آخرین عناوین

يکشنبه 11 مرداد 1394-11:23 کد خبر:14589

رییس پلیس آگاهی استان خبر داد:

انهدام باند سرقت از شاليکوبي ها درمازندران

رئيس پليس آگاهي استان مازندران از شناسايي ودستگيري سارقان کارخانه هاي شالکوبي شهرستان هاي بابل ، قائمشهر و ساري با اعتراف به 70 تن سرقت برنج در اين شهرستان ها خبر داد.


به گزارش خزرخبر، احمدرضا رستمي رييس پليس آگاهي استان مازندران در گفتگو با خبر نگار پايگاه خبري پليس گفت : استان مازندران به خاطر شرايط ويژه آب و هوايي کشت انواع محصولات شاليزاري در آن رواج داشته و خصوصا" در فصول بهار و تابستان مخصوص کاشت و برداشت گندم و جو و برنج مي باشد.

رستمي افزود: با توجه به برداشت محصولات کشاورزي در اين فصول طبيعتا فعاليت کارخانجات شالکوبي نيز در اين مدت بيشتر مي شود  ، اما به دلايلي چون :مکان قرار داشتن شاليکوبي ها به خاطر نوع کارشان در محلي خارج از شهر و روستا در يک جاي خلوت و خالي از سکنه ، عدم استفاده از دوربين هاي مدار بسته ، عدم استفاده از نگهبان ، و استفاده از دربهاي گاراژي نا مناسب و بلند بودن بالاي دربهاي گاراژي وهمچنين ، استفاده از قفلهاي معمولي که به راحتي قابل تخريب هستند ،گاها  مورد دستبرد سارقان قرار مي گيرند .

رييس پليس آگاهي مازندران اظهار داشت : در پي چندين فقره سرقت از شاليکوبي در شهرهاي بابل ،قائمشهر و ساري تيم تلفيقي ويژه اي از افسران مجرب اداره مبارزه با سرقت استان و شهرستان بابل تشکيل شد .

رييس پليس آگاهي مازندران تصريح کرد : ماموران در تحقيقات خود به سرنخ هايي از تردد مشکوک يک دستگاه خودروي نيسان در شالکوبي هايي که در آن ها حاصل دسترنج کشاورزان به سرقت رفته بود ، دست يافتند .

رستمي درادامه گفت : درادامه تحقيقات پليسي مالک خودروي مورد نظر شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه دستگير شد .

رستمي ادامه داد : متهم که در تحقيقات اوليه منکر هرگونه سرقت و دست داشتن در اين سرقت ها شده بود ، وقتي در برابر ادله هاي پليسي قرار گرفت زبان به اعتراف گشود .

احمدرضا رستمي در ادامه افزود : متهم به نام " اسماعيل – ن " در بازجويي ها به سرقت از شالکوبي ها در اين شهرستان ها با همدستي افرادي به نام هاي " اسماعيل - م" ف،"يعقوب - خ" و"کمال - ع" اعتراف کرد که همدستان وي نيز در عملياتي ضربتي توسط ماموران پليس دستگير شدند  .

رستمي درادامه با بيان اين که ، اين افراد تاکنون به سرقت نزديک به 70 تن برنج از اين شالکوبي ها اعتراف کردند، گفت : اين افراد با شناسايي شاليکوبي هايي که امکان سرقت در آن وجود داشت با تخريب قفل و يا ديوار وارد محل شده و به سرقت حاصل دسترنج کشاورزان مي پرداختند .

لازم به ذکر است دو متهم ديگر اين پرونده به نام هاي " نبي - ي" و"احمد - ق" که در خريد اموال مسروقه با سارقان همکاري داشتند نيز دستگير و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :