آخرین عناوین

شنبه 7 شهريور 1394-12:16 کد خبر:14679

همزمان با ششمین روز از هفته دولت:

طرح آبرسانی به شهرهای نکا و بهشهر با صرف اعتبار 7هزار میلیون ریال

طرح آبرسانی به شهرهای نکا و بهشهر با صرف اعتبار 7هزار میلیون ریال  و برخورداری 5500 خانوار به بهره برداری رسید


به گزارش خزرخبر و به نقل از شرکت آبفا شهری مازندران، همزمان با ششمین روز از هفته دولت، طرح آبرسانی به شهرهای نکا و بهشهر با صرف اعتبار 7هزار میلیون ریال  و برخورداری 5500 خانوار با حضور نماینده مردم بهشهر، نکا وگلوگاه در مجلس شورای اسلامی، مدیر و معاونان شرکت آبفا شهری استان، فرماندار نکا وجمعی از مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، احمدعلی مقیمی نماینده مردم، بهشهر، نکا و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش مجموعه آب وفاضلاب شهری استان در به ثمر رساندن طرح های آبرسانی گفت: گفتمان دولت در نظام اسلامی، گفتمان خدمت است و دولتمردان خادمان مردم هستند.

وی، با تاکید بر تامین مستمر آب شرب، افزود: 4 میلیارد متر مکعب آبهای روان در این استان به دریا می ریزد که در راستای تامین آب مشترکین مهار این آبها و استفاده بهینه از آن انکارناپذیر است.

 مقیمی، تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و گرمای هوا، همراهی و مساعدت  مردم در مدیریت مصرف  آب در بخشهای شرب و کشاورزی ضروری است.

نماینده مردم شرق استان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ولزوم اجرای آن در بخشهای مختلف، تصریح کرد: نهادینه نمودن فرهنگ اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی به سایر کشورها را حفظ می کند.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران نیز در این مراسم، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت، به افتتاح  و بهره برداری از پروژه های متعدد آبرسانی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: هدف اصلی از افتتاح پروژه ها در این هفته، آگاهی مردم از فعالیتها و خدمات صورت گرفته از سوی دستگاه های اجرایی و تشویق مردم به مشارکت در این طرحهاست.

ذبیح الله ذاکری، با بیان اینکه میزان بارندگی در استان مازندران از میانگین کشوری بالاست ولی ذخیره سازی آب در گذشته چندان جدی نگرفته نشد، اظهار داشت: با افزایش جمعیت، کاهش بارندگی و نیز کاهش میزان آب سفره های زیرزمینی، مهار آبهای سطحی و لزوم استفاده از آن بسیار ضروری است.

وی، بر همراهی مردم عزیز در مدیریت مصرف آب تاکید و تصریح کرد: مشترکین با مصرف بهینه در تامین آب شرب مورد نیاز می توانند به ما کمک کنند.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به بهره مندی تنها 10 درصد جمعیت استان از طرح جمع آوری فاضلاب، گفت: هزینه اجرای طرحهای فاضلاب در مازندران به دلیل کمبود و گرانی زمین بیشتر از سایر استانهاست.

مهندس ذاکری، از اتمام فاز اول مطالعه طرح جمع آوری فاضلاب شهر بهشهر خبر داد و افزود: در صورت دریافت ردیف اجرایی، عملیات اجرای فاضلاب این شهر در سال آینده آغاز می شود.

وی، ادامه داد: فاز اول مطالعه طرح جمع آوری فاضلاب در شهرهای نکا و گلوگاه نیز به اتمام رسید.

فرماندارشهرستان نکا، در سخنانی، با اشاره به افت فشار آب در فصل تابستان در شهرهای نکا و بهشهر گفت: با بهره برداری از طرح آبرسانی به این شهرها 80 لیتر در ثانیه به توان تامین آب مشترکین افزوده شد.

جعفر احمدی با تاکید بر اینکه با افتتاح این پروژه بخش اعظمی از مشکلات آب آشامیدنی مردم  شهرهای نکا و بهشهر برطرف شد، ادامه داد: در تخصیص اعتبارات عمرانی شهرستانی بخشهای راه و آب در  اولویت قرار دارد.

مدیر امور آب وفاضلاب نکا، نیز در سخنانی، اظهار داشت:در طرح آبرسانی به شهرهای نکا و بهشهر یک حلقه چاه با توان تامین آب به ظرفیت 80 لیتردر ثانیه، حفر وتجهیز و وارد مدار بهره برداری شد.

مسعود حسن پور، ادامه داد: در این طرح خط انتقال آب به طول 650 متر و خط انتقال نیرو به قدرت 130 کیلووات احداث و تکمیل شد.

وی، با بیان اینکه اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شد و اکنون در هفته دولت با صرف 7هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید، اظهار داشت: با اجرای این طرح مشکل کمبود وافت فشار آب  5500 خانوار در فصل تابستان برطرف شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :