آخرین عناوین

جمعه 9 مرداد 1394-18:17 کد خبر:14582

بزرگترین انتخابات شهرستانی اصلاح طلبان در ساری برگزار شد:

اعلام نتایج انتخابات شورای اصلاح طلبان ساری /اسامی منتخبین

بزرگترین انتخابات شهرستانی شورای اصلاح طلبان در ساری برگزار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازنی خبر،30 نفر از چهره های اصلاح طلب ساری برای این انتخابات کاندیدا شده اند که در نهایت 15 نفر از طریق انتخابات به عضویت شورای مرکزی اصلاح طلبان شهرستان ساری در آمده اند.

گروه های مختلف مانند جوانان ، بانوان ، دوم خرداد ، توسعه خواه و ... لیست های انتخاباتی را تهیه کردند ولی در این بین لیست کانون حزب الله ساری توجه همگان را به خود جلب کرده است چرا که اولین بار است که اصلاح طلبان با لیست این کانون رو به رو می شوند.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده سابق مردم ساری در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور داشته است.

حسین روزبهی -نماینده سابق ساری و فعال سیاسی اصلاح طلب- در مراسم انتخابات شورای مرکزی اصلاح طلبان شهرستان ساری ، اظهار داشت: ماهیت و نقش احزاب و تشکل ها باید تبیین شود.

وی ابراز داشت: اصلاحات یک نوع گفتمان است که متناسب با شرایط و اوضاع اجتماعی با توجه به نگاه نو به قوانین اسلامی و قانون اساسی شکل خواهد گرفت.
روزبهی گفت: اصلاحات ریشه در تاریخ بشر دارد و ممکن است عده ای از روی تنگ نظری راه را به روی گفتمان اصلاحات ببندند اما قطعا آنها از مسیر منحرف خواهند شد .

این فعال سیاسی اصلاح طلب اسلام خواهی  را یکی از اندیشه های اصلاحات برشمرد و ابراز داشت: یکی از اصول مهم اسلام خواهی تکیه بر اخلاق و عدالت است .

وی با بیان اینکه هیچ کس نباید بین جمهوریت و اسلامیت نظام تفکیک قایل شود ، اظهار داشت: کسانی که به دنبال تفکیک این دو و یا کمرنگ کردن این دو موضوع هستند بدانند که از دل این دیدگاه طالبان و داعشی ظهور خواهند کرد.

روزبهی با تاکید بر اینکه اصلاحات ماندگار و پایدار است و روبه رشد است ، ادامه داد: اگر کسانی بخواهند پیش روی اصلاح طلبان موانعی بتراشند یا موجب شکست آنها شوند بدانند هزینه اصلاحات بیشتر می شود اما حرکت اصلاحی که یک جنبش جمعی است هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد.

وی تصریح کرد :  اصلاحات در درون نظام و در چارچوب قانون اساسی و مبتنی بر منویات امام و رهبری و رعایت خط قرمز های قانونی و نه سلیقه ای تعریق می شود.

روزبهی اظهار داشت : ما در این چارچوب حرکت می کنیم اما کسانی که به دنبال نفع و دفع این اصول هستند بدانند که بنا به گفته رهبر اصلاحات جناب آقای خاتمی به هیچ عنوان اینها جزو اصلاح طلبان نیستند.

وی رقابت در درون نظام و اتحاد و انسجام در مقابل دشمنانی که از بیرون نظام می خواهند انقلاب را تهدید کنند را از اصول اصلاح طلبی برشمرد و گفت: وجود مخالف را باید پذیرفت چرا که اگر مخالف نباشد تکامل نیز وجود نخواهد داشت.
روزبهی با بیان اینکه تشکل ها و احزاب با وجود رقابت های سازنده در جامعه تاثیرگذار خواهند بود گفت: وجود تشکل ها باعث افزایش مشارکت ، افزایش سطح شعور و مانع ورود افراد ناباب و نااهل و ناکاردان در سطح مدیریت جامعه است.
نماینده سابق ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سیاست و فعالیت تابع اخلاق باشد افزود: تشکل ها در هر رقابتی به دنبال کسب قدرت هستند چرا که ماهیت یک حزب و تشکل کسب ، مهار و نقد قدرت است.

وی سکوت در برابر حاکمیت قدرت احزاب را منجر به سقوط جامعه دانست و گفت: مهم ترین مسئله در اصلاحات نقد است و نقد روح اصلاح طلبی و یک مقوله دینی است که ریشه در قرآن دارد.

روزبهی امر به معروف و نهی از منکر را همان نقد عنوان کرد و گفت: این نقد باید از سر آگاهی ،انصاف و عالمانه باشد و این نقد باید از درون و از خود شروع شود.

روزبهی با بیان اینکه به رسمیت شناختن نقد و اظهار نظر به معنای پذیرفتن حق آزادی بیان طرف مقابل است افزود: اگر اینکار صورت نگیرد تفکر زیرزمینی شکل می گیرد که افراد را به زمین خواهد زد.

وی اظهار داشت: احزاب نباید پشت نقاب ها و یا عناوین مقدس مخفی شوند و با اتهام و برچسب زدن تلاش کنند که گروه دیگر را از  صحنه خارج کنند و اینکار قطعا به اسلام و نظام اسلامی ضربه خواهد زد.

این فعال اصلاح طلب ابراز داشت: خشونت و بی قانونی آفت بزرگ انقلاب است که از جانب هر گروهی باشد استبداد و اختناق را بر جامعه حاکم می کند.
روزبهی افزود: امیدواریم بتوانیم در چارچوب قانون، بلوغ فکری و اجتماعی خود را نشان و ارتقا دهیم.

کوروش یوسفی و فرامرز نقیبی اعضای سابق شورای شهر ساری نیز در این مراسم حضور داشتند.

*** کاندیداهای این انتخابات به صورت مختصر خود را به حضار معرفی کردند.

*** حدود 700 فعال اصلاح طلب ساروی در این انتخابات شرکت کردند.

شمارش آرا پایان یافت و نتایج نهایی اعلام شد.  طبق این نتایج اسامی 15 نفر برگزیده به شرج زیر است:

1-علی اسدی 228 رای

2-ماه سلطان کاشی  188 رای

3-سید علی آقا میری  184 رای

4-مهدی احمدی فولادی  180 رای

5-علی اکبر بهمنش  176 رای

6-اسفندیار عشوری  174 رای

7- لیلا مومنی  170 رای

8- مصطفی فلاح 169 رای

9- رضا زرین کمر  168 رای

10-حسین برزگر 166 رای

11- امین باغبان  164 رای

12-احسان قاسمی  162 رای

13-محبوب نیکزاد 156 رای

14-غلامرضا رمضانی 154 رای

15-حسن مهدوی 150 رای

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • سه شنبه 13 مرداد 1394-20:48


    خدایی آقای مهندس نقیبی لیاقت نماینده مجلس را دارند. والله باید قدر چنین مدیران توانمند وصادق ومردمی را بدانیم.

    • ساری شهر من
      سه شنبه 13 مرداد 1394-15:45


      درود برمهندس فرامرز نقیبی