آخرین عناوین

چهارشنبه 18 شهريور 1394-15:30 کد خبر:15735

رییس ستاد غدیر کشور خبر داد:

برگزاری اجلاسیه‌ بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر در قم/استقبال کم نظیر کشورها از برگزاری اجلاسیه

رئیس ستاد غدیر کشور گفت: ششمین اجلاسیه بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر امسال در قم برگزار می‌شود.


به گزارش خزرخبر، حجت‌الاسلام محمود نظری در جمع خبرنگاران درباره برگزاری ششمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی غدیر اظهار کرد: اجلاسیه مراسم روز جهانی غدیر در 26 مهرماه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در شبستان نجمه خاتون برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه تفکر فرهنگ غدیر باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: اگر فرهنگ غدیر در جامعه نهادینه می‌شد بسیاری از مشکلات که در حال حاضر شاهد هستیم وجود نداشت.

رئیس ستاد غدیر کشور با بیان اینکه پیامبر در معرفی حضرت علی(ع) به عنوان امام پیام خدا را ابلاغ کرد، افزود: این پیام خدا بود و باید این پیام ابلاغ می‌شد و معرفی حضرت علی(ع) سبب تکمیل دین خدا شد.

وی با اعلام اینکه جهان نیاز به تعامل دارد، بیان داشت: غدیر در ایجاد تعادل جهان نقش اثرگذار دارد و در فرهنگ غدیر استدلال و استنباط کامل درباره نحوه مناسب زندگی بشر بر روی زمین وجود دارد.

نظری با اشاره به نقش اثرگذار امام خمینی (ره) در ترویج دین اسلام، بیان کرد: فرهنگ غدیر بعد از قیام امام راحل در کشور نهادینه شد و این موضوع نیز بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به فرهنگ غنی که در  مازندران وجود دارد، افزود: ابتکار دهه غدیر توسط آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه در مازندران، کشور و در حال حاضر در سطح جهان نیز مطرح است.

رئیس ستاد غدیر کشور با اعلام اینکه در اجلاس غدیر بیش از 100 میهمان خارجی حضور می‌یابند، یادآور شد: در جلسه قم بنا داریم دکترین جهانی غدیر را از دیدگاه مرجعیت، فقاهت و رهبری در زمان غیبت بررسی کنیم.

وی با اعلام اینکه همه تلاش ما بر این است که تفکر و فرهنگ غدیر روز به روز مطرح شود، ادامه داد: در دوره حاضر که فرقه‌های مانند داعش فعالیت می‌کنند، فرهنگ غدیر باید به صورت جدی‌تر معرفی شود.

نظری با بیان اینکه جهان در حال حاضر تبدیل به دهکده شد، تصریح کرد: برای زندگی مناسب در این دهکده نیاز به فرهنگ اصیل و ناب داریم که انسان‌ها برای زندگی دچار چالش نشوند و تنها فرهنگی که راه درست را به انسان نشان می‌دهد فرهنگ غدیر است ولی این فرهنگ باید به جهان به خوبی معرفی شود.

وی به برگزاری اجلاسیه بین‌المللی دکترین جهان دهه غدیر در سنوات گذشته، خاطرنشان کرد: این اجلاسیه در تهران، شیراز، مشهد، مازندران برگزار شد و امسال نیز میهمان مردم قم هستیم که دلیل برگزاری این اجلاسیه در قم حضور نماینده ویژه آیت‌الله سیستانی در قم است که این اجلاسیه با همکاری مدیریت حوزه علمیه سراسر کشور و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و تولیت مسجد جمکران برگزار می‌شود.

رئیس ستاد غدیر کشور درباره برگزاری اجلاسیه بین‌المللی دکترین در سایر شهرهای کشور، گفت: بنا داریم این فرهنگ را جهانی کنیم و اگر زمینه مهیا بود قرار بود که در سایر کشورهای اسلامی برگزار می‌کردیم، هدف ما از برگزاری این اجلاسیه فرهنگ‌سازی در سطح کلان و کشور است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :