آخرین عناوین

پنجشنبه 1 مرداد 1394-10:4 کد خبر:14553

معاون فني و عمراني شهرداري ساري:

اجراي فاز نهايي پروژه مهار آب هاي سطحي / اصلاح هندسي ميدان سربازان گمنام

معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری گفت: با اجراي فاز نهايي پروژه مهار آب هاي سطحي، ديگر آبماندگي در شهر نخواهيم داشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مرکز امور رسانه شهرداری ساری،معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری در مصاحبه ای با اشاره به تشكیل یك نشست مهم برای آغاز فاز نهایی پروژه مهار آبهای سطحی گفت: بنا به تاكید عبوری این فاز را بسرعت آغاز خواهیم كرد تا دیگر هیچ نقطه بحرانی در ساری وجود نداشته باشد.

براساس این گزارش، رشیدی در این مصاحبه با اعلام این مطلب كه وی و چند تیم از ساعت چهاربامداد برای مهار آبهای سطحی ناشی از بارندگی های اخیر در نقاط بحران خیز حضور یافتند گفت: با تمام امكانات تلاش كردیم میزان آب ماندگی در این نقاط به حداقل زمان ممكن كاهش یابد این امر نیز محقق شد و در جایی مانند میدان فرح آباد كه تا پیش از این تمام نقاط آن تا چهار ساعت مشكل آب گرفتگی داشت ، آبگرفتگی آن به نیم ساعت كاهش یابد.

وی آنگاه ضمن بیان این مطلب كه باید توجه داشت هنوز فاز نهایی پروژه مهار آب های سطحی اجرایی نشده است افزود: با آغاز این فاز كانالهای بتنی به یكدیگر متصل شده و آنگاه به نتیجه می رسند ضمن آنكه فراموش نباید كرد تا همینجا هم بسیار اثرگذار بودند.

معاون فنی عمرانی شهرداری ساری آبگرفتگی در فقط یك ضلع میدان فرح آباد و بخش های محدودی از خیابانهای فرهنگ و آزادی را نیز مورد توجه قرارداد و بیان كرد:فاز نهایی كانالهای بتنی نهضت و بعثت و آزادی بزودی آغاز می شود تا این آبها به سمت میدان شهید قاسمی روبروی عمارت هدایت شدند با این اقدام كه بزودی انجام می شود آبگرفتگی خیابان آزادی نیز برای همیشه برطرف خواهد شد علاوه براین پیمانكار كانالهای بتنی خیابان فرهنگ از سه راه پانزده خرداد هم انتخاب شده تا بزودی این كانالها نیز احداث شوند.

رشیدی سپس به استفاده از لوله های پیش ساخته با قطر یك متر برای مهار آبهای سطحی در خیابان پیروزی اشاره كرد و گفت: با اینكار محدوده مورد نظر نیز دیگر با مشكل آبگرفتگی مواجه نمیشوند ضمن اینكه مردم عزیز باید توجه داشته باشندمیان آبگرفتگی و آب ماندگی تفاوت بسیار است شهرداری ساری نیز با اقداماتی كه تاكنون انجام داده است بسیاری از نقاط بحران خیز را محو ساخته و فقط با آب ماندگی آن هم به مدت كوتاهی مواجه هستیم كه درحال برطرف كردن این مشكل می باشیم.

وی با تاكید براینكه مردم حتماً بخاطر دارند تا سال گذشته میزان آبگرفتگی و آب ماندگی در ساری چه وسعت چشمگیری داشت گفت: حالا شرایط امروز را با آن سالها مقایسه كنیم تا متوجه اتفاق بزرگی كه افتاده است بشویم ضمن آنكه باز یادآور میشوم هنوز فاز نهایی پروژه مهار آبهای سطحی آغاز نشده و با آغاز و اتمام آن شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود علاوه برآن فراموش نكنیم كه با رشهای اخیر بسیار شدید و حتی بی سابقه بودند این نكته نیز یاداور می شوم كه مدت آبگرفتگی و آب ماندگی بسیار كاهش یافته و بزودی آنرا به صفر می رسانیم.

براساس این گزارش ، رشیدی معاون فنی عمرانی شهردار ساری گفت: با توجه به بارترافیكی كمربندی غربی ، میدان سربازان گمنام در سه راهی جویبار، با بررسی های كارشناسانه تصمیم به اصلاح هندسی میدان سربازان گمنام گرفتیم.

رشیدی ادامه داد: این اصلاح هندسی و تغییراتی كه در این منطقه صورت خواهد گرفت نقش مهمی را در روان سازی ترافیك و تردد خودروها خواهد داشت ضمن آنكه زیبایی خاصی را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

معاون فنی عمرانی شهرداری ساری افزود: در جلسه ای كه با حضور كارشناسان و متخصصان و نیز مجریان طرح صورت  گرفت دستورات لازم در این زمینه داده شده و بزودی اجرایی خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :