آخرین عناوین

چهارشنبه 31 تير 1394-10:4 کد خبر:14549

آنچه در جلسه علنی شورای شهر آمل گذشت!!

ناپدید شدن 400 میلیون تومان در شهرداری آمل

شهردار آمل با تمام زور گویی که دارد 300 میلیون تومان راتایید می کند ولی 400 میلیون تومان معلوم نیست کجارفت !!!!


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، جلسه علنی شورای اسلامی شهر آمل با حضور خبرنگاران و ۱۱ عضو از ۱۳ عضو شورا در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر آمل برگزارشد.

براساس این گزارش، در آغاز جلسه خسرو ابراهیم زاده، رییس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورا گفت: حضور کلیه خبرنگاران در جلسات شورا الزامی است که بصورت نوبتی برای پوشش خبری حضور خواهند داشت.

 وی با اشاره به اینکه با کسب رای 12 نفره اعضای شورای اسلامی احمد امیر سلیمانی به عنوان شهردار آمل به مدت 4 سال است انتخاب شد افزود: با انتخاب شهردار شاهد روند رو به رشد پروژه ها در سطح شهر آمل بودیم که رضایت مندی شهروندان را به دنبال داشت و ما به نظرات مردم احترام گذاشتیم.

رییس شورای اسلامی شهر آمل ادامه داد: تا پایان سال 92 شاهد افتتاح 9 پروژه عمرانی در سطح شهر بودیم که کلیه اعضای شورای رضایت نسبی از مجموعه شهرداری داشتند.

ابراهیم زاده با بیان اینکه شهردار را به عنوان عضو چهاردهم شورا می دانستیم اضافه کرد: خوشبختانه حضور ایشان در تمام جلسات علنی و غیر علنی نشان از این بود که خواستیم در کنار هم برای عمران و آبادانی شهرمان قدم برداریم.

 وی با تاکید بر این که از نیمه دوم سال 93 نقدهایی از شهردار و مجموعه شهرداری توسط اعضای شورا شروع شد عنوان داشت: نمونه آن نقد و طرح سئوال دکتر محمودی پاتی برعملکرد بودجه و هزینه های شهرداری بوده که شهردار آمل جواب دادند.

 رییس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه تا اوایل سال 94 تمام قد از شهردار حمایت کردیم اظهارداشت: در اوایل سال 94 و در تمام صحبت های خود از وجود داشتن فرهاد کوهکن حرف زدم که بتواند شبانه روز برای شهر کار کند.

ابراهیم زاده ادامه داد: تمام مخالفان و موافقان نهایت همکاری خود را از مجموعه شهرداری و سازمانها داشتند و اعتقاد هم داشتیم که می توانیم با نظارت برای سلامت کاری گام های خوبی را برداریم.

 وی با بیان اینکه از عملکرد شهردار آمل انتقاد داریم گفت: عزل و نصب مدیران از وظایف شهردار می باشد و درکنار موفقیت ها باید معایب هم دیده شود و از سال 92 با ارسال نامه های متعدد از عدم کارایی بعضی از مدیران سازمانها گله مند بودیم ولی با پا فشاری شهردار بر منصب خود بودند و امروز ترکش ها و حواشی  که وجود دارد و شهروندان احساس می کنند از عدم کارایی مدیران سرچشمه می گیرد.

 ابراهیم زاده با اشاره به مصاحبه مطبوعاتی آقای قاسمی سخنگوی شورا که بنا به ضرورت و با حضور مدیران سایت های مجازی شهرستان صورت گرفت افزود: شهردار باید پاسخگو باشد مدیری که 8 ماه فعالیت خوبی انجام داده است بدون دلیل از سمت خود عزل می شود و کمتر از 48 ساعت شهردار آمل در یک حرکت غیر اخلاقی از عضو شورا به دستگاه قضایی شکایت می کند.

 رییس شورای اسلامی شهر آمل با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ما مطالبات و نظارت بر سازمانهای وابسته به شهرداری می باشد عنوان داشت: بنده بارها و بارها اعلام کردم که مدیرعامل قبلی سازمان تاکسیرانی انسانی شریف است ولی از لحاظ مدیریتی مشکل دارد.

 ابراهیم زاده با ابراز تاسف از اینکه شورای شهر باید شورای شهرآمل باشد نه شورای اسلامی شهرداری ابرازداشت: ما به عنوان منتخبین مردم مسئول هستیم که به دنبال مطالبات مردم باشیم تا بتوانیم در امر نظارت گامهایی را برداریم که این شهر هنوز نتوانسته است از اعتبارات ملی برای اجرای پروژه های کلان شهری ریالی را دریافت کند .

 وی با انتقاد از عدم همکاری سرپرست جدید سازمان تاکسیرانی به سبب در اختیار قرارندادن مصوبات شورای سازمان به شورای اسلامی شهر عنوان داشت: پس از تماس مانع از دادن مصوبات شدند و نامه مکتوب هم به شهرداردادیم و شهردار اعلام داشتند که برای ارسال مصوبات نیازمند مصوبه شورای سازمان است.

رییس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل بواسطه همدلی دراستان زبانزد بودند تصریح کرد: سخنگوی شورا قطعا درتاریخ  4 مرداد با مستندات در دادگاه حضور پیدا خواهد کرد تا از حق خود دفاع کند.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه در هر مجموعه که ورود پیدا کردیم به ما تهمت زدند اظهارداشت: خوشبختانه در مدیریت سازمان پسماند بنده به عنوان نماینده شورا هستم و در طول هرماه تمام وضعیت سازمان مورد بررسی قرارمی گیرد تا خدایی ناکرده به مشکلات دیگر سازمانها مبتلا نشویم و تمام اعضای شورا که درسازمانها هستند موظف می باشند حضوری فعال داشته تا بتوانند دفاع کنند.

وی یادآورشد: همه ما امانتدار مردم هستیم و عده ای برای حفظ سرزمین رفتند و شهید شدند که باید پاسخگو باشیم تا شرمنده آنان نشویم.

رییس شورای اسلامی شهر آمل با انتقاد از کسانی که تا دیروز منتقد شهردار بودند و امروز به صف موافقین شهردارپیوستند گفت: ما نباید چشم خود را ببندیم و واقعیت ها را نبینیم و از کسانی که هنوز 2 ماه حقوق نگرفتند دفاع نکنیم که ما هیچ وقت شرمنده نیستیم و شرمنده کسانی امثال آقای تورنگ هستند که شبانه قبل از یک روز رای گیری برای ریاست شورا به دنبال گرفتن رای هستند و خود و 6 نفر دیگر از اعضای شورا را بچه مذهبی می دانند و به 7 نفر دیگر توهین کردند.

علی قاسمی سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به مصوبه 13 مهر سال 91 شورای سازمان تاکسیرانی مبنی بر در اختیار قراردادن مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان به شهرداری گفت: مدیرعامل سابق سازمان فردی صبور و هم محلی ما است که مصوبات سازمان را اجرا می کرد و از سال 91 مبلغ عنوان شده از حساب سازمان خارج شد.

 وی با بیان اینکه مصوبه فوق توسط نماینده شورا در سازمان آقای محمدحسن روحی نخوانده امضاء کرده است افزود: متاسفانه پول از سازمان بیرون رفت که موجودی سازمان صفر شد و مدیرعاملی اگر مورد حمایت قرار نگیرد دست به انتحاری می زند تا خود ومجموعه اش را حفظ کند.

 قاسمی اشاره کرد: آقای کریمی تمام آبروی خود را گذاشت تا بتواند سازمان را سرپا نگهدارد و بتواند حقوق پرسنل را پرداخت کند.

 عضو شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه مبلغ 697 میلیون صورت وضعیت از سوی سازمان به شهرداری درقبال کارهای انجام شده ارسال می شود عنوان داشت: شهردار با تمام زور گویی که دارد 300 میلیون تومان راتایید می کند و400 میلیون تومان معلوم نیست کجارفت و ما که اهل نماز و خدا هستیم نباید چشم بسته ازچنین فردی دفاع کنیم.

قاسمی با اشاره به اعتراضات مهندس اسدالله تورنگ عضو شورا در خصوص بیان چنین مطلبی که در صحن علنی شورا و با حضور شهردار حل وفصل می شود افزود: به شما ربطی ندارد شما که نیستید پس چرا جوسازی می کنید.

وی با بیان اینکه بنده در 30 روز گذشته و در حضور کلیه اعضا موضوع تاکسیرانی را به شهردار گوش زد کردم اضافه کرد: متاسفانه ایشان جدی نگرفتند و باعث شد که حراست استانداری مازندران در خصوص عدم پرداخت حق کارکنان سازمان نامه بزند وخواستار پرداخت حقوق شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به بدهی 420 میلیون تومانی سازمان ادامه داد: در صحن علنی شورا مصوب کردیم که شهرداری 400 میلیون تومان به سازمان پرداخت کند و شهردار آمل مصوبه را خط می زند و300 میلیون تومان می کند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور که پرداخت حقوق باید در اولویت اول باشد تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده پرداخت حقوق دیر شود نارضایتی بوجود می آورد و کارهای عمرانی در اولویت دوم قرار دارد و ما که به عنوان یک شخصیت حقوقی هستیم حق نداریم حرف بزنیم و اعلام می کنم که فلان سازمان مشکل دارد و من به هیچ کسی وابسته نیستم.

قاسمی اشاره کرد: همه ما در مقابل رایی که از مردم گرفتیم مسئول هستیم و باید نظارت را بیشتر کنیم و اگر آقای تورنگ حرفهای قشنگی می زند فقط می خواهد رییس بشود که متاسفانه شما به جای اینکه نماینده مردم باشید نماینده یک نفر هستید.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تاکسیرانی تا سال 95 بیش از 825 میلیون تومان بدهی دارد گفت: این سازمان ورشکسته است و باید به عنوان یک واحد شهرداری تبدیل شود و هر مدیر توانمندی بیاید قادر نخواهد بود که این سازمان را سروسامان دهد.

 عضو شورای اسلامی شهر آمل با قدردانی از رفتار قانونمندانه مهندس عقیلی نژاد معاون فنی شهرداری بیان داشت: ما باید مثل ایشان عمل کنیم و تمام کارها براساس قانون و مقرارت باشد.

 قاسمی در پایان متذکر شد که عزل مهندس سبزعلی پور بر خلاف قانون و انتصاب سرپرست جدید سازمان هم خلاف قانون است.

اسدالله تورنگ ، عضو شورای اسلامی شهر آمل با انتقاد از برگزاری مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی شورا با خبرنگاران گفت: برگزاری هرگونه مصاحبه مطبوعاتی باید مورد تصویب کلیه اعضا قرارگیرد نه اینکه آقای قاسمی بدون هماهنگی چنین کاری را انجام دهد.

 وی با اشاره به سابقه مدیریتی خود در استانداری و شرکت شهرک های صنعتی مازندران افزود: مهندس احمد امیرسلیمانی انصافا آدم زحمتکش و صادقی بوده و یکی از بزرگترین امتیازات ایشان سالم بودن است.

 عضو شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه سخنگوی شورا وظیفه ندارد به شهردار تهمت بزند و همه ما را زیر سئوال ببرد یادآورشد: ما که امانتدار مردم هستیم و شهردار که مورد حمایت ما بوده و هست نباید هر چیزی که از دهان ما بیرون می آید بیان کنیم.

 تورنگ عنوان داشت: ما برای چه در دور هم جمع می شویم برای اینکه بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم و اگر واقعا شهردار دچار نواقصی در اجرای مصوبات است می توانستیم با حضور ایشان در شورا و با کدخدا منشی آن را حل کنیم.

وی با اشاره به رییس شورای اسلامی شهر آمل که شما و 6 نفر دیگر شورا تمام منصب های شورا را در اختیار خود دارید عنوان داشت: ما در طول این دو سال سکوت کردیم و حرفی نزدیم که خدایی ناکرده به وحدت ما خدشه وارد شود.

 تورنگ تصریح کرد: یقین بدانید که مسئولیت ماندگار نیست و بیاییم در کنار هم و در طول دوران خدمتی خودمان در دوره چهارم شورا برای مردم کار کنیم و به دنبال امیال شخص خودمان نباشیم.

 عضو شورای اسلامی شهر آمل با انتقاد از اینکه تمام این جوسازی ها بخاطر گرفتن پست و مقام می باشد ادامه داد: مردم به ما اعتماد کردند تا بتوانیم وظایف خودمان را خوب عمل کنیم و نکند خدایی ناکرده کاری انجام دهیم که مردم از شورا و شهرداری سلب اعتماد کنند.

 تورنگ اظهارداشت: بنده بزرگتر شما هستم مگر به شما بی احترامی کردم در حالی که از شما حمایت کردم و وظیفه ندارید برای گرفتن پست جنگ روانی راه بیندازید.

 سید محمد پژومان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه بعد از 2 سال شاهد حضور خبرنگاران در صحن علنی شورا هستیم گفت: بنده نه به عنوان مخالف نه به موافق هستم و مصاحبه ای که سخنگوی شورا با خبرنگاران داشتند با مجوز هیئت رئیسه صورت گرفته است یا خیر و اگر مصاحبه شخصی باشد کسی نمی تواند جلوی ایشان را بگیرد.

وی با بیان اینکه اولین عضو شورا بودم که عملکرد شهردار را مورد نقد قرار دادم بیان داشت: بعد از اینجانب دکتر محمود پاتی چنین کاری را انجام دادند و حق ذاتی ما است که از شهردار سئوال کنیم و ایشان بیاید نسبت به انجام وظایف محوله پاسخگو باشند.

 پژومان ادامه داد: شهردار هم حق دارد که در مقابل سئوالات از خودشان دفاعیه داشته و تاکید دارم تک تک اعضای شورا فضا را بیشتراز این  ملتهب نکنید و اگر شهردار بداخلاقی کردند در جلسات غیرعلنی بررسی شود.

 وی یادآورشد: با اصل حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر آمل موافق هستم.

همچنین در این جلسه و با حضور مدیران عامل سابق و فعلی سازمان تاکسیرانی و کارشناسان حسابرس سازمان مطالبی عنوان و هر یک در مقابل سئوالات جواب های لازم را عنوان داشتند.

در پایان جلسه مقرر شد که با ارسال نامه به شهردار آمل در خصوص وضعیت سازمان تاکسیرانی و جذب نیروهای جدید در جلسه روز سه شنبه مورخ 6 مرداد 94 در صحن علنی شورا حضور داشته باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :