آخرین عناوین

دوشنبه 2 شهريور 1394-15:26 کد خبر:14658

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری خبر داد:

افزایش جایگاه های CNG به 79 باب

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری از افزایش جایگاه های  CNG به 79 باب خبر داد.


به گزارش خزرخبر،حسینعلی طالبی از رشد چشم گیر احداث جایگاه CNG منطقه ساری در 8 سال اخیر خبر داد.

وی افزود: گاز CNG  به دلیل ماهیت شیمیایی آن و نیز میزان ناچیز تولید آلاینده در فرآیند احتراق، در مقایسه با دیگر سوخت ها، سوختی پاک و دوستدار محیط زیست است که با توجه به منابع عظیم خدادادی گاز طبیعی و بسترهای لازم و موجود وجود لوله های انتقال گاز در اقصی نقاط کشور، CNG بعنوان سوختی ارزان در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی مطرح است.

طاللبی اظهار داشت:با توجه به سطوح بالای ایمنی تجهیزات گازرسانی در جایگاه های CNG و خودروهای گاز سوز، نگرانی های احتمالی در زمینه استفاده از این سوخت نیز بسیار کاهش یافته و با توجه به تولید انبوه موتورهای گازسوز داخلی و بومی سازی تکنولوژی موتورهای با پایه گاز سوز و در دسترس بودن قطعات مصرفی اینگونه موتورها، سوخت CNG در سبد انرژی مصرفی کشور جایگاه ویژه ای پیدا کرده و جایگزین مناسبی برای بخش اعظم مصرف سوخت های مایع در کشور شده است.

وی تصریح کرد:توجه جدی و حمایت مسئولین امر در این زمینه نیز باعث رشد بیش از پیش این صنعت شده و علاوه بر صرفه جویی به میزان 25 درصد در مصرف سوخت های مایع بخش حمل و نقل کشور، موجب اشتغالزایی فراوان جوانان و متخصصین ایرانی نیز گشته است.

طالی افزود:طی 8 سال گذشته تعداد جایگاه های CNG منطقه از 1 جایگاه به 79 جایگاه افزایش یافته است که از این تعداد 43 جایگاه دو منظوره و 36 جایگاه تک منظوره CNG می باشند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :