اسناد واملاک فریدونکنار ، از فیض الله ذبیحی  تقدیر و  حسن خواجوی  به عنوان سرپرست  اداره  ثبت اسناد واملاک فریدونکنار  معرفی شد.

در این  جلسه ولی الله عبدی کمیشانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی طی سخنانی درخصوص جایگاه و اهمیت فعالیتهای ثبت اسناد در توسعه خاطر نشان کرد : متاسفانه در گذشته   در تدوین قوانین و تخصیص اعتبارات و در مطالعات پروژه ها اهمیت و جایگاه ثبت  دیده نمی شد .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به اجرای طرح کاداستر از سال  1374 تاکنون  افزود: حدود یک سوم   کار انجام شده و متاسفانه جز محدود کشورهایی هستیم که طرح کاداستر ما به صورت کامل اجرا نشده است و از برنامه پیش بینی شده عقب می باشیم که علت آن هم عدم تامین اعتبارات به موقع و عدم همکاری بعضی از دستگاه های دیگر بوده است .

عبدی کمیشانی با اشاره به توجه  اهمیت فعالیتهای ثبت اسناد و املاک در تثبیت مالکیت املاک و مالکیت معنوی و اجرای ثبت آنی در برنامه های مختلف توسعه اظهار داشت: دستگاههای اداری مختلف مثل سازمان جنگلها و مراتع ، جهاد کشاورزی و  راه و شهرسازی ، آب منطقه ایی که به نوعی تولیت اراضی و املاک دولتی را به عهده دارند ملزم به همکاری با ثبت اسناد شدند  که حاصل این نگاه مثبت در طی این چند سال را می توان به صدور بیش از 850 هزار سند مالکیت برای بافت مسکونی 830  روستا در استان با همکاری بنیاد مسکن نام برد و همچنین بیش از  500 هزار فقره سند مالکیت کاداستری در سطح استان از زمان شروع صدور سند مالکیت کاداستری  صادر شد.

 مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان در ادامه گفت : در حال حاضر ارائه هر گونه خدمات ثبتی اعم از نقل و انتقال سند ، تفکیک و تجمیع و غیره... در استان  با صدور سند کاداستری ممکن می باشد.

وی  با اشاره به اجرایی شدن  طرح تهیه  نقشه کاداستری اراضی در استان خواستار همکاری همه دستگاهای اجرایی استان و متولیان املاک و اراضی  شد.

 مدیر کل ثبت اسناد با اشاره به متمرکز شدن فعالیت ثبت شرکتها و اجرای ثبت آنی در استان خاطر نشان کرد  از ورود و مراجعه حضوری افراد به اداره ثبت  کاسته  شده ، ایشان با اشاره به بکارگیری فن آوری نوین در سازمان ثبت گفتند:در حال حاضر در سازمان ثبت اسناد  85  درصد خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می شود.

مقام ارشد ثبت اسناد و املاک مازندران نقش ثبت را در توسعه اقتصادی ، اجتماعی و قضایی تاثیر گذار و مهم ارزیابی و خاطر نشان کردند : وقتی املاک دارای سند مالکیت رسمی  باشد سرمایه گذار با  اطمینان خاطر کار خود را ادامه میدهد .

 وی همچنین در این رابطه افزود ثبت املاک و داشتن سند مالکیت رسمی  باعث می شود تاانتقال و معاملات  املاک به صورت رسمی در دفاتر رسمی استان انجام شود که این موضوع باعث رونق کسب و کار می شود و ضمناً داشتن سند مالکیت یکی از وثائق قابل اعتماد برای دریافت تسهیلات بانکی  نیز می باشد.

عبدی کمیشانی درخصوص ثبت شرکتها و موسسات تجاری نیز افزودند : ثبت شرکت و تأسیس یک شخصیت حقوقی با تجمیع سرمایه های  چند نفر و مشارکت افراد مختلف امکان فعالیت  تجاری رابیشتر  فراهم می کند که این موضوع هم باعث رونق کسب و کار شرکتها می شود .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به خدمات ثبت اسناد در بخش اجرای اسناد رسمی خاطرنشان کرد: در سال  1393 حدود صد و ده میلیارد تومان از مطالبات معوقه بانکی در استان مازندران توسط شعبات اجرای ادارات ثبت اسناد  وصول شده که این امر مهم  باعث برگشت سرمایه ها به چرخه اقتصادی و تولید کشور میباشد .

عبدی کمیشانی با اشاره به ورود ی زیاد پرونده ها در محاکم و دادگاه ها اظهار داشت : اگر کل املاک در کشور با فن آوری جدید کاداستر تثبیت  شود اختلافات و دعاوی موضوع املاک به حداقل خواهد رسید و این موضوع یکی از مهمترین عامل پیشگیری ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی است و اگر اختلاف و تعارضی هم بین املاک ثبت شده باشد با رجوع به سوابق ثبتی قابل حل می باشد. 

ایشان در پایان با اشاره به سوابق تجربی آقای خواجوی در ثبت ، ایشان را از نیروهای توانمند ثبت دانستند و با تأکید بر احترام ارباب رجوع افزودند :  حتی اگر مراجعه کننده ای درخواست غیر قانونی از ما داشت باید به گونه ای رفتار کنیم تا رضایت همه مراجعین را کسب کنیم.

ایشان در پایان خواستار همراهی همه کارکنان و سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق جهت پیشبرد امور ثبتی شهرستان با وی  شدند.

 در ابتدای این مراسم که با تلاوت چند از کلام ا... مجید آغاز شد  فیض اله ذبیحی  ضمن خیر مقدم به حاضرین از همکاری همه کارکنان و سران دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق فریدونکنار  تقدیر کرد.

در ادامه مراسم ابراهیمی فرماندار شهرستان ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر طی سخنانی  تغییرات را لازمه امور اداری و در راستای شایستگی افراد دانستند، ایشان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آقای فیض الله ذبیحی برای آقای خواجوی آرزوی موفقیت کردند.

فرماندار شهرستان فریدونکنار با اشاره به قرار داشتن کشور در یک پیچ تاریخی تصریح کرد: کارگزاران و مسئولان نظام باید کارها را به صورت انقلابی پیش ببرند تا بتوانیم خدمات شایسته ای به مردم ارائه بدهیم .

ابراهیمی مدیر خوب را مدیری دانست که به صورت عملیاتی کار کند و علاوه بر اشراف درون سازمانی بر بیرونی سازمان هم اشرافیت داشته باشد و کمک کار ادارات دیگر باشد.

ایشان با اشاره به شرایط  کشور حمایت از سرمایه گذار را در راستای سرمایه گذاری جهت اشتغال و سرمایه گذاری امری بسیار مهم و حیاتی  دانستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان فریدونکنار  ثبت اسناد را یکی از ادارات مهم و حساس دانستند که با عملکرد خود بستر مهمی برای تثبیت مالکیت و امنیت سرمایه گذاری را فراهم می نمایند.

ابراهیمی در پایان تکریم ارباب رجوع را بسیار مهم خواندند و در این رابطه اظهار داشتند: ما باید به همه به ویژه  با ارباب رجوعی که توانایی گرفتن حق خود را ندارند کمک کنیم تا اعتماد مردم را بدست آوریم .

در ادامه برنامه حکم سرپرستی مرتضی  خواجوی قرائت وتوسط مدیر کل ثبت استان به وی اهدا شد و همچنین علی قلی زاده کردی به عنوان معاون ثبت فریدونکنار معرفی شدو با اهدا لوح و هدایایی از طرف مدیر کل ثبت استان  و همکاران و سران دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق ثبت اسناد واملاک فریدونکنار از زحمات فیض الله ذبیحی تقدیر گردید.

در پایان جلسه مرتضی خواجوی سرپرست ثبت اسناد واملاک فریدونکنار  نیز طی سخنانی  از حسن اعتماد مدیر کل و مجموعه همکاران تقدیر و اظهار امیدواری کرد که با خدمت بهتر به مردم منطقه پاسخگوی این اعتماد باشم .

جلسه باذکر صلوات بر محمد و آل محمد خاتمه یافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :