آخرین عناوین

يکشنبه 25 مرداد 1394-15:43 کد خبر:14636

فرمانده نیروی انتظامی مازندران خبر داد:

برخورد با مجرمان دانه درشت در مازندران پیگیری می‌شود/دستگاه های متولی با جدیت وارد شوند

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به برنامه‌های این نیرو در استان برای مقابله با مفساد اقتصادی گفت: برخورد با مجرمان دانه درشت در مازندران پیگیری می‌شود.


به گزارش خزرخبر، سرتیپ دوم پاسدار مسعود جعفری نسب امروز در نشست با مدیران رسانه‌های مازندران افزود: رسانه‌های مازندران یاور خوبی در حوزه  امنیتی و ترافیکی با پلیس مازندران بوده و روحیه تلاش را در پلیس افزایش دادند.

وی افزود: پوشش مناسب خبری اصحاب رسانه, سبب ارتقا شاخص‌های امنیتی در استان  شده و بسیاری از مناطق آلوده استان تبدیل به اماکن فرهنگی و تجاری برای اشتغالزایی جوانان مناطق پاکسازی شده مبدل شده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های مازندران از لحاظ مبلمان بسیار مناسب نوسازی شدند, تصریح کرد: در حوزه برخورد با جرائم خرد و مجرمان موفق عمل کردیم ولی در ارتباط با دانه درشت‌ها با جدیت بیشتری باید ورود پیدا کنیم.

جعفری نسب با بیان اینکه برخورد با دانه درشت‌ها سبب شاد شدن دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌شود, افزود: برخورد با مجرمان یقه سفید و مفسد اقتصادی در نهادینه کردن قوانین اجتماعی تاثیرگذار بوده و میزان جرائم را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان تقدیر و تشکر مردم  از نیروی انتظامی مازندران در سال گذشته, 23 درصد افزایش یافته است, گفت: سال گذشته رکورد خوبی در حوزه  ترافیک،کاهش فوتی‌ها در محورهای جاده ای استان  نسبت به  شاخص کشوری داشتیم.

رئیس پلیس مازندران با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان تیرماه, وضعیت  فوتی ی مازندران به طور محسوسی کاهش یافته است, افزود: این میزان نسبت  به مدت مشابه  سال گذشته  78 درصد کاهش داشته و از 297 نفر سال گذشته به  246 نفر رسیده است.

وی بابیان اینکه در پنج ماهه امسال با افزایش 15 درصدی تصادفات جرحی مواجه بودیم, گفت: میزان تصادفات خسارتی در جاده‌های استان با کاهش 69 درصدی مواجه بوده است.

جعفری نسب از کاهش 17 درصدی کشفیات مواد مخدر سنتی در استان خبر داد و گفت: میزان کشفیات مواد مخدر صنعتی در استان نیز به نحو محسوسی افزایش یافته است.

وی بابیان اینکه در دو سال گذشته ورود نیروی انتظامی در سواحل مازندران از حالت  انتظامی به اجتماعی تبدیل شده است، تصریح کرد: برخورد جدی با پدیده  بدحجابی، بی حجابی و سگ گردانی در سواحل استان صورت گرفته است.

رئیس پلیس مازندران به کسب رتبه دوم اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مازندران در پوشش اخبار هفته ناجا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی مازندارن این موفقیت‌ها را مرهون تلاش رسانه‌های مازندران است.

جعفری نسب با بیان اینکه تشکل خیران حوزه امنیت اجتماعی در استان دارای مجوز ثبتی شده است,  گفت: هم اکنون این تشکل در شهرهای استان در حال فعالیت بوده و توفیقاتی را برای پلیس داشته است.

سردار مسعود جعفری‌نسب در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: اطلاع‌رسانی سریع، می‌تواند افزایش خدمات را برای مردم به همراه داشته باشد و رسانه‌ها در این زمینه عملکرد خوبی دارند.

وی با بیان اینکه کار ویژه خبرنگاران، ایجاد امنیت است، افزود: قلم زدن در این حوزه، برای ارتقای امنیت عمومی بسیار در مازندران اثربخش بوده و از همه رسانه‌ها در این زمینه تشکر می‌کنیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه نمره برخی رسانه‌ها در بحث امنیت، نمره 20 و عالی است و پلیس را در ابعاد مختلف همراهی می‌کنند، گفت: همراهی اصحاب رسانه، روحیه را در نیروی انتظامی به شدت افزایش داد و این مسئله را بدون اغراق بیان می‌کنم.

این مسئول با بیان اینکه امنیتی که در طول مدت 50 ساله باید به دست می‌آمد به همکاری رسانه در مدت دو سال توسط پلیس صورت گرفت، تصریح کرد: مردم مازندران آرزوی بهسازی عباس‌آباد نکا، شهرک نوبنیاد و ترک‎‌محله ساری و دیگر نقاط را در استان داشتند که در مدت دو سال اخیر اتفاق افتاد.

جعفری‌نسب با اشاره به بهسازی و نوسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ادامه داد: در حوزه برخورد با جرائم خرد و مجرمان ضعیف بسیار موفق عمل کردیم و در ارتباط با دانه درشت‌ها اما فعالیت زیادی نداشتیم، چون این افراد حاشیه امنیتی برای خود حس می‌کنند و برخورد با دانه‌درشت‌ها می‌تواند دل خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و مردم را شاد کند.

وی با بیان اینکه با زمین‌خواران هم می‌توانیم برخورد جدی داشته باشیم تا مردم از عملکرد حاکمیت لذت ببرند، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم عده‌ای با عنوان اشتغال‌زایی، سوء‌استفاده کنند و تعادل در برخورد با مجرمان صورت گیرد و در این زمینه نیازمند توان اطلاع‌رسانی اصحاب خبر هستیم که مانند گذشته پلیس را همراهی کنند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه باید با کسانی که دسترسی آسانی به بیت‌المال داشته و از تسهیلات کلان بهره برده و بازگشت تسهیلات نداشته‌اند، برخورد شود، افزود: برخورد با مجرمان یقه سفید در نهادینه کردن قوانین اجتماعی اثرگذار است و جرأت دیگر مجرمان را هم می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه پلیس ارتباط اجتماعی خوبی با مردم برقرار کرده است، گفت: سال گذشته 23 درصد تشکر و تقدیر از نیروی انتظامی و انتقادات مردم هم هفت درصد افزایش یافته و رکورد خوبی هم در حوزه ترافیک و کاهش فوتی و تصادف داشتیم.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه تعداد متوفی در استان نسبت به سال گذشته 17 درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: در تصادفات خسارتی 67 درصد و تصادفات جرحی 19 درصد کاهش را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه درباره کشفیات موادمخدر سال گذشته افزایش کشفیات داشتیم، ادامه داد: 10 درصد در کاهش کشفیات موادمخدر سنتی داشتیم و 47 درصد افزایش کشفیات در سایر موادمخدر داشتیم و برخورد با افرادی که فروش با موادمخدر فعالیت می‌کنند، را بیشتر زیر نظر داریم و وضعیت امنیتی استان مناسب است.

فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه مسائل دریا را از مسائل امنیتی به اجتماعی تبدیل کردیم، افزود: طرح ارتقای امنیت اجتماعی را در سواحل بعد از عید فطر به صورت جدی‌تری پیگیری کردیم.

این مسئول با بیان اینکه رسانه باید بتواند مسائل پلیسی را به مسائل اجتماعی تبدیل کرده و مشارکت مردم را افزایش دهد، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های اجتماعی در ایجاد امنیت و افزایش انضباط عمومی بهره بگیریم تا موضوعات، امنیتی و انتظامی نشود.

در ادامه این نشست معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران اظهار کرد: واژه خبرنگار یادآور زحمات خالصانه فعالان این عرصه است که در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی دریغ نکردند.

حجت الاسلام اکبرزاده با بیان اینکه از وظایف خبرنگاران متعهد، ارائه نقد منصفانه از عملکرد مدیران است، گفت: خبرنگار با اقدامات روشن‌گرانه، زوایای تاریک را واکاوی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در نقل اخبار، صادق باشند، افزود: نگاه خبرنگار به موضوعات و اخبار باید بی‌طرفانه بوده و اطلاع‌رسانی دقیق انجام دهد.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به پیشرفت تکنولوژی نقش رسانه‌ها در فرآیند تحولات اجتماعی، تعیین‌کننده و راهبردی است، گفت: نقش اصحاب رسانه در دستاوردهای نیروی انتظامی و ایجاد امنیت، قابل قدردانی است و از همه خبرنگاران پرتلاش که فرماندهی انتظامی استان را صمیمانه یاری کردند، تشکر می‌کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :