آخرین عناوین

شنبه 3 مرداد 1394-21:55 کد خبر:14558

محمد محبوب/کارشناس رسانه ای

مسافر بعدي قطار دولت در مازندران....؟؟؟

چه زماني استاندار مازندران كه نتوانسته انتظارات نخبگان و اقشار مختلف استان را فراهم آورد از اين قطار پياده مي شود ؟


خزرخبر:بهار سال 92، ايران فصل جديدي را در سپهر سياسي خود تجربه مي كرد و اين بار شيخ اعتدال سكان هدايت قطار دولت را از ايستگاه يازدهم به دست گرفت.

دكتر حسن روحاني كه در سابقه سياسي خود عضويت در جامعه روحانيت مبارز را داراست و از چهره هاي نام آشناي جريان راست سنتي نزديك به طيف هاشمي بود ، پس از كناره گيري عارف نماينده جريان اصلاحات با حمايت هاي هاشمي و خاتمي و به دليل اختلافات حاكم بر جريان اصول گرايي و عملكرد دولت دهم و فضاي حاكم بر جامعه ايراني پس از اعلام كانديداتوري در 22 فروردين ماه سال 92 و ثبت نام رسمي در 17 ارديبهشت ماه همان سال به همراه 7 نامزد ديگر تأييد صلاحيت شده از سوي شوراي نگهبان وارد كارزار انتخاباتي يازدهم شد و با كسب 71/50 درصد آرا نام خود را به عنوان هفتمين رييس جمهور ايران در تاريخ ثبت كرد.

شيخ اعتدال كه رداي رياست جمهوري خود را وامدار بخش اعظمي از جريان اصلاح طلبي و بخش كوچكتري از جريان اصول گراي معتدل مي دانست كار خود را از زماني آغاز كرد كه ايران در مواجهه با تحريم هاي آمريكايي، اروپايي قرار داشت و پايين آمدن قيمت جهاني نفت، تورم بالا، تعطيلي مراكز توليدي، بحران اشتغال و ديگر مسائل اجتماعي و اقتصادي ناشي از تحريم ها در كنار مشكلات فرهنگي و سياسي حاكم بر جامعه در پي سياستگذاري هاي نادرست گذشته فضاي دشواري را پيش روي دولت يازدهم قرار داده بود.

از اين رو رييس جمهور يازدهم تدبير خود را در بالا بردن سطح اميد و وفاق و همدلي و وحدت در بين اقشار مختلف مردم در عرصه داخلي و گفتمان اعتدال و بازسازي مناسبات خارجي ديد.

اعلام اين مواضع از سوي رييس محترم جمهور فضاي اميد و نشاط را در جامعه ايجاد كرد و در عمل نيز وي سعي كرد تا تمركز خود را بر حل مشكل 12 ساله هسته اي و خروج ايران از انزواي سياسي قرار دهد.

اجراي سياست ها و برنامه هاي دولت نيازمند مجرياني بود تا اين خط مشي را عملياتي نمايند كه در اين راستا رييس جمهور سعي كرد تا از تمامي ظرفيت هاي هر دو جناح بهره برداري كند.

اما در استان هايي همچون مازندران كه برخي آن را نقطه سرآغاز موج اعتدال در كشور مي دانستند انتظار مي رفت تا با انتصاب قوي از سوي رييس دولت مواجه شويم نه انتصابي حداقلي و عجولانه كه حتي نتوانست نظر اصلاح طلبان حامي دولت و اصول گرايان معتدل و ذي نفوذان استان را فراهم آورد.

در هر صورت دو سال از عمر دولت مي گذرد و حال كه كليد تدبير روحاني در قفل هسته اي چرخيد اميد مي رود تا نگاه جدي دولت يازدهم به مسائل داخلي نيز معطوف گردد.

حسن روحاني برگزاري انتخابات مهم و حساس مجلس شوراي اسلامي را در پيش رو دارد كه ميتواند بستر ساز حركت هاي بعدي دولت در دو سال باقي مانده عمر دولت يازدهم باشد و از سويي پس از به سرانجام رسيدن و اجراي مفاد توافق هسته اي و بازتر شدن فضاي توليد و اقتصاد كه سرفصل جديدي از زمينه هاي توسعه در ايران را فراهم مي نمايد، بايد در عرصه هاي عمراني و توليدي نيز گام برداشت كه اين مورد تاكنون از سوي دولت كمرنگ بوده و شاهد اثرات جدي و اقدامات زيربنايي در اين ارتباط از سوي دولت و نمايندگان عالي آن در استان ها نبوده ايم كه اين خود مي تواند سرآغازي بر حضور 8 ساله ي روحاني بر سند رياست جمهوري ايران باشد.

حال كه در طي روزهاي اخير شاهد تغييراتي در 2 استان بوديم بايد ديد كه حسن روحاني در راستاي هم سو سازي مديران خود با مشي اعتدال و در جهت اميد بخشي و تحرك هر چه بيشتر در عرصه داخلي چه زمانی قطار دولت يازدهم را از ايستگاه مازندران به حركت مجدد در مي آورد و چه زماني استاندار مازندران كه نتوانسته انتظارات نخبگان و اقشار مختلف استان را فراهم آورد از اين قطار پياده مي شود ؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :