آخرین عناوین

يکشنبه 25 مرداد 1394-15:18 کد خبر:14634

خبرها و اظهارات عجیب در فرمانداری های مازندران:

دسته گل های طاهایی در حال پژمرده شدن/فرمانداری یا اداره ای تشریفاتی؟؟!!!

عجیب ترین فرمانداری مازندران با کمبود نیروی انسانی در 13 پست فرمانداری روبرو است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش،فرمانداری مهمترین نماینده سیاسی ،اجتماعی دولت در شهرستان ها است، این نهاد بسیار مهم و تاثیر گذار که باید نقش رهبری دستگاه های دولتی و هماهنگی سیاسی شهرستان را به عهده داشته باشد هنوز در مازندران نهادی مغفول مانده است.

از فشارهای سیاسی نمایندگان برای انتصاب فرماندار گرفته تا دستورهای تشریفاتی فرمانداران که عموما مورد توجه دستگاه های دیگر دولتی قرار نمی گیرد، همه وهمه باعث شده است که فرمانداری ها بدل به نهادهایی مهم اما تشریفاتی شوند که در گیرودار بزنگاه های تاریخی( مثل انتخابات) نقشی بعضا متضاد بازی کنند.

فرمانداری های ویژه مازندران چه در دولت قبل و چه در این دولت تنها تابلویی جالب هستند اما نه هنوز وظایف خود را کاملا می شناسند و نه در اجرای مناسب وظایفشان چندان موفق بوده اند.

حالا فرمانداری هایی در مازندران داریم که هنوز با ابتدایی ترین مشکلات یعنی کمبود نیروی تخصصی و نقشه راه مدون روبرو هستند، فرمانداری هایی نظیر سیمرغ، سوادکوه شمالی، سوادکوه جنوبی، میاندرود و...

شاید خنده دارد به نظر برسد اما گویا عجیب ترین فرمانداری مازندران با کمبود نیروی انسانی در 13 پست فرمانداری روبرو است.

فرمانداری سیمرغ که خود نهادی کوچک است آنقدر ناقص و لنگ درهواست که معلوم نیست اصلا چطور با کمبود 13 نیرو به حیات خود ادامه می دهد.

فرج‌الله یدالله‌پور؛ فرماندار شهرستان سیمرغ  در دیدارش با اصحاب رسانه با اشاره به مستقر نشدن ادارات در سطح شهرستان، گفت: بعد از گذشت سه سال از تاسیس سیمرغ ادارات مهمی همچون اداره صنعت‌‌ و‌ معدن و راه‌ و شهرسازی در شهرستان مستقر نشدند.

فرماندار شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه دفتر اداره صنعت‌‌ و‌ معدن مصوب شد و در اختیار این ارگان قرار گرفت، افزود: ولی همچنان مردم شهرستان برای انجام کارهای اداری خود به شهرستان قائم‌شهر مراجعه می‌کنند.

وی گفت: برای 13 پست سازمانی در فرمانداری با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

سوال این جاست که چگونه می توان بدون 13 پشت سازمانی نهادی بسیار مهم مثل فرمانداری را اداره کرد.

آیا وقتی که استاندار سابق مازندران شهرستان هایی تازه تاسیس مثل سیمرغ را ایجاد کرد هیچ فکری برای تامین نیروی انسانی آنها نکرده بود.

چطور یک فرمانداری بدون استقرار اداراتی مهم مثل راه و شهرسازی قادر به پاسخگویی به نیازهای عمومی است،نیازهایی عمرانی که همواره مطرح بوده و حالا مردمی که از بخش به شهرستان تبدیل شده اند انتظار برآورده شدن این توقعات عمرانی را دارند.

با توجه به کمبود بودجه در مازندران بعید به نظر می رسد به این زودی ها بتوان 13 نیروی تازه نفس و کارشناس به فرمانداری سیمرغ اضافه کرد،آنچه یدالله پور از آن سخن گفته است در واقع دردی پنهان اما به شدت آزار دهنده است که نشان می دهد هنوز نام ها هسند که اهمیت دارند نه کارکردها!

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :