آخرین عناوین

جمعه 26 تير 1394-20:41 کد خبر:14537

هشدار دریایی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران:

آمار تعداد غرق شدگان در دريا با شروع فصل تابستان سير صعودي پيدا مي کند/هشدارها را جدی بگیرید

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با هشدار جدی به مردم و به خصوص مسافران گفت:بيشتر مغروقين از قشر جوان، غير بومي و مسافر هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان  ، عباسی تصریح کرد:آمار تعداد غرق شدگان در دريا با شروع فصل تابستان سير صعودي پيدا مي کند، اين درحالي است که به رغم تمام هشدارهايي که در اين زمينه داده مي شود عده زيادي دور از سواحل سالم سازي شده و به دور از چشم ناجيان غريق اقدام به شنا کردن در دريا مي کنند و در اين محل هایی است که بيشترين آمار غرق شدگي اتفاق مي افتد. ‏

مدیر کل پزشکی قانونی استان افزود :غرق شدگي يکي از علل مرگ و مير غيرعمدي است که به راحتي قابل پيشگيري است که با انجام اقداماتي همچون حصارکشي استخرها، عدم شنا در اماکني که امکان کمک رساني نيست، داشتن همراه در حين شنا، عدم شنا توسط افرادي که بدليل بيماري منع براي شنا دارند، مي توان از بروز غرق شدگي در حين شنا کردن را کاهش داد.‏

به افرادي كه قصد شنا در دريا را دارند توصيه می شود حتماً از طرح هاي سالم سازي دريا كه غريق نجات در آنها حضور دارند استفاده کنند.

اعتمادي به وسايل بادي در دريا نيست

هيچ اعتمادي به استفاده از تيوپ و وسايل بادي در دريا در مناطق ممنوعه نيست چون با آمدن يک موج، فردي که داخل آن است کافي است آب زيادي را ببلعد و همين باعث سنگيني فرد و ايجاد خطر براي او شود.‏

بي توجهي به طرح هاي ساماندهي

اما با وجود اجراي طرح ساماندهي سواحل دريا باز هم مشاهده می شود مسافرین نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند ،هموطن : خطر در کمین است بیائید با همکاری مسئولین امر نسبت به کاهش غرق شدگی و ثبت خاطره خوش از دریا و سفر به مازندران سهم خود را ادا کنیم.

نقش اطلاع رساني درکاهش تلفات جاني موثر است

اطلاع رساني و آگاهي عمومي به شيوه هاي مختلف مي تواند براي کاهش تلفات انساني بسيارموثر باشد و رسانه ها می توانند نقش ويژه اي در اطلاع رساني و کاهش تلفات ناشي از غرق شدن شناگران در درياي خزر ايفا کنند.

اين مقام اجرايي استان خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه بيشتر مغروقين از قشر جوان، غير بومي و مسافر هستند لذا به نظر مي رسد اطلاع رساني و فرهنگ سازي در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ايمن از دريا نياز به عزم ملي در سراسر كشور دارد و تلاش مسئولين استاني به تنهايي چاره ساز نخواهد بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :