آخرین عناوین

سه شنبه 27 مرداد 1394-11:57 کد خبر:14638

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قائم شهر چه گذشت:

خارج شدن لایحه ای ۳میلیاردی از دستور کار

لایحه احداث کارخانه بتن و دریافت وام 3 میلیارد تومانی بدلیل مبهم بودن از دستور جلسه خارج شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، یکصدو هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قائم شهر به ریاست مهدی ابراهیمی رئیس شورای اسلامی  با حضور همه اعضاء و حجازی شهردار قائم شهر برگزار شد .

 مهدی ابراهیمی با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز آزادگان و تبریک به احمدی گرجی عضو آزاده شورا پیش از دستور جلسه تذکراتی را بیان کرد و گفت : طبق قانون طرح ها و لوایح در صحن شورا مطرح و پس از بحث و بررسی و بیان افکار و ایده های اعضاء با 7 رای مثبت از 11 رای تصویب و توسط شهرداری در سطح شهر اجرائی می شود، مصوبات نتیجه نقطه نظرات همه اعضای شوراست، نباید هر یک از اعضائ خدمات ارائه شده به شهروندان و یا منطقه ای را منحصر به خود بداند و در نشست های جمعی و مردمی بنفع خود بهره برداری کند .

براساس این گزارش، وی نصب هر گونه پیام تبریک ، تسلیت ، پیام های مناسبتی و موارد دیگر در بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی با نام شهرداری را که در حال تبدیل شدن به بحرانی برای شورا است بدون هماهنگی شورا ممنوع کرد واز شهردار خواست خدمات بطور عادلانه در سطح شهر توزیع و ارائه گردد .

در ادامه شورا برای بررسی لوایح وارد دستور جلسه شد، یکی از لوایح در خصوص تعیین تکلیف کانکس های مطبوعاتی بود ابراهیمی عنوان کرد : در مورخه 15 بهمن 91 شورای وقت نصب 30 کانکس را با تعیین جانمائی تصویب کرد که در جلسات بعدی به 15 مورد کاهش یافت مرحوم ناصر امیری یکی از موزعین روزنامه همواره پیگیر این موضوع بود .

 غفوری عضو شورا که عضویت در دور اول شورای شهر را در کارنامه خود دارد اظهار داشت : در آن زمان دکّه های مطبوعاتی در مرکز شهر چهره نامناسبی ایجاد کرده بود و با مدیریت صادقلو شهردار وقت به زحمت دکّه ها را برچیدیم قرار بود کیوسک های همسان توسط شهرداری ساخته و در اختیار موزعین قرار گیرد .

مهدی ابراهیمی از نان شفق گفت که قرار بود فقط نان شفق عرضه کند اما اکنون به کار دیگری می پردازد .

محمد علی صالح زاده منشی اول شورا بررسی بیشتر جانمائی در هسته مرکزی را با توجه به حجم بالای تراکم و ترافیک سنگین ضروری دانست .

در پایان مقرر شد لایحه در کمیسیون های حقوقی ، ترافیک و فرهنگی بررسی و نتیجه در صحن شورا تصمیم گیری شود .

یادآور می شود بعد از گذشت حدود 14 سال هنوز وضعیت کیوسک های مطبوعاتی مشخص نیست و هر چند وقت موضوع در صحن شورا مطرح و سپس به فراموشی سپرده می شود به راحتی دکه ها را به بهانه ساماندهی خراب کردند اما بدلیل حساسیت موضوع حاضر به تصمیم گیری جدی نیستند .  

اهدائ 150 متر مربع موزائیک به مساجد یکی از انواع بذل و بخشش های شوراست لایحه ای مبنی بر اهدائ موزائیک به یکی از مساجد مطرح شد، سید علی حجازی شهردار قائم شهر در این خصوص از اعضای شورا تقاضا کرد، تا حدّ ممکن از هزینه های فرعی شهرداری بکاهند تا بتواند نیروی و امکانات را برای طرح های بزرگتر هزینه کند .

وی افزود : کارخانه آسفالت قائم شهر برای تولید هزار تن آسفالت روزانه 100 میلیون تومان هزینه دارد، به منظور موفقیت در طرح بزرگ نهضت آسفالت از هزینه های غیر ضروری بکاهیم .

ابراهیمی رئیس شورا در پاسخ گفت : از ابتدای سال تاکنون بسیاری از برنامه ها و موارد مثل افطار دهی ماه مبارک رمضان را در همین راستا حذف کردیم .

 لایحه احداث کارخانه بتن و دریافت وام 3 میلیارد تومانی بدلیل مبهم بودن و اعتراض فریبرز فتحی و بعضی از اعضاء شورا از دستور جلسه خارج شد ،از حدود یک ماه پیش تا کنون شورای شهر اعلام کرده هیچ نامه اشتغال بکار را نمی پذیرد رئیس شورا بار دیگر از اعضاء تقاضا کرد نامه های اشتغال بکار را نپذیرند .

حوزه علمیه محمدیه نیز برای آغاز سال تحصیلی جدید و رنگ آمیزی و تجهیز مدرسه به شورا درخواست داده است، اعضای شورا از محل سهم ماده 16 مبلغی را هدیه دادند .    

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :