آخرین عناوین

يکشنبه 14 تير 1394-12:21 کد خبر:13480

حاشیه برخی سخنرانی ها خون آدم را به جوش می آورد! ای کاش........

وعده سرخرمن ایجاد ۱۳ هزار شغل توسط رئیس سازمان صنعت مازندران

در شرایط فعلی که فشار اقتصادی کمر مردم را شکسته است، وعده سرخرمن دادن توهین به شعور مردم است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، ما هنوز هم در مازندران به تدبیر دولت یازدهم امید بسته ایم اما متاسفانه آمارهای نا مساعدی از اشتغال به گوش می رسد و طبق آنچه مرکز آمار ایران منتشر نموده، امار بیکاری در دو سال اخیر به صورت مداوم در مازندران افزایش داشته است.

به هرحال دولتمردان تلاش خود را می کنند اما متاسفانه این تلاش ها تا به حال کافی نبوده است، چندانکه بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران استان های لرستان و سمنان به عنوان نمونه شاهد کاهش 7 تا 9 درصدی آمار بیکاری بودند اما مازندران در 2 سال گذشته بلااستثنا بیکارتر شده است.

با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس و ضرورت حمایت از دولت در آستانه توافق هسته ای قصد انتقاد نداریم،هرچند هیچ مانعی برای انتقاد سازنده نمی بینیم و مطمئنیم که مسئولان استان نیز با توجه به شعار دولت از انتقاد بدون غرض و سازنده استقبال می کنند.

البته ما بارها نقد کردیم اما متاسفانه اثری نداشته است، وارش نیوز بیش از 5 پیشنهاد اقتصادی برای رونق اقتصادی و کاهش بیکاری ارائه داده است که هیچ یکی از آنها مورد توجه قرار نگرفته و گذشت زمان نشان می دهد حتی اندکی مورد استفاده هم قرار نگرفته است.

در کنار این مشکلات که امیدواریم با حمایت رسانه ها ، مردم و تلاش مسئولان بالاخره تمام شود گاهی وعده هایی داده می شود که از هرطرف به آن نگاه می کنید دلتان نمی آید ساکت بمانید، مخصوصا اینکه از زبان مسئولان بیان می شود نه کارمندان عادی!

در آخرین اظهار نظر محمدپور؛ رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت مازندران در مراسم تجلیل از فعالان اقتصادی استان جمله بسیار عجیبی را گفته اند که به نوعی توهین به کسانی به شمار می آید که از علم اقتصاد بهره ای برده اند.

ایشان با اعلام اینکه 500 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان نیاز به تسهیل در نقدینگی دارد، خاطرنشان کرد: با تامین سرمایه گردش این واحدها بیش از 13 هزار شغل در مازندران ایجاد می‌شود.

این جمله یکی از بدترین جملاتی است که تا به حال درباره بیکاری در مازندران گفته شده است و اشکالات بسیار فراوانی دارد.

اولا اینکه بسیاری از این طرح ها اصلا توجیه ندارند و تنها برای نمایش رسانه ای در دولت احمدی نژاد ایجاد شده است که حساب کردن آنها در آمار اشتغال اشتباهی تاکتیکی است.

ضمن اینکه در شرایط فعلی که فشار اقتصادی و نرخ بالای بیکاری در کنار نرخ بسیار نگران کننده مشارکت اقتصادی کمر مردم را شکسته است، وعده سرخرمن دادن توهین به شعور مردم است، نمی شود به مردم گفت انقدر پروژه نیمه کاره داریم که اگر به آنها پول تزریق کنیم یک روزی افتتاح می شوند و فلان قدر نیروی کار را جذب می کنند، این چه شیوه ای است؟

مشکل دیگر این جاست که این حرف این توهم را به وجود می آورد که دولت در مازندران برنامه ای دارد، در حالیکه این حرف ها نشان می دهد هیچ برنامه ای برای اشتغال در کار نیست و مسئولان نشسته اند تا پروژه های نیمه کاره تمام شود تا ببینیم چه می شود!

در حالیکه واحدهای تکمیل شده مشکل سرمایه در گردش و نقدینکی دارند چطور گفته می شود که واحدهای نیمه کاره قرار است شغل ایجاد کنند؟

آیا اولویت با مراکزی است که دایر هستند و مشکل دارند یا مراکزی که اصلا هنوز ساخته نشده اند؟

از آقای محمدپور که خود فردی دانشگاهی و تحصیل کرده است چنین حرف هایی بعید است و این نگرانی را ایجاد می کند که نکند زمام امور در دست کسانی است که اصلا نمی دانند سیستم های اقتصادی و برنامه ریزی های مالی چیست و الگوهایی که اشتغال بر اساس آنها ایجاد می شود با توجه به ظرفیت های منطقه ای چگونه شکل می گیرد.

وارش نیوز حاضر است در مناظره ای دوستانه ایرادات و اشکالات فراوانی را که نه نیازمند رفع تحریم است و نه به نقدینگی آنچنانی نیاز دارد مطرح نمایند تا برهمگان روشن شود سوء مدیریت چه بلای مهلکی است.

ضمن اینکه تاکید مجدد می کنیم ما از حامیان دولت هتیم و برای بقای آن تلاش مکنیم از اعلام علنی آن نیز هیچ ابای نداریم، اما حامی کور و کر نیستیم و انتقاد را راه توسعه می دانیم نه تعریف و تمجید بی جهت را!

به احتمال زیاد آقای دکتر محمدپور منظور دیگری داشته اند و حتما برنامه ای برای اشتغال غیر از این الگوی پوچ وجود دارد که ما از آن بی خبریم اما امیدواریم در حال اجرا باشد.

آقای دکتر در پایان سخنانشان گفته اند باید زمینه ای ایجاد شود تا مشکلات اشتغال و صنعت رفع گردد، این هم از آن حرف هاست.

آقای دکتر مگر کسی وجود دارد که خلاف این نظر را داشته باشد، اینکه معلوم است باید ایجاد شود اما اینکه چگونه و با چه ساختار و چشم اندازی ایجاد شود وظیفه شماست و اصلا معلوم نیست طرف سخن شما چه کسی است.

انتظار می رود دکتر فلاح و مسئولان ارشد اقتصادی استان هرچه سریعتر مدیران دستگاه های اجرایی را گردهم آورند و از آنها بپرسند آیا واقعا برنامه ای در کار هست یا اینکه روزمره گی دولت احمدی نژاد ادامه دارد؟

 این انتظار بسیار فوری و مهمی است چون با همین مشکلات استان لرستان آمار بیکاری اش را کاهش داده اما ما نه، بالاخره یک نفر باید به این سوال پاسخ دهد که چرا ما نتوانسته ایم یا نه؟!

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :