آخرین عناوین

جمعه 30 مرداد 1394-10:59 کد خبر:14648

مدیر عامل شرکت گاز مازندران خبر داد:

قبض های گاز اشتباه در دولت قبل/آغاز نهضت گاز رسانی در شرکت گاز مازندران

مدیر عامل شرکت گاز مازندران از آغاز نهضت گازرسانی به مردم مناطق مختلف مازندران خبر داد.


به گزارش خزرخبر،"محمد اسماعیل ابراهیم زاده" پس از یک دوره عسرت در دولت محموداحمدی نژاد مجددا به شرکت گاز مازندران بازگشت و همچون گذشته رسانه ای بودن خود را با برگزاری نشستی با اصحاب رسانه کمتر از 3 ماه از انتصابش به نمایش گذاشت.

وی از جمله نیروهای وفادار به جبهه اصلاحات است که به دلیل عملکرد مناسب در دوران پیشین مدیریتش مجددا به جایگاه قبلی بازگشته است.

وی به بهانه روز خبرنگار(با تاخیری تقریبا 15 روزه) و آغاز هفته دولت در جمع رسانه ها حاضر شد تا از آنچه پیش روی شرکت گاز مازندران (به عنوان یکی از 7 شرکت اول کشور) است پرده بردارد.

ابراهیم پور اظهاراتش را با عدم دخالت سیاست در امور اجرایی آغاز کرد و گفت: من و همکاران روزانه حداقل 14 ساعت کار می کنیم تا وعده های دولت به مردم محقق شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گازدار شدن همه روستاهای بالای 20 نفر در مازندران تا پایان سال 97، گاز دار شدن 117 روستای استان در هفته بسیج و احداث سه ساختمان شرکت و یک ورزشگاه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان را از جمله برنامه های دولت در مازندران دانست.

وی به تصویب "بند قاف" با پافشاری وزیر نفت در مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان سال 95 بیش از 400روستای استان گازدار خواهند شد و تا پایان سال 96 نیز روستای کوهستانی آلاشت از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهد شد.

ابراهیم زاده با بیان اینکه گازرسانی به 80 روستای سوادکوه در دستور کار است به سفر مشاور وزیر نفت به مازندران اشاره کرد و گفت: بازدید از پروژه های گازرسانی به چهاردانگه و دودانگه و تقویت گازرسانی به سوادکوه از جمله برنامه های سفر ایشان بود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: پروژه دامغان ـ کیاسر ـ ساری از جمله مسیرهای استراتژیک ماست که تا به حال 60 کیلومتر آن حفاری شده و 90 کیلومتر نیز تسطیح اراضی شده است و دولت نیز وعده داده آن را با اعتباری 1000 میلیارد تومانی تا پایان سال 95 به بهره برداری برساند.

ابراهیم زاده اعلام کرد: بر اساس چشم انداز و وظیفه سازمانی باید تا پایان سالجاری 100 هزار خانوار در استان گازدار شوند  و بودجه سالجاری نیز 125 میلیارد تومان است که قصد داریم با مدیریت مالی و اصلاح هزینه ها و کسب درآمد ضمن حفظ آن به وضعیت اقتصادی شرکت سروسامانی بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به طلبکاری های شرکت گاز مازندران از مشترکین میزان کلی آن را 221 میلیارد تومان اعلام کرد و در تفکیک آن افزود: از این مبلغ 70 میلیارد تومان برای نیروگاه ، 43 میلیارد صنایع، 87 میلیارد خانگی و 20 میلیارد نیز غیرخانگی است. همچنین سال گذشته 221 میلیون مترمکعب از گاز استان اصطلاحا گمشده که بخشی از آن مربوط به سرقت گاز است.

ابراهیم زاده 36روزه شدن صدور قبض گاز را به نفع مردم دانست و با اظهار تاسف از فسادها و تخلفات فراوان دولت قبل در حوزه قرائت کنتور و عقد قرارداد این کار با بخش خصوصی گفت: گرچه نمی توان خطا را به صفر رساند اما ما به مدیران شهرستان ها گفته ایم اگر قرائت های زیادی اشتباه شود یا گلایه ها در آن حوزه افزایش یابد باید پُست خود را ترک گویند،مثلا در دوره قبل با یک بخش خاص بر اساس روابط قرارداد بسته می شد و کنتورخوانی به آنها داده می شد که گلایه فراوان مردم از اشتباه در قبض ها را به همراه داشت.

وی مبارزه با فساد و انضباط را دو اصل در شرکت گاز مازندران در دوران مدیریت خود اعلام کرد و گفت: دخالت سیاست در کار اجرایی خیانت است و به همین خاطر ملاک ما سلامت و تخصص افراد است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه با تلاش های دولت و وزیر نفت امسال در زمستان مشکل تامین گاز نداریم از پرداخت نیمی از بدهی 100 میلیاردی این شرکت در سالجاری خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک همکاران و مدیریت درست تمام بدهی مان را صاف کنیم.

ابراهیم زاده همچنین با اعلام اینکه زمستان امسال مشکل قطعی گاز نداریم افزود:اگر حوادث غیر مترقبه ای پیش نیاید مردم مازندران مشکلی در مصرف گاز با رعایت موارد صرفه جویی نخواهند داشت.

این مسئول همچنین کوهستانی بودن مناطق سردسیر در مازندران را از مشکلات پیش روی جهت گازرسانی و خدمات دهی به مردم مازندران اعلام کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :