آخرین عناوین

دوشنبه 5 مرداد 1394-12:11 کد خبر:14570

در دانشگاه علوم پزشکی مازندران چه خبر است ؟

پزشک مقصر در مرگ نوزاد 3 روزه رئیس می شود ؟!

زمزمه چند روزه انتصاب این پزشک مقصر به ریاست مرکز بهداشت یکی از شهرستان مرکزی مازندران، موجی از تعجب و تردید را در میان افکار عمومی و رسانه ها بوجود آورده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز، وقتی هفتم مهرماه سال 92 در یکی از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، نوزادی 3 روزه با تجویز اشتباه یک پزشک فوت می‌کند و طی بررسی‌های مفصل به استناد مدارک مستند موجود، پزشک مورد اشاره با حکم هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی به توبیخ کتبی و درج در پرونده نظام پزشکی و چاپ در نشریه نظام پزشکی و الصاق آن رأی در تابلوی اعلانات پزشکی محکوم می شود ، هرگز هیچ کس گمان نمی کرد که کمتر از دو سال بعد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران قصد ارتقای وی به سمتی مهم را داشته باشد !

به نظر می رسد ، به آسانی نباید از کنار پدیده بی‌اعتمادی مردم نسبت به جامعه پرتلاش و خذمتگذار پزشکی ،که بواسطه سهل انگاری یک یا چند پزشک صورت می گیرد گذشت و آن را نادیده انگاشت و به جای اقدامات پیشگیرانه برای معدود پزشکان مقصر  مسئولیت های بالاتری را به آنها سپرد .

آنچه مسلم است  احکام صادر شده در دادگاه عمومی آن شهرستان که پزشک مقصر را به یک سال حبس مجازات کرد که در نهایت با تخفیف صورت گرفته، به نود و یک روز حبس محکوم و مقصر شناخته شدن این پزشک در مرگ نوزاد 3 روزه و داغدار شدن یک خانوده و تبعات روحی و معنوی برای آنان ، نباید از نگاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دور بماند .

 زمزمه چند روزه انتصاب این پزشک مقصر به ریاست مرکز بهداشت یکی از شهرستان مرکزی مازندران، موجی از تعجب و تردید به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در میان افکار عمومی و رسانه ها بوجود آورده است !

سئوال اصلی از مسئولان مربوطه این است که آیا از میان خیل انبوه پزشکان متعهد و ذی‌صلاح آن شهرستان مهم، آن چنان قحط‌الرجال وجود دارد که دست به چنین انتصابی بزنید؟

و سوال دیگر اینکه، آیا انتصاب‌های این چنینی، اهانت به مردم و بی‌اعتمادی به نیروهای شایسته جامعه پزشکی آن شهرستان راهبردی مازندران نیست؟

و در نهایت ؛ اساساً، ملاک و معیار بسیاری از انتصاب‌های این گونه، برای مردم خوب و دقیق مازندران بسیار پر ابهام است که ضرورت پرهیز از تصمیم‌گیری‌ها با هر بهانه‌ای که باشد ، قابل قبول و پذیرش نیست و باید نسبت به آن تجدید نظر شود !

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :