آخرین عناوین

جمعه 19 ارديبهشت 1393-10:36 کد خبر:135

معاون سیاسی استاندار مازندران خبر داد:

استفاده از قایق مجهز به دوربین جسدیاب در دریایی خزر

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: قایق مجهز به دوربین جسدیاب در دریایی خزر به آب انداخته می‌‌شود.


به گزارش خزرخبر، علیرضا یونسی در نشست ستاد اجرایی طرح‌های ساماندهی دریا افزود:برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا از قبل پیش‌بینی‌هایی انجام شده که در آخرین جلسه ساماندهی  طرح دریا در مورخ هیجدهم آذرماه سال 92 جلسه کارشناسی شروع و بعد از جلسات مکرر به جمع‌بندی نهایی رسیده و با استفاده از تجربیات گذشته سعی کرده ایم  مشکلاتی  که در گذشته مطرح بوده از بین برده و روی نقاط قوت تمرکز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از مهمترین برنامه ستاد سالم‌سازی دریا در سال جاری بررسی دستورالعمل اجرایی طرح و ایجاد الگویی مناسب برای اجرا بود که با تصویب 16 مصوبه در دستور کار قرار گرفت و طرح استفاده کامل از دریا کلیک خورد.

یونسی اظهار داشت:با برنامه‌ریزی شایسته می‌توان به طور شرعی اوقات فراغت مردم را پر کرد و زمینه استفاده از ساحل و دریا را برای مردم فراهم کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تصریح کرد: با وجودی که اجرای طرح سالم‌سازی دریا به اعتبارات ملی نیاز دارد اما با اعتبار استانی به مردم کشور سرویس دهی می‌کنیم که شایسته است با نگاه ویژه به این مجموعه از دریا به نحو شایسته استفاده شود.

یونسی از نصب دوربین جسد‌یاب برای نخستین‌بار در دریای مازندران خبر داد و افزود: از جمله اقدامات مهم و اساسی که در طرح سالم‌سازی دریا انجام شده است نصب دوربین جسد یاب، استقرار آمبولانس برای کمک به ناجیان، افزایش ناجیان به تعداد یک هزار  نفر، استقرار هلال احمر در مناطق شنا ممنوعه و آلوده و در نهایت استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما کاهش آمار غریق در سطح سواحل استان است، افزود: 

یونسی انجام تبلیغات گسترده ، نصب بنر در سطح سواحل برای استفاده درست از دریا و واردنشدن به منطقه شنا ممنوع را از دیگر اقدامات فرهنگی دانست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران فعال‌سازی همراهان پلیس و بسیجی‌های داوطلب برای کمک به ناجیان غریق در سطح سواحل را از سوی فرمانداری‌ها ضروری دانست و اظهار داشت: از قائم مقام وزیر فرهنگی اجتماعی می‌خواهیم اعتباری که قرار است به این استان تخصیص داده شود هر چه زودتر تخصیص یابد تا در راستای آن اقدامات خود را در سطح سواحل انجام دهیم.

یونسی با اعلام اینکه برای فراهم‌کردن زیرساخت مناسب در سطح سواحل مازندران نیاز به اعتبارات ملی است، افزود: اقدامات لازم در این باره انجام شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :