آخرین عناوین

شنبه 27 تير 1394-23:16 کد خبر:14539

کاندیدای مجلس از ساری اعلام کرد:

رفتار مبتنی بر عقل،رمز موفقیت کاندیداهای مجلس

کاندیدای انتخابات آینده مجلس از ساری گفت: رفتار مبتنی بر عقل، رمز موفقیت این دوره مجلس خواهد بود.


 به گزارش خزرخبر و به نقل از مازنی خبر،کورورش یوسفی ساداتی" متولد 1351 در شهرستان ساری است،وی دانشجوی دکترای مدیریت استراتژیک می باشد،یوسفی دبیر مرکز تیزهوشان ساری ، مدیریت کانون فرهنگی و تربیتی ، کارشناس بازرسی استان ، جوانترین رئیس آموزش و پرورش کشور ، عضویت در شورای اسلامی شهر ساری ، عضویت در شورای اسلامی شهرستان ساری ، عضویت در شورای اسلامی استان مازندران ، ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان و عضویت در هیات رئیسه های هیات های ورزشی کاراته و گلف را در کارنامه خود دارد.
ماحصل گفتگوی خواندنی با این داوطلب دوره دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود را در زیر بخوانید:
*** آقای یوسفی چه شد که از عضویت در شورای شهر ساری استعفا دادید تا شانس خود را برای مجلس شورای اسلامی بسنجید؟
کار نمایندگی مجلس ماهیتاً با کار شورای اسلامی شهر مشترکات فراوانی دارد. تنها تفاوت آنها در دامنه فعالیت است. کار در مجلس شورای اسلامی استمرار کار در شورای شهر است. اینکه بعد از 2 سال نمایندگی مردم در شورای شهر ، این بار در حوزه دیگری برای نمایندگی مردم تلاش کنیم نه تنها مغایرتی ندارد بلکه فرصت برای خدمت در دامنه گسترده تری فراهم می شود.  هیچ کاری لذت بخش تر از این نیست که در کار شورایی ، گره ای از کار مردم باز کنیم. از سوی دیگر فعالیت در شورای شهر باعث شده است تا شناخت بیشتری از مشکلات مردم پیدا کنم . به نظر من نمایندگی در شورای شهر مثل نرمش خارج از زمین بازی ورزشی می باشد و به نوعی محل تمرین برای مجلس شورای اسلامی محسوب می شود.
*** مهمترین برنامه و هدف شما در صورتی که به عنوان منتخب مردم ساری و میاندورود انتخاب شوید ، چیست ؟
متاسفانه در سال های اخیر تعریف های اشتباهی از وظایف نمایندگان مجلس صورت گرفته است. نقش نماینده مجلس تدوین برنامه نیست بلکه نظارت بر اجرای برنامه است. تدوین برنامه و ایجاد زیرساخت توسعه پایدار بر عهده قوه مجریه است.  مردم به برنامه های اجرائی رئیس جمهور رای دادند و از سویی به نماینده مجلس رای می دهند تا بر اجرای صحیح برنامه های رئیس جمهور نظارت کند. نماینده مجلس باید شناخت خوبی از حوزه انتخابیه داشته باشد تا در صورتی که کاستی های حوزه انتخابیه وی در برنامه های قوه مجریه دیده نشد ، با ارائه طرح آن کاستی ها را جبران کند. شما مشاهده کنید در صورتی که با 2000متر زمین می توان برای یک فارغ التحصیل کشاورزی ایجاد شغل پایدار کرد ولی به دلیل عدم نگاه علمی و بهره وری در حوزه کشاورزی و استفاده از روش ها و ابزارهای سنتی این کار انجام نمی شود لذا نماینده مجلس با نگاه عالمانه و علمی باید نظارت کند تا در برنامه های کشاورزی دولت تغییراتی ایجاد شود. مهمترین برنامه نمایندگان مجلس در حال حاضر این باید باشد تا با مطالعه دقیق برنامه میان مدت توسعه پنجم ، به کاستی های در حوزه انتخابیه شان پی ببرند و در جهت رفع آنها تلاش کنند. ببینند در پایان برنامه توسعه پنجم چه جایگاهی برای حوزه انتخابیه شان در نظر گرفته شده بود ولی چقدر تا رسیدن به آن جایگاه فاصل دارند. از سویی یکی از مهمترین مشکلات جوانان شهرستان ساری و میاندورود بیکاری است. نمایندگان مجلس باید تلاش کنند با نظارت دقیق در برنامه های قوه اجرائیه ، این مشکل را به حداقل برسانند. توسعه گردشگری ، اصلاح کشت در کشاورزی و رونق فضای کسب و کار در شهرستان های ساری و میاندورود به شدت احساس می شود که با نظارت دقیق نمایندگان بر برنامه های قوه اجرائیه و ارائه طرح های مناسب ایجاد خواهد شد.
*** درحال حاضر مهمترین درخواست شما برای شهرستان ساری چه موضوعی است؟
بزرگترین درخواست من ، نرم افزاری است نه سخت افزاری ؛در طی سال های گذشته اقدامات عمرانی خوبی از سوی شورای شهر و شهرداری ساری شکل گرفت که مردم را به آینده امیدوار کرد. در حال حاضر دغدغه اصلی توسعه فرهنگ مدیریت شهری است. اینکه همه مدیران و مسئولان در کنار هم برای مردم تلاش کنند. متاسفانه بعضی از دستگاه ها به خاطر خلا مدیریت شهری ، به صورت جزیره ای فعالیت می کنند. مثلاً دستگاه های خدمات رسانی باید با مدیریت شهری ارتباط مستقیم برقرار کرده و با هماهنگی به فعالیت بپردازند ولی در ساری مشاهده می کنیم بعضی از این دستگاه ها به صورت مستقل و بدون در نظر گرفتن منافع مردم عمل می کنند و تصمیماتی خارج از مدیریت شهری می گیرند. نماینده مجلس باید با نظارت صحیح ، در شکل گیری مدیریت شهری مناسب گام بردارد چون معتقدم توسعه یک شهرستان با مدیریت شهری شکل می گیرد.
*** مهمترین انتقاد شما از نمایندگان فعلی چیست ؟
نمایندگان مجلس آمدند و گفتند اعضای شورای شهر اگر قصد دارند کاندیدای مجلس شوند 3 ماه زودتر از دیگر مدیران اجرائی استعفا دهند. آنها معتقد بودند شاید اعضای شورای شهر از موقعیت شان برای تبلیغات سواستفاده کنند در صورتی که این احتمال برای مدیران اجرائی احتمال بیشتری دارد. از سوی دیگر نمایندگان محترم مجلس هم مانند اعضای شورای شهر ، نمایندگی مردم را بر عهده دارند . اگر قرار بود اعضای شورای شهر زودتر استعفا دهند ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم باید هم زمان آنها استعفا می دادند تا عدالت برای همه یکسان باشد. معتقدم نگاه نمایندگان مجلس به این موضوع انحصارطلبانه و به دور از عدالت بود. نقد دیگر من مربوط به ماده 180 می باشد که نمایندگان مجلس بودجه میلیاردی در اختیار گرفته اند و با تصمیم خودشان آن را هزینه میکنند.  این کار آنها مغایر با روح قانون اساسی و به نوعی دخالت در کار دستگاه های اجرائی محسوب می شود.
*** نظرتان در مورد مذاکرات هسته ای و موفقیت اخیری که به دست آمد ، چیست ؟
همانطور که رهبری فرزانه و عزیزمان تیم مذاکره کننده هسته ای را فرزندان انقلاب توصیف کردند ، مردم نیز همواره با دعاهای خیرشان پشتیبان واقعی دکتر ظریف و همراهان ایشان بودند. این دستاورد ملی و جهانی مصداق دولت تدبیر و امید بود که در سایه حمایت های رهبر معظم انقلاب ، حاکمیت عقلی و اقدامات مدبرانه ، شجاعانه و به دور از تخریب تیم مذاکره کننده دولت به دست آمد که جا دارد این موفقیت را به همه مردم عزیز کشورمان به خصوص رهبری عزیز و رئیس جمهور محبوب تبریک بگویم.
*** به عنوان یک شخصیت فرهنگی ، عملکرد دکتر قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران را چگونه ارزیابی می کنید ؟
با توجه به وضعیت نامساعد مالی وزارتخانه ، فکر می کنم سخت ترین دوره مدیریت تعلیم و تربیت در مازندران ، این دوره باشد . به لحاظ نارسائی های مالی و فشارهای سیاسی بعضی نمایندگان مجلس ، مدیریت ارشد آموزش و پرورش استان در این برهه از زمان مدیریت خوبی را داشته اند.
*** آقای یوسفی برگردیم به شورای شهر ساری و 2 سال فعالیتی که در آنجا داشتید. شیرین ترین و تلخ ترین خاطره شما از این دوران را بفرمائید.
وقتی یک شهروند آبرومند و باعزت در تهیه حداقل ارزاق زندگی دچار مشکل می شد و برای تهیه آن به شورای شهر پناه می آورد لحظات سخت و تلخی برای بنده به وجود می آمد. باور کنید از اینکه نمی توانستیم برای این شهروندان آبرومند کاری کنیم تا مشکلات آنها برای همیشه برطرف شود شرمنده می شدم.
اما شیرین ترین خاطره من از شورای شهر مربوط به خبر خوبی بود که به یکی از اساتید دانشگاه دادم. یک روز یکی از کارشناسان کم تجربه شهرداری به این استاد دانشگاه اطلاع می دهد حکم تخریب منزل وی صادر شده است . این استاد دانشگاه پریشان با بنده تماس گرفت. بعد از پیگیری وقتی خلاف این موضوع را به ایشان اطلاع دادم به صورت وصف ناپذیری شاد شدند. باز کردن گره کار مردم و حل مشکلات آنها شیرین ترین لحظات کاری من در شورای شهر بود .
*** سخن پایانی تان را بفرمائید.
معتقدم انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان مجلس دهم ،  به رفتاری مبتنی بر عقل و عقلانیت تکیه خواهند کرد و شخصیت هایی که با شاخصه عقلانی وارد شوند بدون شک پیروز خواهند شد. امیدوارم واقعه تلخ انتخاباتی که مبتنی بر هزینه های میلیاردی بود دیگر در ساری و میاندورود تکرار نشود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :