آخرین عناوین

پنجشنبه 25 ارديبهشت 1393-22:39 کد خبر:157

رییس حوزه هنری مازندران :

درخشندگی هنر نمایش ، موجب درخشندگی فرهنگ جامعه می شود

مراسم آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ با حضور هنرمندان 10 استان و مسئولین کشوری و استانی 24 اردیبهشت ماه سال جاری در سالن شهید هادی باغبانی حوزه هنری مازندران برگزار شد .


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان مازندران ، سینا دلشادی رییس این مرکز ، طی سخنانی ضمن خیر مقدم به حاضرین به تبیین ارتباط بین مقوله فرهنگ و هنر فاخر نمایش پرداخت .

سینا دلشادی در ادامه گفت : پایه ها و ارکان فرهنگ جامعه ، هنر و ادبیات است و در بین همه هنرها ، هنر نمایش ، هنری منحصر به فرد است ، که ضمن اینکه با سایر هنرها در هم تنیده می شود و آنها را به سوی خود فرا می خواند ، تنها هنری است که نفس به نفس مخاطب شکل می گیرد و در لحظه خلق می شود و به همین سبب منعکس کننده ناب ترین باورها و حالات انسانی است و بنابراین درخشندگی هنر نمایش در جامعه ، به عنوان هنری جامعه و کامل و نمایانگر درخشندگی و بالندگی فرهنگی است .

رئیس حوزه هنری مازندران همچنین پرداختن به فرهنگ ها ، خرده فرهنگ ها و فرهنگ عامه را زمینه ساز چسبندگی و همبستگی ملی و میهنی دانست و خاطرنشان کرد ، یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ در ارتباط با شعار سال که توسط مقام معظم رهبری ( مدظله ) نامگذاری شده ، به خصوص در رابطه با مقوله « عزم ملی » حرکتی آگاهانه و هوشمندانه در عرصه فرهنگ و هنر به شمار می رود و جشنواره تیرنگ را به عنوان تنها جشنواره تخصصی تئاتر بومی کشور ، به داشته ها واصالت های خود ، برشمرد .

دلشادی در پایان خواستار حمایت های هر چه بیشتر از مقوله هنر متعهد ، به عنوان قالبی مناسب و بی بدیل برای ماندگارکردن ارزش های الهی و انسانی شد .

شایان ذکر است در این مراسم ، قرائت دو بیتی محلی مازندرانی از امیر پازواری توسط سینا دلشادی مورد توجه حاضرین قرار گرفت .

همچنین در مراسم آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی تئاتر بومی تیرنگ از کتاب آیین ها و نمایش های مازندران رونمایی شد.

سینا دلشادی رئیس حوزه هنری مازندران ضمن رونمایی از این کتاب گفت : یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ سرآغاز یک حرکت جدید در آغاز دهه دوم برگزاری این جشنواره است و تلاش ما بر این است تا با انجام اصلاحات و قرار دادن جشنواره در مسیر صحیح و اصیل خود ، با تولیدات و اجراهایی پژوهش محور فصلی جدید را در تئاتر بومی به منظور بهره گیری ازظرفیت عظیم و شگرف بگشایم و اعتقاد ما بر این است که فرهنگ و هنر غنی مازندران شایستگی این اقدام باشکوه را دارد .

گفتنی است در مراسم آیین اختامیه رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور ، علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران  و سيد ناصر معيل معاونت اجتماعی هنری شهرداری ساری ، ربانی معاون فرهنگی و هنری اداره کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری کشور این اثر را طی مراسمی رونمایی کردند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :