آخرین عناوین

سه شنبه 23 ارديبهشت 1393-23:45 کد خبر:150

ایجاد شیار عرضی جاده ساری به کیاسر توسط اداره راه و شهرسازی

اداره راه و شهرسازی در جاده ساری به کیاسر شیار عرضی ایجاد نموده و نسبت به ترمیم آن اقدام نمی کند.


به گزارش خزرخبر،جاده ساری به کیاسر که از جاده های معروف و پر رفت و آمد کشوری می باشد چندین سال است که رنگ توسعه و استاندارد شدن به خود ندیده است.

نمایندگان مازندران در هر دوره یکی از شعارهای انتخاباتی خود را استاندارد کردن این جاده اعلام نموده اند اما عملا هیچ تغییری در طی چندین سال اخیر صورت نگرفته است.

این جاده که راه ارتباطی ساری به سمنان و حتی از طرف سد شهید رجایی به تهران می باشد متاسفانه نتوانسته در مسیر استاندارد شدن قرار گیرد و به علت وجود تنها شرکت بزرگ چوب و کاغذ پهنه کلا در این جاده ،از بلوار کشاورز تا این شرکت این جاده کمی قابل تحمل و کم خطرتر است اما بعد از اتمام این کارخانه ،این جاده تنگ و بسیار خطرناک شده به طوری که هر روز و بدون استثناء شاهد تصادفات خطرناک می باشد.

با تمام مشکلاتی که در این جاده وجود دارد اداره راه و شهرسازی مازندران نیز در چندین ماه اخیر و بدون هیچ گونه دلیل موجه و کارشناسی شده،در سطح این جاده و در چندین مکان مختلف اقدام به ایجاد شیار عرضی نموده و عملیات ترمیمی نیز انجام نداده که علت آن مشخص نیست.

شاید بتوان عدم تخصیص اعتبار لازم جهت استاندارد نمودن این جاده را یکی از بهانه ها اعلام کرد اما آیا این جاده با تمام مشکلاتی که دارد باید باز هم از سوی متولی نگهداری جاده های خارج شهر ،شخم زده شود؟

البته کم کاری اداره راه و شهرسازی به همین مقدار نیست مانند جاده های کمربندی شرق استان مخصوصا حوزه نکا و بهشهر که دارای سرعت گیرهای آسفالتی غیر قابل تصور بوده و هیچ گونه علامتی نیز ندارند به طوری که در بسیاری از مواقع و مخصوصا شب ها چون این سرعت گیرها علامت و مشخصه خاصی ندارند باعث صدمه دیدن خودروها و بیمارانی که با این خودروها از این مسیر رفت و آمد می کنند می شوند.

اداره کل راه و شهرسازی مازندران در پی درج مطلب بالا،جوابیه ای ارسال نمود که منتشر می شود:

مديريت محترم پايگاه خبري تحليلي خزر خبر

 سلام عليكم ،احتراماً با عنايت به درج مطلبي تحت عنوان "ايجاد شيار عريضي جاده ساري به كياسر توسط اداره راه و شهرسازي " پاسخ ذيل جهت روشن شدن اذهان عمومي ايفاد ميگردد ، خواهشمند است طبق قانون مطبوعات و خبرگزاري ها نسبت به انعكاس آن اقدام لازم صورت گيرد.

از آنجا كه محور ساري _ كياسر يكي از جاده هاي پر تردد استان به شمار رفته ، لذا اين اداره كل علاوه بر اجراي عمليات تعريض و چهارخطه نمودن آن ، اقدامات ايمن سازي را در جهت كاهش سوانح رانندگي در اين محور در دستور كار خود داشته ، كه يكي از اين موارد ايجاد شيار عريضي هشدار دهنده ( بر اساس مصوبه شوراي ترافيك استان ) بوده كه در 4 نقطه مستعد حادثه به اجرا درآمده است.

گفتني است در خصوص ايجاد سرعت گير در سطح محورهاي استان نيز به اطلاع مي رساند اين اداره كل هيچ سرعت گيري را در سطح محورها نصب نكرده ، چراكه خود مخالف نصب اين سرعت گيرهاي غير مجاز است. تمامي سرعت گير هاي موجود در سطح محور ياد شده توسط اهالي منطقه و مسئولين محلي شكل گرفته ولي به زودي با حمايت و پيگيري هاي معاون محترم عمراني استاندار و مصوبه جلسه كميته ايمني حمل و نقل و سوانح رانندگي استان تمامي سرعت گير هاي غير مجاز در سطح جاده هاي مازندران برچيده مي شود.

مسئولان سایت خزرخبر ضمن تشکر از مسئولان این اداره کل،امیدوارند که مدیران دستگاه های دیگر نیز نسبت به انتقادات و پیشنهادات رسانه ها ،بی تفاوت نبوده و جوابیه های لازم را ارائه نمایند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :