آخرین عناوین

دوشنبه 26 مرداد 1394-23:13 کد خبر:14637

از شایعه تا واقعیت:بالاخره استاندار مازندران رفتنی شد یا ...؟؟!!!

اسامی شایعه شده برای جانشینی استاندار مازندران

منتقدان ربیع فلاح معتقدند ، معاون اول رئیس جمهور به مازندران سفر کرد تا روحانی نیاید !


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازنی نیوز،منتقدان ربیع فلاح استاندار فعلی مازندران معتقدند ، سفر معاون اول رئیس جمهور به مازندران کلید تغییرات در آینده ای نزدیک است.

آنها معتقدند در صورتی که رئیس جمهور تا به امروز مازندران سفر نکرده است ، سفر معاون اول وی برای افتتاح پروژه ها زنگ خطری برای ربیع فلاح می باشد.

در ماه های اخیر شایعات مختلفی مبنی بر تغییر استاندار مازندران به گوش رسیده است . ربیع فلاح از جمله استانداری دولت تدبیر و امید محسوب می شود که ریاست ستاد انتخاباتی دکتر روحانی را در سال 92  بر عهده داشت.
ربیع فلاح متولد شهرستان بابل است و دکترای تخصصی آموزش و ترویج کشاورزی از واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی را دارد و تا به امروز تلاش کرد عملکرد خوبی از خود بر جا بگذارد.
استاندار فعلی مازندران ، پیش تر مدیر کلی شیلات مازندران و عضویت در هیات مدیره شیلات ایران، مشاور وزیر جهاد سازندگی، ریاست کمیسیون اقتصادی ایران - فنلاند، معاونت وزیر در امور دام و کشاورزی وزارت جهاد سازندگی و معاونت وزیر و ریاست سازمان جنگل ها و مراتع کشور را تجربه کرده ولی بی شک در هیچکدام از مسئولیت هایش به اندازه مسئولیت فعلی با حواشی مختلف رو به نشده است.
ربیع فلاح در حالی با حمایت حامیان دولت تدبیر و امید و جمعی از اصلاح طلبان نزدیک به آیت الله هاشمی به عنوان استاندار مازندران معرفی شد که بی شک از سوی تمام حامیان سابقش ، تا آخرین روز مسئولیت در استانداری مازندران حمایت خواهد شد ولی این روزها شایعات تغییر وی به اوج رسیده است.
با این وجود از چهره های بومی و غیر بومی متعددی به عنوان جانشین های احتمالی ربیع فلاح نام می برند و در این یادداشت سعی بر معرفی مختصر آنها شده است.
در بین گزینه های بومی ،  نام یدالله طاهر نژاد و مهدی عبوری بیش از دیگر گزینه ها به گوش می رسد.
يدالله طاهرنژاد نماينده سابق مردم چالوس در مجلس شورای اسلامی ، رييس سابق سازمان صنايع دستي کشور و عضو فعلی شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی می باشد.
وی گزینه مورد حمایت شورای اصلاح طلبان مازندران محسوب می شود که ارتباط نزدیکی هم با آیت الله هاشمی رفسنجانی دارد.
مهدی عبوری شهردار موفق شهر ساری از دیگر گزینه هایی است که شانس رسیدن به صندلی استانداری مازندران را دارا می باشد.
شهردار جوان ساری هر چند در دوره انتخابات ریاست جمهوری جز حامیان دکتر روحانی محسوب نمی شد ولی از آنجائی که سیاست دولت قعلی استفاده از تمام ظرفیت های توانمند می باشد ، لذا به صورت جدی از سوی طیف اصولگرایان مورد حمایت قرار گرفته است.
از عزت الله اکبری و ولی رعیت نمایندگان سابق مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی و دکتر محمد حسین رضوی عضو هیات موسس دانشگاه شمال و عضو هیات علمی دانشگاه مازندران نیز به عنوان دیگر گزینه های بومی جانشینی استاندار فعلی مازندران نام می برند.
اما در بین گزینه های غیر بومی نام سه چهره نام آشنا به گوش می رسد.
از محمدعلی پنجه فولادگران استاندار سابق مازندران و سمنان به عنوان جدی ترین گزینه غیربومی جانشینی ربیع فلاح یاد می شود.
پنجه فولادگران متولد 1332 در استان اصفهان می باشد ولی گفته می شود یک سری مشکلات شخصی از جمله موانع حضور مجدد وی در مازندران به حساب می آید.

بعضی رسانه ها نیز از علاقه جهانگیری برای انتخاب پنجه فولادگران به عنوان استاندار آتی مازندران هم خبر داده بودند.

گزینه دیگر غیربومی کسی نیست جز : احمد مجیدی.
وی سال های پیش به عنوان معاون عمرانی استانداری مازندران مشغول فعالیت بود و در حال حاضر نیز معاون وزیر مسکن و مسئول ستاد مدیریت بحران وزارتخانه راه و شهرسازی می باشد.
مجیدی از شخصیت های معتدل محسوب می شود و اهل شهر اراک است.

وی گزینه جدی استانداری مرکزی محسوب می شد .

و بالاخره سومین گزینه محتمل غیربومی که نام وی به گوش رسیده است ، "محمد ارشدی" است.

محمد ارشدی ریاست ستادهای مردمی دکتر روحانی در انتخابات یازدهم را بر عهده داشت و در حال حاضر نیز به عنوان مشاور نهاد ریاست جمهوری مشغول فعالیت است.

شنیده ها حاکیست در صورتی که دولت بر موضوع تغییر استاندار مازندران به نتیجه نهائی برسد ، یدالله طاهرنژاد در بین گزینه های مطرح شده بومی و احمد مجیدی در صورتی که محمدعلی پنجه فولادگران راضی به حضور مجدد در مازندران نشود از بین گزینه های غیربومی ، شانس بیشتری برای استاندار شدن در مازندران دارند.
یکی از نمایندگان پرنفوذ مازندران در مجلس شورای اسلامی ، به "مازنی خبر" گفت :  تغییر ربیع فلاح تا پایان انتخابات اسفندماه به مصلحت نمی باشد ولی با توجه به نامه های متعددی که از سوی شخصیت های مختلف مازندران مبنی بر تغییر وی به دست مسئولان ارشد دولت می رسد ، تغییر استاندار محتمل به نظر می رسد.
وی که از جمله نمایندگان حامی دولت در مجلس محسوب می شود ، با تاکید بر اینکه تغییر استانداران حق دولت محسوب می شود افزود : بنا داریم تا آخرین روز مسئولیت استاندار مازندران از وی حمایت کنیم تا شرایط بدون حاشیه ای برای فعالیت استاندار بعدی فراهم آوریم.

به هرحال هرچند که ربیع فلاح کمر همت برای موفقیت تیم دولت در مازندران بسته است ولی انتقادهای به حقی از عملکرد وی و بعضی از مدیران و معاونین استانداری وجود دارد لذا در صورت عدم رفع آنها شاید شاهد مراسم تودیع و معارفه در آینده نزدیک باشیم

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • رضا
    سه شنبه 27 مرداد 1394-20:14


    عبوری گزینه اصلی استاندارمازندران میباشند

    • مجتبی
      سه شنبه 27 مرداد 1394-12:27


      استاندار باید جوان باشد ..گزینه جوان دکتر فرهاد صفایی کوچکسرایی

      • حسنی
        سه شنبه 27 مرداد 1394-12:25


        1.صفایی2.رعیت3.طاهرنژاد