آخرین عناوین

دوشنبه 5 مرداد 1394-11:0 کد خبر:14568

چه کسی باید نظارت کند؟

کلاس علنی رقص در باشگاه‌های ورزشی ساری

برگزاری کلاس های علنی رقص در باشگاه‌های ورزشی مازندران با عنوان «هیپاپ» ، که این موضوع از سوی بانوان با استقبال روبه‌رو شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، ورزش، کسالت و تنبلی را از انسان دور کرده و به فرد شادابی و سرزندگی می‌بخشد و به همین دلیل از اهمیت بسیاری برخوردار و این موضوع در میان بانوان به‌علت تناسب اندام مورد توجه بیشتری است، در حال حاضر شاهد تبلیغ ورزشی با عنوان «هیپاپ» سر در برخی باشگاه‌ها هستیم که این موضوع از سوی بانوان با استقبال چشم‌گیری روبه‌رو است.

موضوع وقتی اهمیت توجه را نشان می‌دهد که این نوع رقص با آهنگ‌های تند در باشگاه‌ها آموزش داده می‌شود و آموزش آن در باشگاه‌ها بیشتر منحصر به گروهی از بانوان با حجاب زننده است که نگرانی بسیاری در پی دارد.

دبیر هیئت ورزش همگانی مازندران با بیان اینکه هیئت آمادگی جسمانی در سال 90 منحل شد و به‌صورت کمیته زیرمجموعه هیئت ورزش‌های همگانی قرار گرفت، اظهار کرد: براساس نامه‌نگاری رسمی با فدراسیون ورزش‌های همگانی رشته «هیپاپ» وجود خارجی ندارد و به‌عنوان رشته غیرقانونی در باشگاه‌های ورزشی آموزش داده می‌شود.

حسین طبری بیان کرد: رشته‌های زیرمجموعه این رشته شامل بادی بالانس، بادی فرم، ایروبیک حرفه‌ای، آمادگی جسمانی و ایروبیک بارداری است.

* ایروبیک رقص نیست

وی تصریح کرد: در حال حاضر تلاش ما بر این است در باشگاه‌ها چیزی با عنوان رقص وجود نداشته باشد، در واقع در ورزش ایروبیک چیزی وجود ندارد که از آن با عنوان رقص تعبیر شود؛ اگر کسی شناخت کافی نسبت به این ورزش داشته باشد و حرکات را دنبال کند می‌بیند که این رشته رقص نیست.

دبیر هیات ورزش همگانی مازندران با اعلام اینکه طی نامه‌نگاری رسمی با اداره‌کل ورزش و جوانان این موضوع ابلاغ شده که درج هیپاپ در سر درب باشگاه‌ها غیرقانونی است، افزود: درحال حاضر نمی‌دانیم کم‌کاری از کدام قسمت است، یا شاید افراد به سمت این ورزش گرایش دارند که هیچ‌گونه نظارت و بازرسی نمی‌تواند جلودار آنان باشد و همچنان بر سر در باشگاه‌ها می‌بینیم هیپاپ نوشته شده و آموزش می‌دهند.

* مربی هیپاپ در کشور نداریم

طبری با اشاره به اینکه مربی هیپاپ در کشور نداریم، اضافه کرد: تاکنون کلاسی برای آموزش مربی هیپاپ در کشور گذاشته نشده که این موضوع عذر بدتر از گناه است و هیپاپ رشته‌ای نیست که بتواند مربی داشته باشد.

وی از مسئولان باشگاه‌های سطح مازندران، خواست از تمامی کسانی که به‌عنوان مربی در باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند قبل از اینکه آنان را به‌صورت موقت استخدام کند، باید از هیئت همگانی درباره مواردی از جمله داشتن کارت مربی دارای اعتبار استعلام گرفته شود؛ اما در حال حاضر این موضوع جدی گرفته نمی‌شود.

* ورزشی به نام هیپاپ وجود خارجی ندارد

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران اظهار کرد: ورزشی به نام هیپاپ وجود خارجی ندارد، اگر افراد مشاهده کردند ورزشی با این عنوان در باشگاه‌ها آموزش داده می‌شود، موارد را اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

مریم کیومرثی افزود: هیئت همگانی دارای زیرمجموعه‌های مختلفی از جمله بادی‌بالانس، بادی‌فرم، ایروبیک حرفه‌ای، آمادگی جسمانی و ایروبیک بارداری است که در باشگاه‌ها آموزش داده می‌شود و هیچ مشکلی ندارد.

وی با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های ورزش بانوان، اظهار کرد: در صورتی‌که توجه به ورزش بانوان برابر و فارغ از مسائل جنسیتی باشد، رشد روزافزون آن را شاهد هستیم.

به گزارش بلاغ، لازم است این موضوع از سوی مسئولان به‌صورت جدی پیگیری شود، در حال حاضر این موضوع موجبات نگرانی بسیاری از خانواده‌ها را به‌دنبال داشته است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :