آخرین عناوین

چهارشنبه 25 شهريور 1394-14:20 کد خبر:15765

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری ساری خبر داد:

كسب رتبه اول سازمان فاوا شهرداري ساري در كنفرانس نظام اداري الكترونيكي كشور

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری ساری از کسب رتبه اول این سازمان در کنفرانس نظام اداری الکترونیکی کشور خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي سازمان فناوري اطلاعات و آمار شهرداري ساري، عليرضا عظيمي از كسب رتبه اول سازمان فاوا به نمايندگي شهرداري ساري در هشتمين كنفرانس نظام اداري الكترونيكي و سومين سمينار تخصصي شهرداري الكترونيك كشور خبرداد و گفت: نظام اداري الكترونيكي كه در مرداد ماه امسال در سالن اجلاس سران تشكيل شد يك گردهمايي براي شهرداري‌هاي كل كشور بود كه توسط مركز فناوري اطلاعات نهاد رياست جمهوري ميزباني شد و با شعار دولت دانا، آخرين دستاوردهاي شهرداري‌ها در زمينه شهرداري الكترونيك و نظام اداري الكترونيك، در آنجا به رقابت گذاشته شد.

 وي با اشاره به دستاوردهاي نمايشگاه خاطرنشان كرد: تبادل اطلاعات بين شهرداري‌هاي مختلف، مديران حوزه فاوا بسيار مفيد و موثر بوده و به هر صورت  تبادل اطلاعات و همكاري هاي  خوبي را براي برون‎‌رفت از برخي مشكلات كه گريبانگير شهرداري‌ها است انجام پذيرفته كه با استفاده از حوزه IT بتوانيم اين راهكارها را مورد بحث و بررسي قرار دهيم ضمن اينكه همكاري‌هاي خيلي خوبي را درغالب چند توافق نامه بين شهرداري ساري با شهرداري‌هاي مشهد و اصفهان درحال انجام است كه ما اميدواريم بتوانيم اقدامات اين حوزه را هماهنگ تر و بهتر در راستاي تحقق دولت الكترونيك انجام دهيم.

 عليرضا عظيمي ارتقاي رتبه شهرداري ساري نسبت به سال گذشته را حركت رو به جلو دانست و بيان كرد : در سال گذشته برخي از پروژه­هاي مهم و كليدي ما در دست اقدام و اجرا بوده اند كه از جمله آنها مي توان پروژه كارت شهروندي ساري كارت ، بحث سامانه هاي يكپارچه املاك و درآمد و همچنين مميزي مبتني بر   GIS  اشاره كرد كه خروجي خاصي جهت ارائه نداشتيم و با تكميل آنها توانستيم مركز استان را متمايز و برتر نشان دهيم.

 مديرعامل فاوا شهرداري ساري افزود: سازمان فناوري اطلاعات شهرداري ساري، براي ارائه دستاوردهاي خود، علاوه بر دارا بودن يك غرفه در كنارغرفه­ هاي كلان شهرهايي مثل مشهد، فرصتي براي سخنراني، دربين مجموعه شهرداري‌ها در سالن اجلاس نيز داشت كه به آخرين رويكردهاي سازمان فناوري اطلاعات و برنامه­هاي راهبردي آن، اشاره شد.

 وي درباره نحوه سنجش و داوري اين دوره از رقابت‌ها، گفت: بر اساس مستندات ارائه شده، ميزان بازديد صورت گرفته از غرفه ها و هيات داوران حاضر، چند شاخص براي ارزيابي شهرداري‌ها تعيين شده بود كه از جمله آن مي توان به شاخص شهرهوشمند، نرخ رشد و تحول شهرداري‌ها بود.

 ايشان با بيان اينكه بحث نظام مكاتبات الكترونيكي دراين كنفرانس از اهميت بيشتري برخوردار بود ، ادامه داد : اين پروژه در شهرداري ساري از چند سال قبل در حال اجرا بوده است و درحوزه اي ديگراز جمله بحث مانيتورينگ پروژه‌هاي شهري به صورت آنلاين وارتباطات الكترونيكي درون سازماني بين واحدهاي شهرداري و توسعه زيرساخت‌هايي كه ما در زمينه مخابرات و شبكه‌هاي كامپيوتري در داخل شهرداري داشتيم كه بر اهميت فعاليت شهرداري در اين كنفرانس افزود .

 

كارت شهروندي در جهت احترام به حقوق شهروندان

 مدير عامل سازمان فناوري اطلاعات و آمار شهرداري ساري، يكي ديگر از اقدامات مورد توجه شهرداري ساري را پروژه كارت شهروندي عنوان كرد و افزود: يكي از پروژه‌هاي بزرگ سازمان فناوري اطلاعات، پروژه كارت شهروندي است كه در اين پروژه تاكنون قريب به ۳ هزار دستگاه تاكسي، به اين فناوري مجهز شدند و اكنون در فاز فرهنگ سازي و اطلاع‌رساني هستيم كه بتوانيم شهروندان را براي استفاده از اين كارت براي منافعي كه براي خودشان دارد، ترغيب كنيم. بحث عدالت اجتماعي در پرداخت كرايه، سرعت حمل و نقل ترافيك، بحث‌ بهداشت و مديريت بر پول خرد را از فوايد مهم اين طرح عنوان كرد.

 وي با بيان اينكه اتوبوس‌هاي ما به اين كارت تجهيز شده‌اند، اظهار كرد: در كشور پروژه تاكسي كمتر مورد بهره برداري قرار گرفته و ساري جزو آن دسته از شهرهايي است كه توانست چنين گامي را بردارد و ما اميداريم كه گام‌هاي بعدي را در حوزه كارت شهروندي برداريم ضمن اينكه ما تكنولوژي ۲ منظوره‌به صورت آفلاين و آنلاين كه در كارت استفاده كرديم نيز مورد توجه قرار گرفت.

 مديرعامل سازمان فاوا ، تصريح كرد: اينها مجموعه اقدامات شهرداري ساري در چند سال اخير بود كه با حمايت‌هاي شهردار ساري  و اعضاي شوراي شهر موجب شد كه سازمان فناوري بتواند اين اقدامات را انجام دهد و اين تحولات موجب شد كه ما بتوانيم در رتبه بندي رتبه نخست كشور را كسب كنيم كه افتخاري براي شهرداري ساري محسوب مي‌شود.

 ايشان با اظهار اينكه يكي از كارهاي ارزنده‌اي كه در شهرداري منطقه ۲ ساري در حال اتمام است بحث يكپارچه سازي حوزه شهرسازي در مناطق شهرداري هست، گفت: فايده مهم اين پروژه، اين است كه شهروندان بتوانند با حداقل نياز به مراجعه حضوري به شهرداري درخواست هاي خود را پيگيري و انجام دهند و هر درخواستي كه داشته باشند براحتي بتوانند با حداقل زمان از طريق پيامك و درگاه الكترونيكي كه براي آنها درنظر گرفته شده درخواست‌هاي خود را پيگيري كنند و حتي پرداخت عوارض و جرائم مربوط به اين حوزه را از طريق پورتال و پوزهايي كه ما در سطح شهر قرار داديم، انجام دهند.

 وي درباره برنامه‌هاي آتي سازمان، اظهار كرد: يكي از برنامه‌هاي آتي سازمان، تكميل پروژهاي در دست اقدام تا انتهاي سال است. همچنين احداث يك مركز داده توسعه يافته و پيشرفته كه بتواند هم به شهرداري و هم به سازمانهاي ديگر خدمات بدهد را در دست اقدام داريم.  كار ديگر دردست اقدام ما، توسعه خدمات الكترونيك و برون سپاري خدمات است كه ما بتوانيم تا جايي كه امكان دارد حضور شهروند را در شهرداري كاهش دهيم.

 مدير عامل سازمان فاوا افزود: از برنامه‌هاي ديگر ما اين است كه ابزارها و سرويس‌هايي ارائه كنيم كه شهروندان بي دغدغه و با كمترين زمان ممكن بتوانند به كارها و ارتباطات خود با شهرداري بپردازند همچنين درحوزه كارت شهروندي، توسعه كارت در حوزه‌هاي ديگر مثل خدمات اعتباري براي شهروندان را در دست اقدام داريم.

 عظيمي تصريح كرد:اقدام ديگري كه به سمت آن رفتيم ارتباطات فيبر نوري بين نقاط مختلف شهرداري هست كه الان از طريق شبكه راديوي ي بهم متصل هستند و اين يكي از پروژه‌هاي پر اهميت شهرداري ساري هست كه ما را در جهت رسيدن به يك شهر الكترونيك تمام عيار نزديك مي‌كند.

 وي در ادامه ضمن قدرداني از حمايت‌هاي ويژه جناب آقاي مهندس عبوري شهردار ساري و اعضاي شوراي اسلامي شهر كه هميشه در كنار ما و پشتوانه ما بودند، تقدير و تشكر كنم و اميدوارم بتوانيم با توكل به خدا، در انجام و تكميل ساير برنامه‌ها نيز پيروز و سربلند شويم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :