آخرین عناوین

دوشنبه 29 تير 1394-7:47 کد خبر:14543

گردشگری در مازندران در حال فناست:

سمفونی حیاتی در حوزه گردشگری مازندران در حال فنا است

وجود مناطق بکر و جاذبه های طبیعی می توانست درآمدهای هنگفتی از بازدید گردشگران داشته باشد، که متاسفانه با چالش های زیادی روبرو است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از اصلاح نیوز، عادل روحی حقوقدان و فعال سیاسی و اجتماعی  که در دهستان پشتکوه بخش چهاردانگه  شهرستان ساری در جمع مردم و جوانان این منطقه  سخنرانی می کرد  افزود : داشتن توان آينده نگري، شناسايي محيط و برنامه ريزي اثر بخشي جهت موفقيت در آينده در گروي دارا بودن تفكر استراتژيك است  .

وی افزود: اینکه در مقابل دشمن به گونه­ ای سخن بگوییم که گویا تمام مشکلات کشور معطوف به تحریم ها است و کشور بر اثر این تحریم ­ها کاملاً وا مانده و راهی به جلو ندارد، کار غلطی است.

براساس این گزارش،واقعیت امر این است علاج مشکلات کشور پیمودن راه اقتصاد مقاومتى است که متاسفانه بعضی از مسوولان فقط در حد شعار این نظریه  تحول گرا را قبول دارند و سیاست و راهکاری که بتواند این تفکر را در جهت رشد و شکوفایی پیاده نماید تدوین نشده است و اگر شده است در ویترین ها و قفسه ها جا خوش کرده است  که باید از قفسه ها بیرون بیاید و در مرحله عملیاتی قرار گیرد و بسیاری از مشکلات کشور مرتفع شود  .

این کارشناس حقوق تصریح کرد: آمارهای سازمان جهانی جهانگردی نشان می دهد درآمد کشورها از جابه جایی 1 میلیارد و 187 میلیون گردشگر در دنیا مبلغی بالغ بر هزارو250 میلیارد دلار بوده است.

این فعال اجتماعی افزود: سهم کشور ما با وجود اینکه جزو 10 کشور برتر در حوزه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی هستیم و هفدهمین کشور امن دنیا محسوب می شویم، از رقم 1250 میلیارد دلاری که در گردشگری دنیا جابه جا شده بسیار ناچیز است.

وی افزود : گردشگری و جهانگردی امروزه به عنوان صنعتی قدرتمند و جذاب در جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و سـود حاصله از آن در بـــرخی از كشورها به عنوان پایه‌ی ارزی و تولید ناخالص ملی محسوب می‌شود که ما هنوز نتوانستیم برنامه جامع از گردشگری در کشور ارائه دهیم و در آمدهای ارزی کسب نماییم و به مرحله اقتصاد مقاومتی برسیم .

عادل روحی افزود : سرعت ایجاد زمینه اشتغال و ارزآوری در بخش گردشگری بسیار بیشتر از سایر بخش‌هاست و ما می‌توانیم با توسعه گردشگری اقتصاد در حال رکود کشور را نجات دهیم.

وی تصریح کرد :با وجود مناطق بکر و جاذبه های طبیعی در این منطقه ؛ این بخش می توانست درآمدهای هنگفتی از بازدید گردشگران داشته باشد که متاسفانه با چالش های زیادی روبرو بوده و برنامه و هدف مشخصی که بتواند این معضل را رفع نماید همچنان در حد شعار باقی مانده است و از مردم منطقه خواست با ارائه برنامه و حفظ محیط زیست این منطقه را در ردیف پر بازدید کنندگان جاذبه های طبیعی قرار دهند .

وی در پایان  افزود : زمانی مازندران با داشتن جنگل های انبوه و آبشارانی بی بدیل در یكسو و دریایی آوازه خوان، سمفونی حیاتی را  اجرا می كردند كه هر مسافر را در عطر بهارنارنج خود سرمست می‌كرد و طراوت زندگی را در بارش نرم خود منتشر می نمود ، امروز ازآن  آثار شگفت آور ، زیبایی کمی مشهود است که اگر دیر بجنبیم این همه طراوات و زیبایی را از دست خواهیم داد و دیگر سمفونی حیاتی در حوزه گردشگری اجرا نخواهد شد و به سمت فنا خواهد رفت  .

پیش از این سخنان نیز چند تن از جوانان مشکلات منطقه را با ارائه برنامه  بیان کردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :