آخرین عناوین

پنجشنبه 25 ارديبهشت 1393-8:15 کد خبر:152

انتقاد سید رمضان شجاعی از وزیر صنعت و معدن:

وزیر صنعت،معدن و تجارت نتوانسته وضعیت صنایع را سرو سامان دهد

سید رمضان شجاعی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مشکلات مطرح شده توسط صنعتگران جزو وظایف ابتدایی شرکت شهرک های صنعتی می باشد که هنوز مرتفع نشده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباط مردمی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، وی افزود: بعد از رای اعتماد به نعمت زاده به عنوان کسی که از او به عنوان پدر صنعت ایران نام برده می شود انتظار می رفت وضعیت صنایع روند رو به رشدی داشته باشد که تاکنون این امر محقق نشده است.

شجاعی با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای سرمایه گزاری در شهرک های صنعتی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: سرمایه گزاری در شهرک های صنعتی تیر انداختن در تاریکی است و آینده این سرمایه گزاری مبهم می باشد و اکثر صنعتگران ورود خود را به عرصه تولید اشتباه بزرگ بیان می کنند.

وی اظهار داشت: برخی افراد تمام سرمایه و املاک و دارایی های خود  و خانواده شان را صرف راه اندازی کارخانه کرده اند ولی هنوز بازدهی مناسبی شامل حالشان نشده است.

شجاعی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی ،تصریح کرد: اگر از تولیدکننده حمایت لازم صورت بگیرد و برای سرمایه گزار انگیزه مناسب ایجاد شود می توان در مسیر اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است گام برداشت وگرنه این مساله در مرحله شعار باقی خواهد ماند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کردد: اگر از صنایع و سرمایه گزارانی که در شهرکهای صنعتی وجود دارند  به خوبی حمایت شود و چرخه تولید در صنایع مازندران به رونق بیافتد انگیزه برای حضور سرمایه گزاران جدید بوجود خواهد آمد.

شجاعی کیاسری با ابراز تاسف از راکد بودن حدود 50 درصد کارخانه های شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی ساری، اظهار داشت: به اقرار مسئولین شهرکهای صنعتی مازندران از 270 کارخانه که مجوز فعالیت گرفته اند حدود 150 کارخانه با ظرفیت کمتر از حد معمول در حال فعالیت می باشند که این مساله چالشی بزرگ می باشد.

وی با بیان اینکه از صنایع  مازندران با توجه به اقلیم خاصش بایستی حمایت بیشتری صورت پذیرد ، گفت: ارزش زمین در مازندران بسیار بالاست و صرفه اقتصادی تبدیل آن به کارخانه بایستی برای مردم منطقه قابل لمس باشد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: علی رغم قولهای مدیران گذشته تعداد کارگران شاغل در شهرک صنعتی از 3000 نفر به 1500 نفر کاهش یافته است که این مساله بایستی آسیب شناسی شود و  امیدواریم این توانایی در مدیران حا ل حاضر شهرکهای صنعتی کشور وجود داشته باشد که این مشکلات را مرتفع کنند.

لازم به ذکر است  این نشست با حضور سید ابریشمی معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، سید رمضان شجاعی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، محمد پور رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران،موسوی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران ،قاسمی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه موقت مرکز استان ،فرماندار ساری و جمعی از صنعتگران و مدیران کارخانه ها در  شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی ساری  برگزار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :