آخرین عناوین

يکشنبه 14 تير 1394-11:50 کد خبر:13479

در سایه غفلت مسئولان راه و شهرسازی نکا:

زائده‌های خطرناک کمربندی نکا و خسارات سنگین آن

وجود زائده‌هایی در کمربندی نکا خسارت‌های بسیار سنگینی را به رانندگان تحمیل کرده و با نگاهی معقولانه به این زائده‌ها، حوادث پیش‌روی آنها در آینده بسیار خطرناک و هشداردهنده به‌نظر می‌رسد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از نکاآنلاین، حفظ و مراقبت از راه‌های درون و برون‌شهری به‌منظور ارتقای امنیت و سلامت جاده یک امر بسیار ضروری است که آرامش خاطر رانندگان حاصل این دقت و نظارت مستمر است، اما درصورتی که با این موضوع مهم برخورد دقیق و مسئولانه صورت نگیرد، می‌تواند منجر به وقوع حوادث و بعضاً تلفات جانی و مالی سنگین شود که یک سهل‌انگاری در انجام وظیفه، به‌راحتی زحمات یک گروه را از بین می‌ببرد.

جاده کمربندی شهرستان نکا که مدت طولانی از آغاز ساخت تا زمان بهره‌برداری آن به طول انجامید، به‌عنوان یکی از کمربندی‌های با شاخص رعایت استاندارد نسبتاً مطلوب به‌شمار می‌رود که در صورت اتمام عملیات روشنایی آن که چندی قبل توسط مدیر راه و شهرسازی شهرستان وعده داده شد و اکنون نیز درحال انجام است، این روزها از لحاظ مراقبت‌های راه‌سازی در شرایط مناسبی به‌سر نمی‌برد.

به‎گونه‌ای که جدای از اشتباهات انسانی که هر از گاهی منجر به برخی تصادفات در آن می‌شود؛ اخیراً وجود زائده‌هایی در آن گزارش شده که خسارت‌های بسیار سنگینی را به تعدادی از رانندگان و مسافران تحمیل کرده و با نگاهی معقولانه به این زائده‌ها، حوادث پیش‌روی آنها در آینده بسیار خطرناک و هشداردهنده به‌نظر می‌رسد.

براساس این گزارش، زائده یک لوله پلاستیکی به ارتفاع بین 10 تا 15 سانتی‌متر و محکم مشاهده می‌شود که با فاصله از گاردریل وسط جاده از آسفالت بدون هیچ محافظ و یا علامت هشداری بیرون زده که پس از برخورد لاستیک اتومبیل ها، هر ذهنی را دچار ترس و واهمه می‌کند.

اما یک نمونه از تلفات این زائده در کمربندی نکا بنا به اظهارات صاحب یک خوردو در گفت‌وگو با نکاآنلاین با اشاره به‌شدت لحظه حادثه ؛از شرق کمربندی یعنی مسیر بهشهر به سمت ساری در کمربندی نکا با سرعت معمولی در حرکت بودم که حدود کمتر از 100 متر مانده به نخستین بریدگی وسط جاده، درست روبه‌روی مسیر کارخانه سیمان این اتفاق افتاد.

وی افزود: ابتدا صدای وحشتناکی شنیدم و لحظه‌ای پس از آن متوجه شدم که کنترل خودرو از دستم خارج شد و به‌شدت با گاردریل وسط جاده برخورد کردم که با لطف خداوند، خودرو پس از طی مسافتی متوقف شد.

حال این نکته مطرح می‌شود که درصورت برخورد یک خودروی بزرگ‌تر و با سرعت بیشتر به این زائده، واژگونی آن و یا انحراف به‌سمت جاده و برخورد با سایر خودرو‌ها، چه کسی نسبت به تلفات بعدی آن پاسخگو است.

لذا امیدواریم مسئولان اداره راه به این صحبت‌ها نیز توجه کنند و مسئولان راه و شهرسازی نکا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل این نقطه و نقاط دیگری که هنوز حادثه‌ای در آن ایجاد نشده ولی مستعد حادثه‌خیزی هستند، چاره‌ای بیندیشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :