آخرین عناوین

شنبه 20 ارديبهشت 1393-23:22 کد خبر:138

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

طراحی بسته حمایتی ویژه برای بیماران صعب العلاج

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: در طرح تحول نظام سلامت، برای 15 بیماری صعب العلاج و سرطانی بسته حمایتی ویژه ای پیش بینی شد که رقم پرداختی بیماران برای خرید داروها را کاهش می هد.


به گزارش خزرخبر، قاسم جان بابایی در مراسم تجلیل از اساتید واعضای هیدئت علمی این دانشگاه،  با بیان اینکه افزایش هزینه خدمات یکی از چالشهای مهم در نظام سلامت کشور است افزود: بیش از 50درصد هزینه درمانی از جیب مردم پرداخت می شود.

وی نبود رویکرد سیستماتیک نسبت به ارزیابی تکنولوژی در حیطه سلامت، محدودیت منابع مالی علی رغم افزایش درآمد ناخالص ملی،  وجود اقشار بدون پوشش بیمه ، نابرابری دسترسی به خدمات سلامت، پایین بودن کیفیت خدمات، کمبود رضایتمندی در بیماران را از دیگر چالشهای حوزه سلام در کشور عنوان کرد.

جان بابایی تضمین کیفیت داده های جاری در نظام سلامت را اولین اولویت دانست و اظهار داشت: مدیریت داده ها بهترین رویکرد برای برنامه ریزی، پایش و ارزشیابی بیماری ها و خدمات سلامت است لذا سرمایه گذاری در این حیطه دستاوردهای بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور تصریح کرد: ارتقاء کیفیت خدمات سلامت و رضایتمندی جامعه، کاهش پرداختی بیماران بستری، ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان ها، ترویج زایمان طبیعی و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از مهمترین  اهداف اجرای این برنامه است.

وی تصریح کرد: دراین طرح بیماران تنها 10درصد کل هزینه های بیمارستانی را پرداخت می کنند.

جان بابایی با بیان اینکه در این طرح هتلینگ بیمارستان ها 2تا 3برابر افزایش می یابد،خاطر نشان کرد: درطرح تحول نظام سلامت به منظور ترویج زایمان های طبیعی، زایمان بدون درد و فیزیولژیک رایگان انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگری از سخنانش، افزایش شهرنشینی، سالمندی و جهانی شدن تغییرات شیوه زندگی را 3 تهدید و چالش مهم برای جامعه دانست و افزود:این عوامل الگوی بیماری ها را نیز تغییر داده است.

جان بابایی همچنین اظهار داشت:درحال حاضر 80درصد مرگ و میرها در کشور مربوط به بیماریهای غیرواگیردار مانند سکته های قلبی، سرطان ها، حوادث جاده ای و بیماریهای روانی تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: طی 20سال اخیر درصد این بیماری ها افزایش یافته است.

جان بابایی افزايش اميد به زندگي، کاهش نرخ مرگ و مير کودکان زير 5 سال، کاهش نرخ مرگ و مير مادران باردار و کاهش نرخ باروری را از مهمترین دستاوردهای نظام سلامت عنوان کرد.

وی  بر ترویج فرهنگ مراقبتهای بهداشتی اولیه در جامعه تاکید و خاطر نشان کرد:برای دستیابی به این هدف، تغیر الگوی تغذیه و کالای مصرفی و سموم ،اثر گذاری بر عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و مالیات بر دخانیات، به سوی سلامت در همه سیاست ها ، تغییر مرکز ثقل سلامت از سطح 3 به مراقبت های اولیه،رعایت الگوی سیستم ارجاع وبسیج  عمومی برای PHC ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت طرحی مفید برای آحاد مردم جامعه است، گفت: همه با همکاری و همیاری یکدیگر برای اجرای مطلوب این طرح در استان و کشور تلاش کنیم.

استاندار مازندران نیز طی سخنانی در مراسم تجلیل از اساتید واعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پیگیری احداث بیمارستان یکه زار تخت خوابی در مرکز استان خبر داد و افزود:بحث احداث این بیمارستان در ساری  درحال پیگیری است.

ربیع فلاح جلودار ضمن اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: دولت رویکرد خوبی برای حوزه سلامت دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح تا کنون بیش از 3هزار میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص یافت،خاطر نشان کرد: این رقم تا پایان امسال به 11هزار میلیارد تومان خواهد رسید که رقم قابل توجهی است.

فلاح اظهار داشت: امسال سال طلایی در حوزه ساخت و سازهای بیمارستانی نیز است به طوری که 6بیمارستان استان مازندران که توسط راه و شهرسازی در حال ساخت است به اتمام می رسد.

وی با تاکید براینکه همه باید تلاش کنیم تا ساختار اقتصادی کشور تغییر کند، افزود: رویکرد دولت و مسئولان استانی روند رو به بهبودی است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :