آخرین عناوین

پنجشنبه 25 ارديبهشت 1393-8:29 کد خبر:155

زيرساخت هاي امدادي مازندران توسعه مي يابد

 

آيين تجليل از امدادگران ،جوانان و داوطلبان جمعيت هلال احمر استان مازندران با حضور دكتر پيرحسين كوليوند ،رئيس سازمان امدادونجات جمعيت هلال احمر در ساري برگزار شد.

 


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي جمعيت هلال احمر مازندران در اين مراسم دكتر كوليوند در سخناني با بيان اينكه خدمات جمعيت هلال احمر مرز نمي شناسد گفت :ما خدمت رساني بي منت را از شهدا و خانواده هاي معظم آنان آموختيم و افتخار مي كنيم كه در مجموعه اي خدمت مي كنيم كه اعتماد مردم مهمترين سرمايه آن است.

وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري گفت: تاكيد رهبر معظم انقلاب بر صيانت از اعتماد مردم و پاكيزكي جمعيت هلال احمر از گرايشات سياسي تصريح كرد:خدمات جمعيت هلال احمر فراتر از گرايشات و تعلقات سياسي  است.

دكتر كوليوند با تاكيد بر ضرورت جذب حداكثري در مجموعه جمعيت هلال احمر گفت:مهمترين اقدام فرهنگي جمعيت هلال احمر در سال اقتصاد و فرهنگ بر محور جذب حداكثري و ترويج فرهنگ هلال احمر است.

رئيس سازمان امدادونجات جمعيت هلال احمردر ادامه با اشاره به برنامه هاي اين سازمان براي ارتقاي ظرفيت هاي امدادي و عملياتي استانها گفت:شعبه محوري و پايگاه محوري يكي از برنامه هاي جمعيت هلال احمر در سال جاري است.

وي با تاكيد بر ضرورت ارتقاي جايگاه اجتماعي امدادگران و نجاتگران گفت:لحاظ نمودن سختي كار و حق سنوات شغلي و همچنين لحاظ نمودن جايگاه شهدا براي امدادگراني كه در هنگام امدادرساني فوت مي كنند به عنوان شهيد از برنامه هاي سازمان امدادونجات است.

وي در ادامه با تقدير از مهدي ولي پور،مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران و مشاركت موثر و متعهدانه امدادگران ، كاركنان و همه اعضاي جمعيت هلال احمر در مديريت بحران برف سنگين غرب مازندران در سال گذشته گفت:توسعه و تجهيز زيرساخت هاي امدادي استان مازندران با توجه به خدمات گسترده اين جمعيت در طول سال به گردشگران و مسافرين همچنان ادامه خواهد داشت.

*خدمت در جمعيت هلال احمر، افتخار است

در بخش ديگري از اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين قاسمي امام جمعه موقت ساري و مديريت دفتر نماينده ولي فقيه در استان نيز در سخناني  خدمت در مجموعه جمعيت هلال احمر را افتخاري بزرگ دانست واز خدمات بي منت امدادگران،داوطلبان،جوانان و همه اعضاي اين موسسه مردمي تقدير كرد.

وي با تجليل از خدمات ارزشمند مرحوم دفتري گفت:اين افراد الگوهايي هستند كه توجه به آنها به ويژه در زمان حيات شان مي تواند ثمرات مباركي براي جامعه داشته باشد.

وي در ادامه اقدامات انجام شده در جمعيت هلال احمر مازندران را به ويژه در 2سال اخير چشمگير توصيف كرد واز مديريت مهدي ولي پور تقديركرد.

*امسال بودجه خوبي براي هلال احمر مصوب شد

دكتر سيد هادي حسيني نماينده مردم قائم شهر،جويبار،سوادكوه و سيمرغ در مجلس شوراي اسلامي نيزدر سخناني با تجليل از خدمات ارزنده مرحوم دفتري گفت:امسال بودجه خوبي در مجلس شوراي اسلامي براي تقويت جمعيت هلال احمر مصوب كرديم كه اميدواريم با تحقق كامل آن شاهد تحولات چشمگيري در هلال احمر كشور باشيم.

وي با تاكيد بر ضرورت ترويج آموزش هاي امدادي و آموزش هاي عمومي گفت: مجمع نمايندگان استان مازندران از ارائه هرنوع كمكي به جمعيت هلال احمر دريغ نخواهد كرد.

*زيرساخت هاي امدادي استان بايد با نگاه ملي توسعه يابد

معاون عمراني استاندار مازندران نيزبا تجليل از خدمات ارزنده مرحوم دفتري، از ايثارگري و از خود گذشتگي مجموعه مديريت و كاركنان و امدادگران و جوانان و داوطلبان هلال احمر استان در اجراي موفق طرح هاي نوروزي وامدادرساني به حوادث مختلف سال گذشته به ويژه بحران برف غرب مازندران و حادثه سقوط اتوبوس به دره در محور هراز تقدير كرد و با تبريك هفته هلال احمر گفت:جمعيت هلال احمريكي از دستگاههاي خدوم و پرتلاشي است كه در سخت ترين شرايط و در هنگامه بحران و حوادث خدمات خود را بدون هيچگونه چشمداشتي مادي و تنها در راستاي وظيفه انساني و اعتقادي به همنوعان ارائه مي دهد .

مهندس نبييان با تاكيد بر مديريت جهادي در سال اقتصاد و فرهنگ گفت: با عنايت به اينكه جمعيت هلال احمر استان مازندران با تجهيزات استاني خدمات ملي ارائه مي دهد از مسولان جمعيت هلال احمر كشور انتظار داريم نسبت به اين مسئله اهتمام ويژه داشته باشند و زيرساخت هاي امدادي استان را با نگاه ملي توسعه دهند.

وي افزود:خدمات و فعاليتهاي عام المنفعه جمعيت هلال احمر ريشه در تعاليم الهي و ديني ما دارد چراكه ائمه معصومين ما دركنار تعاليم ديني كه نشان دهنده خداباوري بود به خدمت خلق نيز اهتمام ويژه داشتند كه اين امر نشان دهنده مردم باوري آنها بود.

*افتتاح 5پروژه عمراني هلال احمر مازندران

در ابتداي اين مراسم مديرعامل  جمعيت هلال احمر استان در سخناني ضمن گراميداشت يادو خاطره 28شهيد امدادگرجمعيت هلال احمر استان ، تجليل از خدمات درخشان مرحوم بيژن دفتري و تبريك هفته هلال احمر تصریح کرد: جمعيت هاي هلال احمر و صليب سرخ از 150سال پيش براساس پيشنهادهاي يك تاجر سويسي به نام هانري دونان وبر اساس نظرات وي كه در كتاب خاطرات سولفورينو منتشر شد تشكيل گرديد و امروز 189كشور با يكصد ميليون داوطلب عضو فدراسيون هاي صليب سرخ و هلال احمر هستند.

مهدي ولي پور افزود:در ايران جمعيت هلال احمر از سال 1301 هجري شمسي به همت شماري از نيكوكاران و براساس آيه شريفه تعاونوا علي البر والتقوي شكل گرفت.

وي گفت:جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران يكي از 10جمعيت مهم و برتر جهان به شمار مي رود كه براي سومين دوره پياپي بعنوان يكي ازاعضاي هيات حاكمه اين جمعيت انتخاب  شده است.

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت: جمعيت هلال احمر استان مازندران كه در سال 1307 تشكيل شد هم اكنون داراي 17شعبه و 33پايگاه امدادي  و 2مركز فوريت هاي دارويي،يك مركز امداد هوايي وهمچنين داراي 30هزارعضو داوطلب است.

وي گفت:جمعيت هلال احمر مازندران به همت داوطلبان و نيكوكاران يكي از جمعيت فعال كشور محسوب مي شود كه در دوران دفاع مقدس با تشكيل 208 نقاهتگاه ،جمع آوري هدايا و كمكهاي مردمي و همچنين مشاركت موثر در كليه عمليات هاي امدادي و امدادرساني در زلزله و هجوم آوارگان عراقي،افغاني و جمهوري آذربايجان خدمات ارزشمندي را ارائه نمودكه نقش بزرگ مرد عرصه امداد و نجات ايران «مرحوم بيژن دفتري» بسيار چشمگير بوده است.

ولي پور تصريح كرد:در سال گذشته علي رغم محدويت هاي اعتباري در همه دستگاههاي اجرايي خوشبختانه به همت داوطلبان و نيكوكاران عضو جمعيت استان و حمايت مسوولان استان به ويژه حضرت آيت اله طبرسي  نماينده مقام معظم رهبري در استان و هلال احمر مازندران خدمات متنوعي در استان انجام شد كه برگ زريني بر كارنامه جمعيت استان افزوده گرديد.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان افزود: در سال گذشته 17پروژه عمراني را در قالب 9پايگاه امدادي،3مركز تخصصي درماني و 5انبارامدادي شروع كرديم كه 6پروژه در هفته دولت به بهره برداري رسيد و 5پروژه نيز شامل 2مركز درماني در بهشهر و بابل،2پايگاه امداد و نجات در پاسند بهشهر و كجور نوشهر و همچنين شعبه جمعيت هلال احمر در شهرستان بابلسر در هفته هلال احمرسال جاري به بهره برداري مي رسد.

وي خاطرنشان كرد:اجراي طرح تقويت زيرساخت هاي امدادي استان و نوسازي 100درصدي ناوگان امدادي از جمله اقداماتي بود كه در سال گذشته انجام شد.

ولي پور گفت: سال گذشته 3973 حادثه و عمليات در استان توسط نجاتگران و امدادگران هلال احمر امدادرساني شد كه نسبت به سال گذشته 58درصد رشد داشته است.

وي همچنين گفت: سال گذشته59540 حادثه ديده داشتيم كه نسبت به سال قبل 64درصد افزايش داشته است.

مديرعامل هلال احمر مازندران با اعلام اينكه19573 هزار مصدوم كه نسبت به سال گذشته 130درصد افزايش داشته است از سوي نجاتگران هلال احمر استان امدادرساني شد كه 2232نفر به مراكز درماني انتقال يافتند كه اين رقم نيز نسبت به سال قبل 115درصد افزايش داشت.

به گفته وي16320نفر بصورت سرپايي  خدمات مورد نياز را دريافت كردند كه اين ميزان 134درصد نسبت به سال قبل افزايش داشت.

وي با اعلام اينكه 3249  نفر از حوادث مختلف به خصوص برف و كولاك اسكان اضطراري داده شدند گفت:خدمت رساني جمعيت هلال احمر استان در اين بخش 60درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشت.

ولي پور تصريح كرد:درمجموع 4556تيم عملياتي با حضور 16947نفر روز نجاتگر و امدادگردر عمليات هاي سال گذشته هلال احمر استان مشاركت داشتند كه اين ميزان نسبت به سال گذشته 25درصد رشد داشته است.

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران با اشاره به امدادرساني هلال احمر استان به حوادث سيل شهرستانهاي شرق وتندبادهاي حوزه مركزي استان گفت:اوج عمليات امدادونجات استان در سال گذشته ، حوادث بحران برف غرب استان بود كه 7شهرستان و 240روستا را تحت تاثير قرارداد، كه با ياري خداوند و تلاش امدادگران به 7747 خانوار آسيب ديده خدمات موردنياز ارائه شد و حدود 30هزار نفر از اين خدمات بهره مند شدند.

به گفته ولي پور بيش از 35 هزارنفر در سطح استان از خدمات اجتماعي و حمايتي بيش از 10 هزار خير و داوطلب عضو هلال احمر بهره مند شدند كه ارزش اين خدمات به بيش از 30ميلياردريال مي رسد. وي افزود: 3هزارنفر هم در مناطق كمتر توسعه يافته استان از خدمات ويزيت رايگان 200پزشك و پيراپزشك بهره مند شدند كه اين برنامه ها در هفته هلال احمرنيز استمرار خواهد يافت.

وي با اشاره به اجراي 670برنامه فرهنگي و اجتماعي در حوزه هاي غني سازي اوقات فراغت جوانان و توانمند سازي جوانان عضو هلال احمر از جمله كاروان نيكوكاري،مداخلات اجتماعي و طرح ايمني و سلامت كه در ايام نوروز به اجرا در مي آيد گفت:بيش از حدود 40هزار نفر از جوانان عضو هلال احمرمازندران در اين طرح مشاركت داشتند.

وي افزود:با اجراي طرح دادرس با همكاري اداره كل آموزش و پرورش استان، 592مدرسه متوسطه نوع اول درسطح استان با 24784دانش آموز و1184 مربي تحت آموزش هاي امدادي قرار گرفتند .

وي گفت:در حوزه درمان و توانبخشي با راه اندازي دومركز درماني، خدمات لازم به 18هزارنفرارائه شد. وي با بيان اينكه 53 هزار نفر از حجاج و زائران عتبات عاليات در استان  مورد واكسيناسيون قرار گرفتند گفت:سال گذشته3500نفر از خدمات فيزيوتراپي در مراكزوابسته به جمعيت هلال احمر بهره مند شدند.

ولي پور گفت :34هزار نفرنيز از مراكز فوريت هاي دارويي و تجهزات پزشكي  هلال احمر استان  در ساري و تنكابن خدمات لازم را دريافت كردند.

وي در پايان همچنين با اشاره به خدمات گسترده جمعيت هلال احمر استان در ايام مختلف سال به گردشگران و ميهمانان ،خواستار تجهيز زيرساخت هاي امدادي استان شد.

گفتني است در پايان اين مراسم ضمن رونمايي از تمبر يادبود مرحوم استاد بيژن دفتري،پدر امدادونجات ايران، از امدادگران،داوطلبان و جوانان برتر حاضر در طرح هاي جمعيت هلال احمر استان تجليل شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :