آخرین عناوین

جمعه 20 شهريور 1394-12:11 کد خبر:15741

تکذیبیه دانشگاه مازندران :

توجیه عجیب و غریب روابط عمومی دانشگاه مازندران در به رسمیت شناختن بهائیت

معاون سابق آموزشی و مدیر سابق آموزش دانشگاه مازندران، جوابیه این دانشگاه که درج عنوان بهائیت در سامانه ثبت‌نام را به آنها نسبت داد، تکذیب کردند.


به گزارش خزرخبر وبه نقل از نگاه آزاد، ماجرای به رسمیت شناختن فرقه ضاله بهائیت در دانشگاه مازندران، از این قرار بود که دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی ارشد هنگام ثبت‌نام اینترنتی و اولیه، در قسمت مذهب، علاوه بر شیعه و سنی، با گزینه بهائیت هم مواجه شدند؛ همه این‌ها در حالی است که طبق قانون جمهوری اسلامی، تبلیغ بهائیت به‌عنوان یک فرقه انحرافی جرم محسوب شده و پیروان بهائیت اجازه تحصیل در دانشگاه را ندارند.

پس از رسانه ای شدن این اقدام غیرقانونی، دانشگاه مازندران جوابیه‌ای صادر کرد. در این جوابیه آمده است: این اقدام در زمان مدیریت قبلی دانشگاه در سال‌های گذشته صورت گرفته و مدیران قبلی خود، این بخش را وارد نُرم کردند و اتفاق جدیدی نبوده که مورد حساسیت به‌جای شما در این مقطع زمانی قرار گرفته است.

البته دانشگاه مازندران در ادامه با تغییر جوابیه اول خود، در جوابیه دوم که اصلاح شده نمونه اولی بود، نوشت، به استناد اعلام نظر فنی شرکت سما سامانه، درج نام یکی از فرقه‌های ضاله در سامانه آموزشی دانشگاه مازندران مربوط به سال 1392 و در زمان مدیریت قبلی دانشگاه بوده است.

وقتی سامانه فنی سما هم تکذیب کرد

یکی از مدیران فنی یک دانشگاه‌ در مازندران، اظهار کرد: این سامانه وقتی از تهران ارسال شد که البته آخرین به‌روزرسانی آن نیز مربوط به مردادماه امسال است، فاقد عنوان بهائیت بوده است.

وی ادامه داد: تنها از دو طریق می توان عنوان بهائیت را به آن اضافه کرد که یکی از طریق شرکت سما و دیگری از طریق خود دانشگاه است و این امر از سوی متخصصان این سامانه صورت نگرفته است، چرا که در این صورت برای همه دارندگان این سامانه، این عنوان قرار می‌گرفت.

مدیر سابق آموزش دانشگاه مازندران: فقط یک ترم تحصیلی از نرم افزار سما استفاده کردیم

جعفری مدیر سابق آموزش دانشگاه مازندران نیز در این‌باره گفت: این ادعا کذب محض است و این وصله ها به مجموعه مدیران انقلابی دوره قبل نمی‌چسبد.

وی ادامه داد: در زمان ما تمامی کارهای ثبت نامی به صورت دستی انجام می شد و تنها در یک دوره، (دوره آخر ریاست احمدپور) ثبت نام اینترنتی با استفاده از سامانه سما انجام گرفت و آن هم مستقیما از تهران برای ما ارسال شده بود.

جعفری با اشاره به اخراج چندین نفر از دانشجویان بهائی، در زمان مسئولیت وی و معاون آموزشی دانشگاه، تصریح کرد: چطور ما می توانیم، این خطای فاحش را انجام دهیم و آن را اصلاح نکنیم، اما، دانشجوی بهایی را که 110 واحد درس پاس کرده بود را اخراج کردیم.

وی تاکید کرد: این تکذیبه ها اشتباهات مسئولان فعلی را پاک نمی‌کند و مسئولان بهتر است نسبت به این اشباهات که امیدواریم عمدی نبوده باشد، عذرخواهی کنند.

مسئول سابق دانشگاه مازندران: در این دوسال چرا آن را حذف نکردید

«الف» یکی از مسئولان سابق دانشگاه مازندران در این‌باره گفت: این مطالبی که در جوابیه دانشگاه مازندران آمده است کذب محض است.

وی ادامه داد: در زمان ما بیش از 10 نفر از بهائیان از دانشگاه اخراج شدند و ما به شدت با افرادی که با بهائیت در ارتباط بودند برخورد می‌کردیم.

این فرد با اشاره به تکذیبیه دانشگاه مازندران گفت: طبق گفته آقایان این مورد از سال 92 فعال بوده است، اگر اینگونه بود چرا در سال های 93 و 94 آن را حذف نکردند و امروز پس از رسانه‌ای شدن اقدامات‌شان به فرافکنی روی آورده و مسئولیت کار خود را بر عهده دیگران می‌گذارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :