آخرین عناوین

شنبه 7 شهريور 1394-10:0 کد خبر:14678

تقدیر ویژه نماینده ولی فقیه از شهردار ساری:

عملکرد شهردار ساری ویژه و چشم گیر بوده است/ بازهم گلایه از استاندار

نماینده ولی فقیه مازندران برای بار دوم انتقاد شدیدی را به صورت علنی نسبت به استاندار داشته است.


به گزارش خزرخبر، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه دولت باید زمینه امنیت، عدالت و رفاه مردم را فراهم کند، گفت: دولت مشکل اشتغال جوانان را برطرف کند. 

وی ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و یاد خاطره شهیدان باهنر و رجایی، افزود: در این هفته مسولان استان باید عملکرد دولت را برای تنویر افکار عمومی بازگو کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر شهید رجایی و باهنر به شهادت رسیدند گناهی نداشتند و تنها گناه آنها این بود که می‌خواستند مستقل زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: ارتقای اقتصادی و فرهنگ دینی باید در دستور کار دولت‌مردان قرار گیرد.

براساس این گزارش ، نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان ایکه طرح خروج پادگان ساری از سال 67  پیگیری و مکاتباتی کردیم تا از شهر خارج شود، افزود: شهردار موفق ساری نیز این خدمت بزرگ را  مانند خدمات دیگر وی به شهروندان ساری در استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه استاندار، فرماندار، شهردار و شورای شهر ساری در طرح خروج پادگان از شهر ساری مشارکت کردند، تصریح کرد: وحدت و انسجام در شورای شهر و شهرداری ساری سبب رشد و توسعه مرکز استان شد.

انتقاد دوباره آیت الله طبرسی از دولت در مازندران و تعریف مجدد وی از شهردار مرکز استان نشان داد که نماینده ولی فقیه در مازندران کدام شیوه خدمتگذاری را بیشتر می پسندد.

در واقع این تعریف ها از عبوری راه را برای انتقاد وی از استانداری مازندران هموارتر می کند.

اختلاف نظر شهرداری ساری و استانداری مازندران که تا به حال چندبار رسانه ای شده است اینبار به نفع شهرداری پایان یافت و درحالیکه همه منتظر بهره برداری از طرحی بزرگ توسط دولت بودند، ربیع فلاح و یارانش با طرح های کوچک سرگرم شدند تا همه نگاه ها چندصدمتر آنطرف تر از ساختمان استانداری به ساختمان پادگان سابق ساری باشد.

شاید چشم امید دولت به نماینده ولی فقیه در استان بود تا در خطبه های نماز جمعه همانطور که برای «طاهایی» سنگ تمام می گذاشت اینبار نیز تکرار همان حرف ها را داشته باشد، اما آیت الله طبرسی که هفته قبل از نبود چشم اندازی روشن در غالب اولویت توسعه استان گلایه کرده بود، اینبار برای دومین دفعه در 2 ماه اخیر با گلایه از سفرنکردن هیات دولت به مازندران خواستار انجام این برنامه در آینده ای نزدیک شد.

طبرسی کاهش تورم و مسئله مذاکرات را از دست آوردهای دولت تدبیر و امید دانست و گفت: استاندار مازندران به عنوان نماینده دولت در استان باید برنامه دولت را در استان پیاده کند.

هفته دولت امسال شور و هیجان سال های گذشته را نداشت، برخلاف رویه دولت قبل که کارگروهی از رسانه ها توسط روابط عمومی استانداری مازندران تشکیل می شد تا به شکلی یکپارچه برنامه های این هفته را پوشش دهد، امسال نه تنها کارگروهی ایجاد نشد بلکه خبرنگاران به صورت جزیره ای و در سردرگمی محض کار خود را پیش بردند.

البته واقع بینانه شدن برنامه ها، مخصوصا در زمینه افتتاح و بهره برداری که دولت تدبیر و امید آن را در پیش گرفته است از نکات مثبت هفته دولت در مازندران بود.

همچنین نباید بهره برداری از طرح پرورش ماهیان در قفس را که با حضور دکتر جهانگیری افتتاح شد نادیده گرفت، در این هفته البته بزرگترین برنامه را شهرداری ساری با حضور جمعیتی بالغ بر100هزار نفر در پادگان سابق این شهر به راه انداخت.

وی  با بیان اینکه با این وضع امنیت و رفاه نسبی در استان داشته باشیم، افزود: از دولت که دیر به استان سفر می‌کند ما انتقاد داریم.

البته امام جمعه ساری اقداماتی نظیر کاهش تورم و توافق هسته‌ای را از دستاوردهای دولت برشمرد که این دستاوردها نیز هیچ رابطی به استانداری مازندران نداشت،ایت الله طبرسی در نخستین هفته های استقرار ربیع فلاح از حامیان او بود.

وی فلاح را بهاری، کشاورز و جلودار خوانده بود اما گذشت زمان از تعریف های وی از استاندار مازندران کم کرد و ارام ارام گلایه ها جایگزینش شد، مخصوصا آنکه کمتر کسی بود که به آیت الله مراجعه کند اما از استانداری مازندران گلایه ای نداشته باشد.

رشد گلستان و گیلان، مخصوصا در زمینه کاهش تورم منطقه ای و بیکاری باعث شد که آیت الله طبرسی در میان آیت الله نورمفیدی و قربانی قرار گیرد و نتواند در دیدارهای مشترک از رشد مازندارن دفاع کند.

انتقاد قبلی آیت الله طبرسی از مشخص نبودن اولویت یا محور توسعه در استان البته با واکنش استاندار مازندران مواجه شد و او در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت برای پاسخ به این مسئله "کشاورزی" را محور توسعه اعلام کرد تا اندک امید باقی مانده را نیز از بین ببرد.

شتابزدگی در معرفی محورتوسعه آنهم در حالیکه وی بارها "گردشگری" را محور توسعه استان در این دولت دانسته بود باعث افزایش نگاه منفی نخبگان به تصمیم گیری های دکتر فلاح شد.

باید دید آیا اینبار نیز ربیع فلاح پاسخی برای انتقاد امام جمعه ساری دارد یا همچون گذشته سکوت اختیار می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :