آخرین عناوین

سه شنبه 27 مرداد 1394-17:10 کد خبر:14639

تبعیض بین رسانه ها در استانداری مازندران:

روابط عمومی پاشنه آشیل استاندار مازندران!

خودی و ناخودی کردن رسانه ها و قرار دادن رسانه های حامی دولت در لیست ناخودی ها !


 به گزارش خزرخبر و به نقل از مازنی نیوز، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، انتظار می رفت تا رسانه های مکتوب ، مجازی و ... نزد مدیران دولتی از یک جایگاه برابر برخوردار شوند اما متاسفانه هر چه به جلو می رویم شاهد تبعیض بیشتر بین رسانه ها در مازندران هستیم.

براساس این گزارش، با گذشت حدود دو سال از شروع فعالیت ربیع فلاح در استانداری مازندران، شاهد ترویج ضدفرهنگ ، خودی و ناخودی کردن رسانه ها در استان هستیم که البته در این بین ، رسانه های حامی دولت در لیست ناخودی ها قرار گرفته اند، موضوعی که شاید کمتر کسی آن را باور کند .

استارت تبعیض بین رسانه و دور کردن رسانه های حامی دولت از آخرین روز سال گذشته آغاز شد، آنجا که روابط عمومی استانداری مازندران در اقدامی سوال برانگیز از دعوت رسانه های حامی دولت به مهمانی رسانه ای شب عید آقای استاندار خودداری کرد تا استاندار مازندران با مدیران رسانه هایی دیدار کند که در طول یک سال بیش از آنکه از دولت حمایت کنند به نقد غیرمنصفانه دولت پرداخته بودند .

رسانه های حامی دولت در استان مازندران که به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسند و از همان شروع فعالیت دولت ، بنا را بر حمایت از نماینده عالی دولت در استان قرار داده بودند ، به هیچ وجه به دنبال سهم خواهی یا گرفتن بسته های ویژه از سوی استانداری نبودند ولی به خوبی پس از عدم دعوت به مراسم عیدانه استاندار متوجه شدند ، تحرکاتی در استانداری ایجاد شده تا باعث شکاف بین این رسانه ها با نماینده عالی دولت شود.

با گذشت زمان و در سال جدید نیز شاهد  آن بودیم، رسانه های حامی دولت جائی در لیست دعوت به جلسات شورای اداری یا کمیته برنامه ریزی استان ندارند و تعدادی خبرنگار خاص ! این جلسات را پوشش می دهند.

بی مهری ها به رسانه های انگشت شمار حامی دولت در مازندران ادامه یافت تا جائی که در روز خبرنگار ، استاندار مازندران به دلیل همان تحرکات ایجاد شده در ساختمان استانداری از دفاتر رسانه های منتقد دولت بازدید به عمل آورد ولی دریغ از ارسال یک پیام تبریک به دفتر رسانه های حامی دولت...

و بالاخره اوج تضعیف رسانه های حامی دولت از سوی استانداری مازندران را هم در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به استان شاهد بودیم ، جائی که از ورود خبرنگاران این رسانه ها به جلسات جلوگیری به عمل آمد ، در صورتی که همان خبرنگاران خاص با حمایت مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران به پوشش خبری پرداختند.

هر چند رسانه های حامی دولت در مازندران با این برخوردهای سرد و زشت آقایان دولتی ، دست از حمایت از دولت دکتر روحانی بر نخواهند داشت ولی استاندار مازندران باید به این موضوع آگاه شود که  روابط عمومی استانداری به پاشنه آشیل دستگاه تحت مدیریت وی تبدیل شده است.

مطئناً اثرات مخرب سنگ هایی که این روزها به سوی خبرنگاران حامی دولت در مازندران پرتاب می شود ، گریبان ربیع فلاح را هم خواهد گرفت لذا وی هر چه زودتر باید با مدیریتی صحیح جلوی تخریب رسانه های حامی دولت از سوی مدیران منصوب به خود را بگیرد.

نقد بر فعالیت مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران به همین موضوعات مطرح شده خلاصه نمی شود، چندی پیش نیز آقای مدیرکل برای آنکه از سفر اخیر استاندار به قزاقستان جا نماند از جایگاه خبرنگاری استفاده کرده و به عنوان خبرنگار رئیس خود را همراهی کرد، این موضوع را استاندار در بازگشت از سفر و در جمع خبرنگارانی که به فرودگاه دعوت شده بودند تائید کرد.

خبرنگاران فعال استان که در سرما و گرما به پوشش خبری می پردازند این حق را دارند در یکی از سفرهای استاندار وی را همراهی کنند ولی شاید این خواسته با وجود بعضی مدیران در استانداری هیچ وقت محقق نشود.

به هر حال باب تذکر این یاداشت را به رشته تحریر در آوردیم تا ضمن تاکید بر حقوق برابر همه رسانه ها ، مردم بدانند رسانه های حامی دولت نه تنها از حق برابری در کنار دیگر رسانه های مازندران در استان برخوردار نیستند بلکه به شدت با بی مهری های استانداری مازندران رو به رو شده اند. 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :