آخرین عناوین

جمعه 19 تير 1394-21:29 کد خبر:13500

عضو مستعفی و حقوقدان شورای شهر ساری باز هم خبر ساز شد:

با افتخار گفتم : شهر من ساری ؛ شهردار من عبوری/عبوری کشف کیست!!؟؟

عضو حقوقدان و مستعفی شورای شهر ساری با اظهارات جدیدش خبر ساز شد.


به گزارش خزرخبر،پس از سه دوره حضور در شوراي اسلامي شهر ساري پس از  ورود به چهارمين دوره عضويتش در شورا ، استعفا از شورا را راهي براي خدمت در سنگر ديگر ترجيح داد...

سيد محمد آقاميري دانش آموخته حقوق قضايي بوده كه داراي مدرك كارشناسي ارشد مباني حقوق اسلامي و در سال 1376 معادل دكترا جانبازي اين رشته را كسب نمود و به گفته خودش حدود هفت سال دروس حوزوي را در قم گذراند.

آقاميري كه سابقه ده ساله مديريت بر مركز تيزهوشان شهيد بهشتي ساري و خدمت ده ساله در امور ايثارگران  را در كارنامه خدمتي خود دارد ناگفته هاي خود از سه دوره طولاني در شورا و اتفاقات ورويدادهاي پيراموني مديريت شهري و مسائل آن را در گفتگو با شمال امروز تشريح نمود.

پس از سه دوره در مهمترين پارلمان شهري اثر گذار زمان طولاني است که شما گذراندید، با فراز و نشیب های فراوانش حال که از آن گذشتید و خدمت دیگر را در سنگر دیگری جستجو می نمایید، از شورا و حضورتان در آن بگوييد ؟

آقاميري: از حقوق سیاسی هر شهروند حق انتخاب شدن و حق  انتخاب كردن است که حضور من در دوره اول انتخابات شوراي شهر با  دوره دوم خرداد و شعارهاي رييس جمهور وقت و هم تحقق فصول بر زمین مانده قانون اساسي مصادف  بود .

ما برابر تفكر و انديشه اصلاح طلبي براي تحقق يك سوره از سوره هاي قرآني و تحقق یک فصل قانون اساسی خود را در معرض انتخاب شدن گذاشته ايم كه در دوره دوم وسوم وچهارم به طور متوالي عضو شورا شده ام .

شورا يك دستاورد بزرگ براي جمهوري اسلامي است تمام روستاهاي ما بر مديريت شورا اداره مي شود كل شهرهاي ما بر مديريت شورا اداره مي شود ازآن جهت كه دولت هايي كه قدرت طلب هستند و كمتر حاضر هستند قدرت تمركززدايي شود .

شورا نقش بی بدیل در دموکراسی دارد و کمتر به آن توجه می شود و ناديده گرفته مي شود ولي به جرات مي گويم شورا دستاورد مديريتي قوي در خاورميانه و كشورهاي اسلامي است و اين از انديشه بلند بنيانگذاران اصيل انقلاب اسلامي نظیر شهید مطهری و بهشتی و طالقانی و.... در تدوین قانون اساسی بوده است.

از شورا استعفا دادم اما از خدمت گزاري استعفا ندادم

پس چرا استعفا داده ايد ؟ شما كه سه دوره بوديد ؟ عظمت شورا و لذت خدمت به مردم را مي دانستيد! چرا استعفا؟

درست است که من استعفا داده ام ؛ من از شورا استعفا دادم چون سه دوره مستمر و طولاني و پر تلاشي را گذراندم وديدم مي توانم در سنگر ديگر خدمت تازه تري نمايم ..من از شورا استعفا دادم اما از خدمتگزاري استعفا ندادم ، خدمتگزاري براي مردم نه آغاز دارد نه پايان ...من در بحبوهه انقلاب به عنوان يك جوان به عنوان سرباز كوچك انقلاب همراه امام راحل بوده ام و در دفاع مقدس همراه خانواده بويژه برادر شهيدمان با حضور در دفاع مقدس براي دفاع از مردم در صحنه بوديم و بعد از دوران دفاع مقدس در سنگر علم ودانش باز هم در خدمت نظام بوديم و در عرصه شورا ها هم چون دانش حقوقي داشتم فكر كردم در شورا لازم است يك حقوقدان براي بهترخدمت كردن باشد،. فراموش نكردم مردم چهار دوره دست مرا گرفتند و به من اعتماد نمودند و چهار مرتبه مورد تاييد و حمايت مردم بودم ..اگر نبود خدمتگزاري بنده در ادوار گذشته يقينا مورد استقبال مردم قرار نمي گرفتم

به قسمي كه به مردم خوردم پايبند و وفادارم

پس از سال ها حضور در تصميم سازي ها و تصميم گيري ها شهر شورا و شهردار  را چگونه مي بيني ؟ چرا عبوري ...؟ از او چه شناختي داري؟ اين پديده مديريتي را چگونه شناسايي كرديد؟ و دغدغه هاي او و شما در تحقق خواسته مردم چگونه رصد و تشريح مي كنيم ؟

شورا دو تصميم بسيار مهم و اساسي پس از انتخابات و مشخص شدن اعضاي شوراي اسلامي شهر دارد كه جزو وظائف قانوني اش هم  است، تعيين هيات رييسه ( رييس ؛ نايب رييس ؛ خزانه دار و منشي  وتصميم دوم ومهم تر براي شهر ؛  تعيين شهردار مي باشد .. اگر شورا انتخاب درست در تعيين شهردار كرده باشد نتايج اش هم مي تواند درست باشد مثل هر انتخاباتي در كشور نظیر رياست جمهوري و... و اگر شورا دچار اشتباه شود قطعا شورا و شهردار دچار چالش مي شوند و اين طول ايام ممكن است شهردار به خاطر انتخاب و عملكر نادرست دچار استيضاح وبركناري شود و انتخاب و عزل و نصب شهردار جديد فرصت هاي زيادي را از شورا و خدمت به مردم بگيرد و از بين ببرد...در اغلب دوره ها در انتصاب و بركناري شهردار دخيل بودم . چرا؟ چون بخاطر قسمي كه به مردم خوردم پايبند و وفادار بودم، شورا را لقمه اي چرم وراحت الحلقوم  براي خود نپنداشتم واگر انتقاد و اعتراض و اگر دفاعي از كسي كردم براي مردم بود  و هرگز بر سر منافع مردم كوتاه نيامدم .. براي مردم به خاطر اعتماد و انتخاب به خود وفادار ماندم.

شوراي سوم پر چالش اما حساس و سرنوشت ساز

با دانش حقوقي و اتكا مردم شهردار وقت را بركنار كرديم

از عبوري و انتخابش بگوييد ؟ از شوراي سوم و... ؟

در شوراي سوم ما دچار چالش بزرگي شده بوديم و تكليف برآن بود تا از ابزار قانوني داده شده به ما استفاده كنيم وقتي عملكرد شهردار وقت را ديديم با اعمال تذكر و عدم مفيد واقع شدن و تبديل به سوال و در نهايت تبديل به استيضاح شهردار وقت شد، زماني بود كه مديريت وقت شهرداري به مدت سي سال بر شهرداري و جاهاي تاثير گزار را در دست داشت و مواجه شدن با اين چالش بسيار سخت بود و غير ممكن ...كه به دليل دانش حقوقي و اتكا به مردم  نكات ضعف را با نقد به مردم مطرح كردم ودر پاسخ به انتظار افكار عمومي منجر به تغيير شهردار وقت شد و در يك پروسه زماني بسيار طولاني در نهايت منجر به استيضاح ونتيجه دادن موافقت اكثريت اعضا شد که منجر به بركناري شهردار شد، در آن زمان خيلي ها مي خواستند شهردار شوند ..

گزينه عبوري را من معرفي كردم

 در اين پروسه يك اتفاق جالب و مهمي رخ داد كه بي سابقه بود .. در تفكر اصولگرا كه نمادش معاون سياسي امنيتي دولت گذشته ابراهيمي و تفكر چپ اصلاحات كه نمادش بنده آقاميري با هم نشستيم وعبوري را انتخاب نموديم ..به صراحت با دهان روزه مي گويم در انتخاب گزينه  عبوري هیج نماینده وشخصی  دخيل نبود، اينكه انتصاب مي كنند به نماينده و...درست نيست...گزينه عبوري را من معرفي كردم الان ماه مبارك رمضان است و ايام ايام شهادت اميرالمومنين (ع) و برادر خوبم ابراهيمي شاهد است كه گزينه انتخاب عبوري براي شهرداري را من معرفي كردم  كه ايشان در مسیر تهران بود و پس از پيشنهاد ما جوابش را به روز شنبه موكول كردند با كمك بقيه اعضاي شوراي شهر با يك پروسه بسيار بسيار سخت عبوري آمد و شهردار امروز شهر ساري شد، وقتي عبوري آمد هيچكس انتظار نداشت كه عبوري در اين حد واندازه بتواند شهر و شهرداري را اداره كند،به نظر بنده عبوري تاكنون تنها  50 درصد  كارايي و توان خود را اجرا كرد و 50 درصد ديگر توانش در دفع توطئه ها و كارشكني ها ي هدر مي رود و مخالفين و زياده خواهان در قالب هاي مختلف نمي گذارند او همه انرژي اش را براي شهر بگذارد. ..

عبوري با اين همه مشكلات وكمبود اقتصادي كشور تنها از 50 درصد حمايت و ياري و انرژي برخوردار است و او با همان تيم گذشته بدون ورود پيدا كردن تغييرات مديريتي درون شهرداري آن چناني و درگير شدن با چالش درون سازماني  دارد به خدمت خود ادامه مي دهد.

بسیاری منتظر بودند در دور چهارم شورا او را انتخاب نکنند وانتخاب نشود و بسیاری منتظر 28 خرداد نود و چهار بودند که او شهرداری را رها کند تا شمشیر را از رو برایش بکشند.

 دغدغه هاي  كه عبوري دارد...

از عبوري و  دغدغه هايش نگفتيد ؟

عبوري در پروسه و زمان سختي به ميدان خدمت آمده است ، مخالفينش از همه گروهها بودند حتي يك نماينده خاص!  امروز دغدغه هاي عبوري مردم هستند ؛ منافع به زمين مانده مردم و منافع توسعه شهر ... نگراني هاي او منافع شهر است او براحتي مي تواند با مديرارشد استان و مسئولين كشوري و درخواست هاي آنان كنار بيايد ومديريت راحتي داشته باشد ولي بايد ديد كه چرا عبوري آنقدر در دل غم و فرياد دارد كه حتي در نماز جمعه و با زبان روزه و با استمداد از امام و رهبري و با موازين اسلامي دغدغه هاي خود را مستقيم به مردم مي گويد ...آنچه مهم است امروز عبوري دغدغه هاي مهمي دارد  كه به نظر مي رسد دغدغه هايش در دو حوزه است  يكي عدم همراهي مديريت ارشد استان است وبه نظر مي رسد استاندار و تيم مديريت استاندار همكاري كم رنگي دارند و ظاهرا همراهي نمي كنند و دوم اينكه خود نمايندگان كه مشخص است كدوم نماينده كه اگر سوال شود خواهم گفت ..

فعاليتهاي عبوري در حوزه شهري است كه بسياري از اعتبارات بايد از طريق نمايندگان و رایزني ها با وزرا براي توسعه شهري گرفته شود و عبوري شهردار اجرا كند كه متاسفانه نه تنها از طريق نمايندگان كه بايد پيگيري شود و بروند وزارتخانه و... پيگير اعتبار شوند صورت نمي گيرد و عبوري خود تلاش مي كند ..ابزار قانوني تذكر و استيضاح وزير در دست نمايندگان است و نماينده اگر فعال و دلسوز باشد مي تواند براحتي اعتبار لازمه را از وزير بگيرد ..يكي از نمايندگان ساري كه در بسياري از حوزه هاي پيراموني عبوري بسيار ريز وارد شده وعملاچالش براي شهردار بوجود آورده احساس مي كرد عبوري كانديداي مجلس است و رقيب وي بنابراين به طروق مختلف كم لطفي مي كرد تا عبوري ضعيف و ناكارآمد نشان دهد كه اگر وارد صحنه انتخابات شد مورد مقبوليت قرار نگيرد و اقدامات عبوري حذفشان نكند،کارشکنی ها را به جایی رساندند که در نماز جمعه با مردم روزه دار در میان گذاشت ،او از اقدام نماینده بابل ناله نمی کند او از نماینده همین شهر ناله می کند.

ماجراي زندان  ساري و تفكر زمين زدن عبوري

ما دو نماينده در ساري بيشتر نداريم...نماينده اي از آقاي وزير كشور سوال مي كند وضعيت زندان را مشخص كنيد ، زمين زندان چي هستكه بايد وزير كشور مشخص كند ؟ مطالبات مهم تر در شهر مانده با اعتبارات بسيار بسيار اندك او اين موضوع را پیگير نيست اما به فكر زمين زندان است ؟ عبوري در پاسخ اين نماينده در خطبه نماز جمعه گفت  : كه زمين زندان  ساري قرارشد 5 ميليارد تومان به فردي فروخته شود در مدیریت قبل از خودش كه عبوري در نماز جمعه رسما گفت ...براستي مطالبات مردم ساري اين زمين زندان است يا زمين زدن عبوري  ..عجيب اينكه آيا وظيفه يك نماينده و هم وغم خود او  اين موضوع در زمين زدن عبوري است؟ يا مثلا با اين شيوه شهردار را زمين گير كند ...نماينده بايد از بنده به عنوان عضو شوراي شهر كه سه دوره در شورا بودم در مورد زمين زندان  سوال كند؟او بيايد در شوراي شهر و جلسات آن سوال كند ، پيگير باشد و پاسخ بگيرد و از اعضاي شوراي شهر توضيح بخواهد و الان که از وزیر سوال کرد , پاسخش را به مردم اعلام کند ، بحث فروش زمين زندان در اواخر دوره اصلاحات و اوائل دولت آقاي احمدي نژاد با  پیگیری  گلپايگاني مديرعامل بانك صادرات   فرماندار وقت ساري و در قالب عوارض احداث بانك صادرات به مبلغ  سه ميليارد تومان کلید خورد و از آنجاییکه اين مطالبه مهم مردم ساری خروج زندان از داخل شهر توسط خود قوه قضاييه یا دولت بود و به جاي اينكه از اعتبارات سفر رياست جمهور قبلي و از طرف دولت وقت  تامين گردد؟ شهرداری و شورا با مصوبه اي سه ميليارد و دويست میلیون تومان زمين زندان خريداري نمود که  هفته ها و ماهها مرحوم بهروش و من در جلسات شورا تذكرهاي پي درپي مي دادیم كه چرا زمين زندان خريداري شده پس تكليف خروج زندان مشخص نمي شود بالاخره بعد چهار سال تصميم اين شد كه زندان برود جاي دانشگاه آزاد ، زنداني كه پولش را شهرداري داده (از پول مردم بوده است) وبالاخره زندان خالي شد و شهردار قبلي تصميم گرفته بود كه اين زمین موزه شود كه من در آن زمان در شورا  مخالف بودم  ودليل آن هم اين بود كه قيمت زمين بسيار بالا است ولي موزه اي كه مي خواهد ساخته شود حداکثر  يك ونيم ميليارد تومان  است كه مي توانيم کنار موزه دفاع مقدس رودخانه تجن ساختمان بخريم و به نحو احسن استفاده كنيم، با تغيير مديريت شهرداري عبوري وارد عمل شد و با مشورتي كه به وي داديم كه در كنار پارك تجن ضلع شمالي آن موزه دفاع مقدس در حال ساخت است اين موزه را هم با تخصيص اعتبار مناسب انتقال بدهيم كنار موزه دفاع مقدس و اين دو موزه در كنار هم باشند و اين كار اتفاق افتاد و زمين زندان به فروش گذاشته شد و بيش از 14 ميلياردتومان زمين فروخته شد كه بعد پروانه اي كه فرد خريدار گرفت پروانه تجاري بود كه اين پروانه تقريبا 31 ميليارد تومان به شهرداري پرداخته شد آن پول را ما نمي توانستيم در بانك ملي بگذرايم چرا كه بابت 30 ميليارد وامي كه شهرداري در دوره شهردار قبلي و دامادی عضو شورای وقت براي ساخت  پل ميدان خزر  از  بانك ملي گرفت که بدهی آن وام اکنون بیش از 50 میلیارد روی دست شهرداری است  و ما اين پول را در بانك شهر گذاشتيم و توانستيم در مكان ديگر زمين 23 هكتاري در ششصد دستگاه ساري تملك كنیم كه  قيمت آن زمين الان بيش از 100 ميليارد تومان است ...اين اتفاقي كه براي مالك زندان ساري افتاد در هر مناسبتي سوژه تخريب شهردار و شهرداري شده است ...

موضوع در زمين زدن عبوري است؟

من پاسخگو بركناري ژنرال هستم ؟

شهرداري در ماجراي زمين زندان نه تنها ضرر نكرد بلكه پول زمين و پروانه اش را گرفته اگر مالك ظرف مهلت تعييني پروانه نتواند به تعهدات خود عمل كند بايد به شهرداري بابت تمدید پول بدهد و اگر خلاف پروانه بسازد جریمه ماده صد می رود ، زميني كه امروز 100 ميليارد تومان به شهرداري اعتبار داده تا از طريق اين پول به تملك پادگان ساري برويم امروز سوژه اي براي رقبای شهردار و شورا  شده است، آن نماينده محترم ساري به جاي اينكه روشنگري كند به جاي اينكه دست گيري كند و به جاي اينكه كمك شهردار باشد به دنبال كار ديگري است. وزير كشور چه سنخيتي با اين زمين زندان دارد!!؟؟ چرا بعضی  مي خواهند استاندار و غير را مورد مواخذه قرار دهد و یا به دنبال تغيير شهردار و... اگر تخلفي شد به دستگاه قضايي معرفي شوند و اگر تخلفي شد از سازمان بازرسي و دستگاه هاي امنيتي و....پاسخ بخواهیم و مردم را مطلع کنیم نه اینکه حاشیه بسازیم ... به نظر مي رسد كه اين نماينده محترم مسير درستي را دنبال نمي كند...امروز بيشترين كسي كه بايد پاسخ باشد من آقاميري می باشم،من بودم كه معترض بر عملكرد شهردار قبلي بودم  ...من معترض بر عملكرد عضو شوراي شهر قبلي  بودم كه از پل میدان فرح آباد دفاع می کنند چون او حامي شهردار قبلي بود و من معترض برعملكرد آن  و تذكر دهنده وسوال كننده و استیضاع کننده از او... بنابراين براي جايگزيني شهردار قبلي تنها كسي كه اينك و آنزمان مي بايست پاسخگو باشد من بودم وهستم اگر عبوری  به قول اينها بچه بود و توانايي نداشت چه كسي بايد پاسخگو باشد ...قدر مسلم من بودم که  کارشکنی که در حذف عبوری می دیدم شعار انتخاباتی ام یک کلام شد , شهر من ساری و شهردار من عبوري و امروز چون گزينه انتخابي ام  شهردار فعلی بوده است , من از رضايتمندي امروز مردم بسيار خشنود هستم ، مردم به گروه بندي هاي حزبي كاري ندارند ....مردم به خدمات شهردار و شهرداري و رفت روب و بهداشت شهر و عمران آن كار دارند ..كاري به اين ندارند شهردارشان چپ است يا راست...اصلاح طلب يا اصولگرا ...مردم به خدمت وخدمات شهردار نگاه مي كنند و انتخاب درست ما از شهردار شدن عبوري جوان، مردمي كه از شهرداري قهر كرده بودند هرروز رضايتمندي شان بيشتر وبيشتر مي شود...امروز دوستاني كه اتهام مي بستند عبوري بچه است و نمي تواند و شما يك ژنرال را كنار مي خواهيد بگذاريد و يك سرباز صفر  را به جايش بگذاريد ، دارند مي بينند كه عبوري چه خدماتي دارد ارائه مي دهد و در اين مدت كم به اندازه سي سال خدمت همه شهرداران ساري خدمت كرد.. ما نفي گذشتگان نمي كنيم اما اينكه گذشته گان بيايند امروز كارشكني كنند بايد از آنها سوال شود چه منافعي داشتند كه امروز اينگونه برآشفته اقدامات عبوري هستند،مگر عبوري دست به چه كاري زده كه آنها ناراحتند، همه هم وغم و نگراني آنان حضور عبوري در انتخابات بوده وتصور مي كردند كارهايش انتخاباتي است ..عبوري نشان داد مثل سه برادر شهيدش هدفش نه انتخابات بود ونه منافع شخصي اش، هدفش براي خدمت به مردم وخشنودي آنان بود وبس ،او براي مردم مي خواهد كار كند و بماند ، خدا را شکر می کنم در تحلیل و تشخیص و معرفی و انتخابم دچار اشتباه نشدم زیرا فقط رضایت خدا و مردم برایم کافی است.

پادگان ساري يك نان خانه تبليغاتي و انتخاباتي بسياري شده بود

دلواپسان شهر در چه محورها و موضوعاتي با شهردار ساري مشكل دارند؟

محورهايي چون پادگان ساري ؛ بحث زباله سوز ؛ وصول مطالبات دولتي ؛ بحث كمربندي سه راه جويبار ، كارشكني ها در پروژه سكوتپه ؛ كار شكني در پروژه شهر بازي ، كارشكني در الحاق محدوده شهري ساري و عدم همكاري در تشكيل جلسات كميسيون ماده 5 نمونه هاي موردي است كه در فرصت مناسب تر به اطلاع مردم خواهم پرداخت.

در مورد پادگان ساري همين نكته را بگويم كه در گذشته بحث پادگان ساري يك دکان تبليغاتي و انتخاباتي بسياري شده بود پادگاني كه از آرزوها و مشكلات بزرگ تحقق نيافته چندين دهه مردم ساري بوده است ، نماینده شهر متاسفانه جعل حقیقت کرده و از شهردار بپرسید چه کارشکنی کرده اند، در زمان عبوري با جلسات خصوصي كه ايشان با سران قوا داشته است قرارشد اين پادگان انتقال يابد كه ناگهان نماينده  شهر مكاتباتي را انجام داد كه وضعيت پادگان چي شد...و در سايت ها و فضاهاي مجازي به نقل از او نوشت كه وي پادگان را انتقال داد .. شهردار و اعضاي شوراي شهر ساري به كرات خواستار پیگیری موضوع بودند و حقيقت  اين بود كه با لابي گري هاي عبوري و ارتباط كشوري و ملي شان پادگان قرار شد از 9 هكتارش  60 ميليارد و اندی تومان تملك شود كه متاسفانه اينجوري فضا سازي نمودند كه عبوري چون براي انتخابات مجلس مي خواهد بيايد اين را تغییر كاربري بدهد و آنرا مي خواهد بسازدو بفروشند واز اين طريق مي خواهد هزينه انتخابات عبوري شود وسواستفاده شود،اقدامات شهردار جوان را خنثی کردند اما او خسته نشد  و منجر به اين شد كه اين زمين را به فروش بگذارند و درآن فروش هم شهرداري شركت كرد ولي بخش خصوصي برنده شد با مبلغ 85 ميلياردتومان در مذاكرات خصوصي كه بنده و عبوري با اين خريداران داشتيم فروش سيصد ميليارد توماني را به شهرداري دادند، حقی كه متعلق به شهر و فضاي سبز شهر و مردم ساري بود اينك بايد با سيصد ميلياردتومان خريداري شود، عبوري چگونه مي تواند پاسخگو مطالبه مردم باشد كه با كارشكني هايي كه انجام شد به خاطر زير سوال بردن وي اينك مي بايست چنين هزينه اي را بدهد... عبوري با پيگيري هايش وحمايت هاي قاطع نماينده معظم رهبري حضرت آيت ا... طبرسي که فرمودند : نخواهم گذاشت کاربری زمین تغییری کند زیرا مصوبه شهردار قبلی مورد حمایت نماینده منتقد فعلی این بود که با تغییر کاربری زمين چيزي حدود سه هكتار را تحويل شهرداري بدهند و در 15قطعه ساخت وساز شود ...كه عبوري خواستار باطل كردن مصوبه بود و موفق شد  ..چون كاربري زمين نظامي بود شهردار قاطعانه در تغيير كاربري آن ايستاد ...نهايتا بحث بر توافق شد كه عبوري گفت تا زماني كه شهردار هستم تمام قد در مقابل آن مي ايستم ،در بيست سوم خردادماه از اين 9 هكتار خريدار شده توسط بخش خصوصي 6 هكتار را عبوري از آنها گرفتبدون پرداخت وجهی  و شوراي شهر تصويب كرد 6 هكتار متعلق به شهرداري رايگان برای احداث پارک  و سه هكتار در اختيار بخش خصوصي قرار گرفت  كه 30 درصد سطح اشغال داده شد که با  5 طبقه پاركينك  ...يك طبقه سينما يك طبقه كافي شاپ رستوران و دوطبقه شهربازي كودكان وبقيه را هم برج زيبايي بسازند كه نماد شهر باشد ، اگر مديران ارشد استاني كارشكني نكنند و شهردار مركز استان  را ياري دهند  و مزاحمت ايجاد نكنند براي تحقق اين خواسته مردم تا قبل از عيد غدير اين اتفاق خواهد افتاد و اين ابتكاري كه عبوري دارد و قرار است اين ديوار توسط دستان مردم پس از دهه ها تخريب گردد و باغ ايراني و فضاي سبز محل نشاطي براي مردم شد  كه تحقق مي بابد , اگر نماینده دلواپس بگذارد .

ديگر دولت پول احداث زباله سوز را ندارد

در مورد زباله كارهايي خوبي توسط عبوري انجام شد اين زباله سوز و نيروگاه 110 ميلياردتومان هزينه آن است ، در اهميت آن اينكه با اين بحران اقتصادي كه دولت با آن روبروست اين كه ديگر ردیف هزینه  احداث نيروگاه زباله سوز بخاطر نبود اعتبار دولتی حذف شد وديگر دولت پول احداث زباله سوز را ندارد .. در كشور نيز سه نيروگاه در دست اقدام است   ، در تهران قاليباف يك نيروگاه زباله سوز 150 تني زد و قرار دو دستگاه ديگه با ظرفيت 250 تني بزند .. در ساري نيروگاه 450 تني احداث مي گردد ... هيچ كس در ايران نمي تواند در مورد اين نيروگاه اظهار نظر منفي داشته باشد چرا كه تاكنون چنين نيروگاه پيشرفته اي نداشتيم ...60 درصد هزينه آنرا دولت مي دهد و چهل درصد آنرا سرمايه گزار چيني مي دهد.. شركت چيني پيمانكار نيست شريك است وبايد ظرف 7 سال با روش علمي بايد زباله را تبديل به انرژي برق نمايد، چرا آقاي نماينده نمي آيد كمك كند كه ما در موقع تصويب بودجه مجلس اعتباري براي اين كارها بگيریم ؟ اينكه نماينده از لحاظ زيست محيطي اشكال مي گيرد چرا امروز ؟ چرا در زمان تصويب در دولت قبلي سكوت كرد؟ تا حالا در مورد وعده عبوري در مورد ساخت نيروگاه مي گفتند دروغ است؟ حال كه محموله به محموله از چين در حال ورود به كشور است؟ سوال اين است آيا اين نماينده حاضر است اين نيروگاه در زادگاه خودش دودانگه ساخته شود؟ كه بحث زيست محيطي مكان ساخت نيروگاه را مطرح مي كند؟ ايشان بفرمايد با دانشي كه دارند وتخصص لازم بفرمايند كجا بايد زده شود؟  خيلي ها منتظرند اين كار به زمين بخورد وبه شهرهاي ديگر ببرند. بنابراين حرفها و صحبت هاي اين نماينده عملا مخالفت با منافع و مطالبه مردم است ،بايد تشكر كنيم از اعضاي شورا كه همراه بودند ...من به جرات بگويم اين كار، كار علمي و كارشناسي و يكي از كارهاي ماندگار است؟ اما باید نظارت داشته باشیم  که در اجرا دچار مشکل نشویم.

پارك ملل وسي هزار برخوردار

ظرفيت مرحله اول ساخت پارك ملل صد روز بود اما براي فاز بعدي آن الان 120 روز است كه به دنبال مجوز ساختيم كه نمي گذارند... تمام تلاش براين است عبوري و تيمش كار نكند اين است كه عبوري در دو دل هايش را با مردم مي گويد وخيلي از حرفهايش را نگفت ... مردم منتظر پاسخ مشكلات عبوري و موانع آن هستند .. چرا از سه راه جويبار تا گارد جنگل علي رغم هزينه هاي 16 ميلياردي از پول مردم اين شهر كمك گرفته شد هنوز بهره برداري تحقق نيافت و موانع تخصصي آن چيست؟ اگر تا دیروز فكر مي كردند كه او براي انتخابات آماده مي شود اينك كه فرصت دارند به خودشان آيند هرچند مردم به وقتش پاسخ كارشكني هاي آنان را به نمايش خواهند گذاشت و پاسخ لازمه را مي دهند، چرا نماینده منتقد مدیریت شهرداری عضو کمیسیون عمران و فنی مجلس پاسخ نمی دهد چرا در مورد ایرادات اجرایی آن سکوت می کند.

وصول مطالبات دستگاههاي دولتي  مشكل ديگر عبوري

بخش مهم مشكلات عبوري وصول مطالبات دولتي دستگاه هاي دولتي است چه كسي بايد نماينده مردم شهر باشد  در مجلس ؟ چه كسي بايد نماينده شهر باشد در وزارتخانه ها ؟ نماينده حوزه كاري خود را وسيع تر كند ؟ چرا منطقه دودانگه هنوز گاز نداريم اون هم در كشوري كه بزرگترين صادركننده گاز در جهان است ؟ در منطقه چهاردانگه هنوز آب نداريم ؟ اگر سالي دو كيلومتر مسير كياسر را درست مي كرديم امروز تا كياسر بزرگراه بود؟ امروز در حوزه مياندرود بعد 36 سال اين جاده قتلگاه شده است؟ چرا در مركز استان علي رغم داشتن سد بزرگ آب شرب جيره بندي بايد شود؟ اينها جزو وظائف شهردار است يا جزو وظائف نماينده شهر .... چه كسي مي تواند استاندار را جلوي وزير به چالش بكشاند ؟ چه كسي مي تواند وزير را در مجلس به چالش بكشاند؟ اين وظيفه نماينده است؟  چه كسي جلوي رييس جمهور مي تواند مطالبات مردم را طلب كند؟ بيايند گزارش بدهند؟ چرا بايد ساري بالاترين نرخ بيكاري را داشته باشد؟ نماينده بيايد پاسخ دهد؟ بزرگترين مشكل مردم ساري بعد سي وشش سال حقير شمردن وتحقير كردن مركز استان است ...چرا بعد از 36 سال يك ساروي اين شايستگي و لياقت رو پيدا نكرده كه استاندار شود ...عبوري مي تواند يك استاندار شايسته شود...چه مركز استاني است ساري وقتي بسياري از شهرهاي استان بابل – آمل و... فرمانداري كل و ويژه هستند....من نمي خواهم بحث بومي و منطقه اي بكنم اما انتصابات را نگاه كنيد چون استاندار از يك شهر است بيشتر انتصابات از آن شهر مي باشد ؟ در زمان دولت قبلي دو كلنگ احداث خودرو در مياندرود  و بابل زده شد يكي به بهره برداري رسيده اما ديگري سايپاي مياندرود در حال پوسيدن كلنگ زده شده است؟ علت ضعيف شدن ساري در طول اين سي و شش سال نداشتن يك مدير ارشد در استان بوده واست .. كه نگذاشتن و نخواستن ، مگر غير از اين است كه يك مديرارشد بايد محبوبيت ورضايتمندي مردم را داشته باشد ، چه كسي بهتر و شايسته تر از عبوري ..عبوري يك نفر از صدها مدير شايسته ساروي است ...آيا استانداران قبلي خيلي قوي تر از عبوري بوده اند ؟ عبوري يك نفر است و ما صدها مديرشايسته ساروي داريم كه به وقتش خواهيم گفت ....

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شهروند
    جمعه 15 آبان 1394-13:25


    زنده با د شهردار پرتلاش موفق شهر ساری...

    مردم ساری تمام قد حامی این فرد بینظیر هستند به کوری چشم دشمنانش....پاینده وسربلندباشی عبوری قهرمان..امید مردم ساری.

    • همشهری
      چهارشنبه 21 مرداد 1394-22:30


      آقا شما رای نمی آوری هزینه نکن.

      • امیر علی
        يکشنبه 21 تير 1394-17:48


        مثلا با این حرفها چی را می خواهی ثابت کنی امثال جنابعالی وآقایان یوسف نژاد- شجاعی -یوسفی-بابایی کارنامی-زارعی رای نمی آورید ومردم شریف ساری به افرادی که به فکر ساری ومردم ساری هستند رای می دهند.

        • ساروی
          يکشنبه 21 تير 1394-15:15


          آقای آقا میری در زمانیکه در شورا بودی اینچنین تعریفی از عبوری نمی کردی وهمیشه مخالف عبوری بود ی حالا که عبوری کاندید نشد چنین حرفهایی را می زنی ومی خواهی با این حرفها رای جمع کنی مردم ما باهوشندو ازهمه چیز خبر دارند ومی دانند جنابعالی همیشه مخالف کارهای عبوری بودید.

          • عرشيا
            شنبه 20 تير 1394-8:30


            وجدانا آقاميري حرف دل مردم ساري را زده برخي ها فكر كردندازآنجاييكه عبوري باعملكردش توانست محبوبيتي دربين سارويها كسب كند ومدعي شدندكه تمام كارهاي عبوري براي مجلس و....جلسه گذاشتند به هرطريقي شده قولهاي عبوري به مردم اجرايي نشه تا بر زمين زده شود نمونه آن پادگان و...اما نميدانند خدا وشهدا باعبوريه به لطف حق پادگان راهم تمكلك كردو...