آخرین عناوین

شنبه 20 ارديبهشت 1393-23:34 کد خبر:140

آغاز به کار سومین جشنواره ملی بهار نارنج در مرکز مازندران

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی بهار نارنج در ساری شروع به کار کرد.


به گزارش خزرخبر، ظهر امروز سومین جشنواره و نمایشگاه ملی بهار نارنج با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در پارک قائم واقع در حاشیه رودخانه تجن افتتاح شد.

جشنواره بهار نارنج که با همت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری به صورت ملی در مرکز مازندران برگزار شد به مدت پنج روز به صورت نمایشگاهی با فعال شدن 100 غرفه برای بازدید آماده است.

 

شهردار ساری در مراسم افتتاح جشنواره ملی بهار نارنج با اعلام اینکه مازندران به استان بهار نارنج شهرت دارد، گفت: جای خرسندی است که فرهنگ ترویج بهار نارنج در سطح استان تسری یافت.

مهدی عبوری با تاکید براینکه ساری به عنوان مرکز مازندران پایتخت بهار نارنج محسوب می‌شود، افزود: بعد از سه سال، امسال شاهد بوده ایم چند شهر مازندران جشنواره بهار نارنج را به صورت شهرستانی برگزار کرده اند.

وی با اشاره به فعال شدن 100 غرفه نمایشگاهی از محصولات بهار نارنج در حاشیه جشنواره ملی بهار نارنج در ساری،اظهار داشت: رویکرد نمایشگاه جشنواره بهار نارنج احیا فرهنگ بومی و سنتی مازندران است.

عبوری فعالیت شهرداری ساری را ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی برای جمعیت مرکز استان و نیز توریسم به این شهرستان اعلام و تصریح کرد: هیچ فعالیتی در شهرداری ساری سیاسی نبوده و ما اعلام کرده ایم مازندران استان بهار نارنج و ساری پایتخت آن است.

وی ترویج نهال نارنج را در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری اعلام کرد و افزود:در دو سال اخیر بالغ بر 200 هزار اصله نارنج در سطح شهر نهال کاری شد و امسال هم این میزان ارتقا و در آیین اختتامیه در بین متقاضیان توزیع می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر ساری نیز در این مراسم با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری در تحقق منویات رهبری برنامه‌ریزی فرهنگی دارد، گفت: جشنواره ملی بهار نارنج اقدامی فرهنگی برای توسعه و جذب توریسم در استان است.

جمال باقری با اشاره به اینکه خواص دارویی بهار نارنج از مهم‌ترین مسائلی است که در جشنواره مورد توجه قرار گرفته است، افزود: سومین نمایشگاه و جشنواره ملی بهار نارنج محصولات مختلفی از فرآوری بهار نارنج را در معرض دید برای عرضه به بازدید کنندگان قرار داده است.

وی بحث توجه به اقتصاد با رویکرد بومی و محلی را از بندهای ابلاغی رهبری در مدیریت شهری اعلام کرد و اظهار داشت: ظرفیت‌های اقتصادی استان در قالب تعاونی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :