آخرین عناوین

سه شنبه 23 تير 1394-10:32 کد خبر:14517

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در نخستین همایش کارگزاران سازندگی مازندران:

احمدی نژاد مسبب فتنه ۸۸ است /نماینده ای که با فشار از وزیر امتیاز بگیرد به درد لای جرز می خورد

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: نماینده ای که با فشار از وزیر امتیاز بگیرد و بعد امضایش را پس بگیرد به درد لای جرز می خورد نه نمایندگی.


به گزارش خزرخبر، دیشب هتل نوید و اعضای کارگزاران مازندران میزبان «حسین مرعشی» سخنگوی حزب مرکزی کارگزاران سازندگی بودند تا با حضور وی پس از مدت ها سلایق مختلف اصلاح طلبی زیر یک سقف جمع شوند.

هرچند برخی از اصلاح طلبان مازندران که به گروه هوادار استاندار مازندران مشهور هستند در جلسه حاضر نبودند اما می شد در این نشست چهره هایی را دید که تا به حال کمتر آفتابی شده بودند، چهره هایی نظیر علی اسد؛ فرماندار اصولگرای بابلسر هم در نشست حاضر بود که آمدنش عجیب اما قابل فهم به نظر می رسید.

مرعشی با پیامی روشن آمده بود، او ضمن وارد کردن شدیدترین نقدها به احمدی نژاد از استراتژی وحدت میان اصلاح طلبان سخن گفت و از همه خواست تا با جدی گرفتن انتخابات مجلس در سالجاری اشتباه سال 84 را تکرار نکنند و سرنوشت خود را به دست تقدیر نسپارند.

مرعشی با شکرگذاری بابت رفع خطر احمدی نژاد از سر کشور گفت: مذاکرات هسته ای دشوارترین آزمون بین المللی ما پس از انقلاب است و اگر مردم با خردمندی شخصی کاردان مثل روحانی را انتخاب نمی کردند معلوم نبود امروز چه وضعیتی داشتیم.

وی تمرکز و پافشاری بر منافع ملی و دینی و تمرکز بر وحدت جبهه اصلاحات را دو راهبرد حزب کارگزاران دانست و افزود: امروز ده ها مدیر کارآزموده کشور مجددا به کار گرفته شده اند و حضور قدرتمندانه ما در صحنه بین المللی نگاه ها را نسبت به ایران عوض کرده است.

سخنگوی حزب کارگزاران با اشاره به فسادهای صورت گرفته در دولت قبل با اظهار تعجب از سپردن 2 میلیارد و 700 میلیون دلار نفت به شخصی بدون صلاحیت اتفاقاتی از این دست را نه فساد بلکه چپاول خواند و اظهار داشت:وزیر نفت و رئیس وقت بانک مرکزی باید پاسخگو باشند اما نیستند.

او آنچه بلای احمدی نژاد خواند را حاصل لجاجت اصلاح طلبان و بی تفاوتی مردم به سرنوشتشان دانست و اظهار داشت: باید از انتخابات سال 84 و 92 درس بگیریم که در یکی شخصی را رئیس جمهور کردیم که حتی در سلامت عقل وی هم شک داریم و در سال 92 یک خردمند را، نتیجه هم کاملا روشن است.

عضو شورای مرکزی این حزب گفت: ما منتقد قیف تنگ شورای نگهبان هستیم چون در آنجا فرض و اصل بر بیگناهی نیست.

نظام تنها سلامت نمی خواهد بلکه کفایت هم می خواهد، ببینید نمایندگان شورای نگهبان و مجلس چه بودند و چه شدند، نماینده ای که با فشار از وزیر امتیاز بگیرد و بعد امضایش را پس بگیرد به درد لای جرز می خورد نه نمایندگی!

وی با گلایه از شیوه برخورد با حوادث پس از انتخابات سال 88 اظهار داشت: یکی حامی فتنه، یکی رهبر فتنه و یکی ساکت فتنه است  و این در حالی است که ما پیش از حضور مهندس موسوی با آقایان مشورت کردیم و گفتند موسوی خوب است چون شخصیتی ارزشی است اما رئیس دولت اصلاحات نباشد چون فکر می کردند موسوی رای ندارد، وقتی رای ظاهر شد او هم غیر ارزشی شد.

مرعشی حضور بلافاصله روحانی برای حل مشکلات داخلی پس از توافق را وظیفه او دانست و اظهار داشت: وضعیت داخلی فعلا وابسته به مذاکرات است اما روحانی باید و می تواند وحدت داخلی را ایجاد کند تا کسی مثل احمدی نژاد دوباره برسر کار نیاید.

سخنگوی کارگزاران سازندگی در ادامه به لیستی از تخلفات دولت احمدی نژاد اشاره کرد و خواهان وحدت اصولگرایان و اصلاح طلبان خردمند برای اداره کشور شد.

پس از پایان بخش نخست این نشست و صرف افطار، نشست خبری مرعشی با اصحاب رسانه برگزار شد.

وی در این نشست خبری عمل به قانون را ملاک دانست و گفت: گردهمایی بزرگ کارگزاران 14 مرداد در تهران برگزار می شود.

ضمن اینکه ما محدودیتی برای بستن لیست تهران نداریم و قیف تنگ شورای نگهبان اگرچه کار را دشوار می کند اما فضای عمومی تهران در اختیار اصلاحات است و با این نمی توانند کاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به ممنوعیت ها و محدودیت های رئیس دولت اصلاحات وی را حاکم بر قلوب مردم دانست و گفت: شاید او را در برخی موارد محدود کنند اما نام وی در قلب مردم حک شده است،ضمن اینکه ما به محدودیت عادت داریم.

مرعشی ترکیب جدید و دور از انتظار کارگزاران را نشانه پویایی و تغییر پذیری سیاست دانست و گفت: هاشمی و مدرس دونشانه پویایی و غیرایستایی در سیاست ما هستند.

سخنگوی کارگزاران در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران احمدی نژاد را مسبب فتنه 88 دانست و گفت: ما هم موافق مجازات عوامل فتنه 88 هستیم اما احمدی نژاد را مسبب آن می دانیم چون نظام و سپاه و اطلاعات و همه را نسبت به نیروهای قدیمی انقلاب بدبین کرد و رفت و پشت سرش را هم نگاه نکرد، ولی اصل این بود که محاکمه شود.

گفتنی است در آغاز نشست اصلی اسفندیارعشوری مسئول این حزب در مازندران گزارشی از فعالیت های و شخصیت های اثرگذار در حزب سازندگی مازندران ارائه کرد.

عشوری : فضا را برای انتخابات پرشور فراهم کنیم

دبیر شورای حزب کارگزاران شاخه مازندران با اشاره به اینکه این انتقاد به احزاب وجود دارد که فعالیت احزاب فقط در آستانه انتخابات است، گفت: به گونه‌ای کار می‌کنیم تا در همه ایام فعالیت داشته باشیم.

 اسفندیار عشوری هم در نخستین همایش حزب کارگزاران شاخه مازندران اظهار کرد: از زحمات دولت‌ها که در زمینه مذاکرات هسته‌ای تلاش کردند تا ایران به موفقیت دست یابد تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به تلاش ویژه دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته‌ای و دفاع از حقوق حقه ملت ایران، افزود: امیدواریم امروز خبرهای خوبی از مذاکرات به ملت برسد.

دبیر شورای حزب کارگزاران شاخه مازندران گفت: در ترکیب شورای حزب کارگزاران شاخه مازندران سه نفر از جوانان، چهار نفر استادان دانشگاه، سه نفر از جامعه فرهنگیان، هشت نفر از بزرگان دوره اصلاحات و مدیران فعلی، دو نفر از بخش خصوصی و دو نفر از جامعه مهندسان و یک نفر از جامعه پزشکان و سه نفر از حوزه بانوان هستند.

این مسئول با بیان اینکه شورای حزب را به زودی در شهرستان‌ها شکل می‌دهیم، تصریح کرد: کانون‌های حزبی که از ارکان مهم حزب است را هم شکل می‌دهیم تا فضا را برای انتخابات پرشور فراهم کنیم.

عشوری با اشاره به اینکه این انتقاد به احزاب وجود دارد که فعالیت احزاب فقط در آستانه انتخابات است، ادامه داد: با توجه به فعالیت دوباره حزب کارگزاران در کشور و استان‌ها، به گونه‌ای کار می‌کنیم تا برای توسعه همه‌جانبه استان در همه ایام فعالیت کنیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :