آخرین عناوین

يکشنبه 21 ارديبهشت 1393-23:40 کد خبر:141

اخبار نیروی انتظامی مازندران

خزرخبر:اخبار نیروی انتظامی مازندران به نقل از پایگاه خبری پلیس


دستگيري سارقان ويلاهاي خالي در نور

فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگيري سارقان ويلاهاي خالي از سکنه در اين شهرستان خبرداد .

" گنجيان " فرمانده انتظامي شهرستان نور گفت : در راستاي مبارزه با سرقت منزل در شهرستان نور،عمليات ضربتي شناسايي ودستگيري سارقان منازل در دستور کار پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت . فرمانده انتظامي شهرستان نور افزود : ماموران با بکار گيري منابع اطلاعاتي ،موفق به دستگيري 10 سارق سابقه دار در يک عمليات غافلگيرانه شده اند .

گنجيان مقدم اظهار داشت : هشت تن از اين سارقان به سرقت منازل و ويلاهاي خالي از سکنه در محدوده بخش چمستان که با توجه به روستايي بودن منطقه و وجود ويلاهاي افراد غير بومي عموما فاقد نگهبان و ضريب امنيتي لازم مي باشند، اعتراف کرده اند .

فرمانده انتظامي شهرستان نور همچنين تصریح کرد: در پي اين دستگيري ها 7 فقره سرقت کشف و اموال مسروقه تحويل مالباختگان شد .

&&اخذ وام 120 ميليون ريالي با جعل مدرک و امضاء

فردي که با جعل مدارک و امضاي يکي از آشنايان خود اقدام به اخذ وام 120 ميليوني کرده بود با تلاش ماموران پليس آگهي شهرستان آمل شناسايي و دستگير شد .

« محمدصادق پهلوان» فرمانده انتظامي شهرستان آمل با اعلام اين خبر گفت : در سال 90 فردي به اداره پليس آگاهي شهرستان آمل مراجعه و اظهارداشت؛ که مدارک و امضايش جعل و از آن طريق با مشخصات وي مبلغ 120 ميليون ريال وام از يکي از بانکهاي شهرستان آمل دريافت شده است.

پهلوان افزود : با دريافت اين گزارش ، کارآگاهان پليس اقدامات اطلاعاتي و پليسي خود را آغاز کرده و دريافته اند که فرد جاعل با جلب اعتماد صاحب مدارک ، مدارک وي را براي انجام کاري به امانت گرفته و پس از جعل مدارک و همچنين امضاء وي دريافت وام از بانک با استفاده از مدارک مجعول متواري شده است .

وي خاطر نشان کرد: کارآگاهان پليس آگاهي با شناسايي مخفيگاهش وي را در اقدام غافلگيرانه اي دستگير کرده اند .

پهلوان تصريح کرد : متهم دستگيرشده در بازجوئي هاي پليسي به بزه انتسابي اعتراف کرد و جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد .

فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان به شهروندان توصيه کرد به منظور پيشگيري از سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب از در اختيار گذاشتن مدارک شخصي و اسناد ، کارت هاي عابر بانک و رمز آن به ديگران خودداري نمايند .

 &&پلمپ سفره خانه هاي مزاحم در شهرستان چالوس

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از پلمپ 8 سفره خانه سنتي در اين شهرستان که براي مردم ايجاد مزاحمت مي کردند،خبر داد .

طبري فرمانده انتظامي شهرستان چالوس گفت : در پي بررسي هاي مستمر پيرامون فعاليت سفره خانه ها در محلات مختلف شهرستان چالوس و درراستاي رسيدگي به شکايت هاي مردمي مبني بر ايجاد مزاحمت و شيوع جرائم توسط اين سفره خانه ها ، براي ساکنان اين مناطق موضوع در دستور کار پليس نظارت بر اماکن عمومي اين شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس افزود : ماموران ضمن بررسي و بازرسي از سفره خانه هاي اين شهرستان 8 سفره خانه سنتي را که به نوعي محلي براي شيوع انواع جرائم وبزهکاري هاي اجتماعي تبديل شده بودند شناسائي کرده اند.

طبري خاطر نشان کرد : با هماهنگي مراجع قضائي از ادامه فعاليت اين واحد ها جلوگيري شد.

وی در ادامه با اشاره به اينکه ، معمولا سفره خانه ها به لحاظ قرار داشتن در مسیر تردد خانواده ها داراي مزاحمت عمومي هستند، تصريح کرد : بايد از سوي مسئولان ذيربط براي ادامه فعاليت سفره خانه ها فکري اساسي شود.

فرمانده انتظامي چالوس درادامه اظهار داشت :به منظور پيشگيري از جرائم ،تأمين آسايش و حفظ آرامش والدين طرح کنترل و نظارت مستمر بر فعاليت سفره خانه ها دردستور کار پليس امنيت عمومي اين شهرستان قرار گرفت و مردم نيز بايد با دقت بيشتر و نظارت هوشمندانه بر رفت و آمد فرزندان خود هرگونه موارد مشکوک در سفره خانه ها را سريعا" از طريق تلفن 110 با نيروي انتظامي در ميان بگذارند.

 &&پايان فرار از زندان محکوم به حبس ابد در نور

با تلاش ماموران پليس آگاهي شهرستان نور ، محکوم به حبس ابدي که از زندان متواري شده بود شناسائي ودستگير شد .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، در پي فرار از زندان يک محکوم به حبس ابد به نام "سعيد الف " موضوع در دستور کار پليس آگاهي شهرستان نور قرار گرفت . سرهنگ گنجيان فرمانده انتظامي شهرستان نور با بيان اين خبر گفت : متهم که از قاچاقچيان مواد مخدر بوده سال گذشته به جرم حمل 700 گرم کراک توسط ماموران دستگير و طي حکمي از سوي مراجع قضائي به زندان محکوم شده بود پس از دريافت مرخصي از زندان ، متواري شد . فرمانده انتظامي شهرستان نور افزود: با بکارگيري منابع اطلاعاتي ماموران موفق شدند محل اختفاي نامبرده را شناسائي و درجهت دستگيري وي اقدام کنند .سرهنگ گنجيان خاطر نشان کرد : متهم که با مشاهده ماموران ، با يک دستگاه خوئدروي زانتيا قصد فرار داشته در اقدامي عملياتي توسط ماموران دستگير شد .

 &&محموله هاي قاچاق در شهرستان آمل متوقف شدند

به گزارش پايگاه خبري پليس ، ماموران انتظامي پاسگاه آغوزبن شهرستان آمل حين اجراي ماموريت به يک دستگاه خودروي نيسان با بار چوب مشکوک شدند . ماموران خودروي مورد نظر را متوقف ودر بازرسي از آن 3 تن چوب جنگلي قاچاق کشف وضبط کردند. همچنين ماموران انتظامي پاسگاه امام زاده عبدالله با همکاري کارکنان اداره بازرگاني اين شهرستان موفق به شناسائي يکي از عاملان توزيع آرد قاچاق در اين منطقه شدند . درادامه اين گزارش آمده است ، ماموران در يک اقدامي عملياتي موفق شدند متهم را درحين حمل آرد قاچاق دستگير و دربازرسي از خودروي وي 16 تن آرد قاچاق کشف وضبط کنند . عاملان اين دومحموله قاچاق پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي و موضوع در دست بررسي است .

 &&دانش محوري ،رمزموفقيت پليس در مسائل انتظامي است

فرمانده انتظامي استان مازندران در نهمين همايش تجليل از اساتيد، مدرسان و مربيان آموزشگاه انصارالمهدي انتظامي استان گفت : يکي از مهمترين رموز موفقيت نيروي انتظامي دانش محوري اين نيروست .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، نهمين همايش تجليل از اساتيد، مدرسان فرماندهي انتظامي استان مازندران در سالن کنفرانس ستاد انتظامي استان برگزار شد . سردار مسعود جعفري نسب فرمانده انتظامي استان مازندرن دراين همايش گفت : انقلاب اسلامي ، انقلاب خرد ، علم ، دانش و معرفت است و پيشرفت هاي علمي کشور در زمينه هاي گوناگون علمي از دستاوردهاي اين انقلاب است . فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اينکه دانش محوري در نيروي انتظامي يکي از مهمترين رموز موفقيت يک پليس است، افزود : هرکس از عقل وخرد ، بيشتر برخوردار باشدانعطاف پذيري او در برابر مسائل نيز بيشتر خواهد بود . وي تصريح کرد : در ابعاد سياسي ، ومعنوي يک حاکميت بايد عقلاء حاکميت کنند و دانش و معرفت حرف اول را بزند ، واگر دانش ومعرفت نبود اين انقلاب هرگزقادر نبود در برابر اين همه هجمه هاي سياسي ، اقتصادي وفرهنگي دوام بياورد . سردار جعفري نسب درادامه خاطر نشان کرد : دانشگاه ها راه ورسم زندگي را به مردم و مسئولان نشان مي دهند و اگر علم و زحمات اساتيد و مربيان نبود، قطعا هيچگونه موفقيتي در کشور حاصل نمي شد . فرمانده انتظامي استان مازندران همچنين با تاکيد بر کيفي سازي محيط هاي آموزشي و دانشگاهي گفت : بايد دانش خودمان را به روز کرده و با استفاده از دانش سرمايه گذاري کنيم . سردار جغفري نسب در خاتمه با اشاره به اينکه بايد آموزش نتيجه ومحور همه کارها باشد گفت : پليس بايد دانش محور باشد تا بتواند خدمتگذار خوبي براي مردم باشد .

 &&نايب قهرماني تيم واليبال انتظامي مازندران در مسابقات کشوري

 تيم واليبال انتظامي استان مازندران در مسابقات قهرماني ناجا که دراستان آذربايجان غربي برگزار شد موفق به کسب مدال قهرماني نقره شد . به گزارش پايگاه خبري پليس ، تيم واليبال انتظامي استان مازندران پس از سپري کردن اردوي تدارکاتي به مسابقات قهرماني ناجا که هفته گذشته در آذر بايجان غربي برگزار شده بود اعزام شد . اين گزارش حاکي است ، اين مسابقات به مدت 6 روز و با حضور 33 تيم منتخب از بهترين واليباليست هاي استان ها ، معاونتها و پليس هاي تخصصي سراسر کشور برگزار شد . درادامه اين گزارش آمده است ، تيم والبال مازندران با برتري بر تيم هاي مطرح استان هاي تهران ، اصفهان ، کرمان، مرکزي ، خرسان رضوي و يگان ويژه ناجا به مدال نقره ونايب قهرماني اين دوره از مسابقات دست يافت . همچنين 4 نفر از نفرات اين تيم به اردوي تيم ملي اعزامي به مسابقات قهرماني ارتش هاي جهان دعوت شدند .

 &&چشمان الکترونيکي عاملان ايجاد ناامني را در چالوس به دام قانون انداخت

 چهار نفر از عاملان شرارت وناامني در چالوس که با تعقيب و گريز يک دستگاه خودروي سمند راننده خودرو را مجروح و متواري شده بودند از طريق دوربين هاي پليس راه شناسائي و دستگير شدند . به گزارش پايگاه خبري پليس ، فردي به نام "محمود رضا- م " به پليس آگاهي شهرستان چالوس با مراجعه به پليس آگاهي شهرستان چالوس اظهار داشت ؛ زماني که با خودروي سمند خود در محور چالوس به مرزن آباد در حال حرکت بوده ، سرنشينان دو دستگاه خودروي با تعقيب نامبرده خودروي وي را متوقف و با تخريب خودرو وسرقت اموالش، خود وي را نيز مجروح و متواري شدند. اين گزارش حاکي است ، با توجه به اينکه برابر تحقيقات به عمل آمده ضاربان ضمن انجام حرکات خلاف مقررات موجب بي نظمي ، ايجاد رعب و وحشت و تشويش اذهان عمومي شده بودند، موضوع در دستور کار آگاهان پليس آگاهي قرار گرفت . ماموران با انجام تحقيقات فني و از آنجائي که نامبرده موفق به شناسائي ضربان نشدده بود با استفاده از دوربين هاي مدار بسته پليس راه موفق به شناسائي يکي از مالکان خودروهاي مزاحم به نام " ميثم - م" شناسائي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير شد . درادامه اين گزارش آمده است ، ساير متهمان به نام هاي" مجيد- ن"،" حميد م"و"هادي پ" ابراهيم نيز در ادامه رسيدگي به پرونده شناسائي و دستگير شدند. اين گزارش همچنين حاکي است ، متهمان ضمن اعتراف به ايجاد اخلال در نظم عمومي ، ضرب وجرح، تخريب خودرو و سرقت اموال شاکي طي حکمي از سوي مراجع قضائي با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

 &&باند سرقت از کارگاه هاي ساختماني در ساري متلاشي شد

با تلاش ماموران کلانتري 12 ساري باند سرقت از کارگاه هاي ساختماني در اين شهرستان شناسائي ومتلاشي شد.

سرهنگ يارعلي نيازي فرمانده انتظامي شهرستان ساري در گفتگو با خبر نگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي کسب خبري از منابع اطلاعاتي مبني برفروش اموال مسروقه توسط فردي به نام " محمود ق " موضوع در دستور کار ماموران انتظامي کلانتري 12 اين شهرستان قرارگرفت . فرمانده انتظامي شهرستان ساري افزود : ماموران با انجام تحقيقات پليسي و هما هنگي با مراجع قضائي متهم را دستگير کردند . وي در ادامه گفت : متهم در تحقيقات به عمل آمده به همکاري با 3 سارق ساختمان هاي در حال احداث و کارگاه هاي ساختماني اعتراف کرد . سرهنگ نيازي تصريح کرد : ماموران در اقدامي غافلگيرانه ودر مراجعه مجدد به محل فروش اموال مسروقه موفق شدند سارقان به نام هاي" علي - م"،مرتضي- م" ومجيد- پ" شدند . فرمانده انتظامي شهرستان ساري افزود : در بازرسي از اين واحد صنفي فروش اموال مسروقه تعداد 200متر کابل برق و مخابرات، 10 دستگاه دريل برقي و دستگاه سنگ بري سرقت شده از کارگاه هاي ساختماني، تعداد 100 دستگاه کابينت و لوازم کابينت ، دستگيره و قفل منازل،20 عدد کيبورد ،اسپيکر و ساير تجهيزات رايانه و مقادير قابل توجهي لوازم سرقتي مربوط به موتور سيکلت کشف شد . نيازي در خاتمه افزود : متهمان ضمن اعتراف به سرقت از ساختمانهاي نيمه کاره در شهرستان ساري به صورت يک باند، پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و موضوع در دست بررسي است .

 فراموشي فرهنگ ايثار و شهادت ، هدف دشمنان در راه اندازي جنگ نرم عليه ايران

فرمانده انتظامي استان مازندران در مراسم تجديد ميثاق با شهداي گمنام مازندران گفت : هدف دشمن در راه اندازي جنگ نرم عليه ايران، فراموش شدن فرهنگ ايثار و شهادت در اين کشور است . به گزارش پايگاه خبري پليس ، به منظور تجديد ميثاق با شهداي گمنام استان مازندران مراسمي با حضور سردار فرمانده انتظامي استان مازندران ، معاونت ها ، روساي پليس هاي تخصصي و سردار باقر زادگان رئيس ستاد تفحص شهداء در دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان ساري برگزارشد . فرمانده انتظامي استان مازندران در اين مراسم گفت : بدون شک فرهنگ شهادت يک هدف نيست؛ هدف پيروزي بر دشمن و پاسداري از آيين حق و برقراري عدالت در جامعه است . سردار جعفري نسب با اشاره به اينکه امروزه مستکبران جهان همواره چشم طمع در هدايت جوانان به سمت وسوئي که مورد هدف آنان است دارند ، افزود : امپراطوري هاي بزرگ دنيا که در فساد امروز فعاليت مي کنند، در دنيائي که به يک دهکده جهاني تبديل شده همواره قصد تسخير افکار جمعيت هفت و نيم ميلياردي دنيا را در فکر خود دارند . جعفري نسب با اشاره به اينکه فرهنگ ايثار وشهادت تنها راه برون رفت جامعه از شبيخون و هجمه هاي فرهنگي دشمنان است تصريح کرد : هدف دشمنان فراموشي فرهنگ ايثار و شهادت است اما اين فرهنگ که تسلي بخش زندگي ما شده، هيچگاه از ذهن ها وانديشه هاي جوانان و دلاورمردان اين کشور محو نمي شود. فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اهميت و جايگاه شهدا در نظام مقدس جمهوري اسلامي خاطر نشان کرد : به دليل وجود روح معنويت در شهداء ، با ورود شهداي گمنام به هر منطقه‌ از کشور، لزوم تکريم و بزرگداشت ياد و خاطره شهداي گمنام روز به روز اهميت بيشتري پيدا مي‌کند. وي زندگي در جامعه امروزي را با وجود اين همه هجمه هاي فرهنگي سخت ودشوار دانست و افزود : شهداء نمونه هاي عيني ايثار، فداکاري و شجاعت و الگوئي براي نسل هاي ديروز ، امروز و آينده کشورمان هستند . فرمانده انتظامي استان مازندران در خاتمنه گفت : گرچه دينداري در زمان حاضر خيلي دشوار شده چون برخلاف 1400 سال پيش که مردم پيامبرگرامي اسلام که آينه تمام نماي الهي بوده را در کنار خود داشتند اما امروزه با وجود نعمت ولايت در جامعه مي توان با اطاعت و پيروي از ولايت از اين سختي ها نيز براحتي عبور کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :