آخرین عناوین

جمعه 27 شهريور 1394-10:41 کد خبر:15769

اقدام غیرکارشناسی در شهرداری کیاسر ؟!

شهردار کیاسر پول مردم را چگونه خرج میکند؟! /بی تفاوتی در نگهداری از پرچم کشور

در پی اقدامی غیر منطقی در شهرداری کیاسر،پرچم برافراشته شده،ماندگار نماند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از کیاپرس،شهردار کیاسر از عملیات اجرایی نصب بلندترین پایه برای بزرگ ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز شهر کیاسر خبر داد و گفت: بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در ارتفاع ۲۰۰ متری شهر کیاسر با همت شهرداری این شهر در حال نصب است و نوع سازه پرچم مخروط فولادی و ارتفاع پایه آن ۱۰۰ متر مربع است.

تقریبا یکسال قبل، در رسانه‌ها خبری با تیتر «نصب بزرگترین پرچم ایران درکیاسر»  منتشر شد که به نوعی موجب حیرت یا شوق مردم منطقه و صاحبنظران شد. برخی معتقدند خلیل انتظاری می‌خواست با چنین اقدامی، نوید آبادانی و سازندگی جدی و زودهنگام شهر کیاسر را بدهد و اعلام کند برای جلوس بر عمارت شهرداری کیاسر، برنامه‌ دارد.

 از همین رو انتظاری در تاریخ ۲۱ مرداد ۹۳ در گفت‌وگویی، اظهار کرد: «بزرگ ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط شهرداری کیاسر نصب می‌شود. وی افزود: پرچم به عنوان نمادی از باورها، ارزش ها و هویت هر کشور جایگاه ویژه ای در معرفی فرهنگ و اعتقادات هر ملت دارد و پرچم جمهوری اسلامی ایران به استناد اصل ۱۸ قانون اساسی سمبل و نماد ملیت، مذهب و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

شهردار کیاسر از عملیات اجرایی نصب بلندترین پایه برای بزرگ ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز شهر کیاسر خبر داد و گفت: بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در ارتفاع ۲۰۰ متری شهر کیاسر با همت شهرداری این شهر در حال نصب است و نوع سازه پرچم مخروط فولادی و ارتفاع پایه آن ۱۰۰ متر مربع است.

وی بیان کرد: اجرای پایه پرچمی با ارتفاع حدود ۱۰۰ متر به مفهوم به اهتزاز در آوردن پارچه‌ای به ابعاد بیش از ۲۵ در ۲۵ متر است».

و امروز پس از گذشت ۲ سال از حضور انتظاری در شهرداری کیاسر، اینکه چقدر وی در رسیدن به اهدافش موفق بوده، را افکار عمومی، مردم کیاسر و صاحبنظران باید قضاوت کنند. اما درباره نصب پرچم از همان ابتدا، موافقان و مخالفانی بوده‌اند که در محافل عمومی و خصوصی، اظهارنظر می‌کردند.

 موافقان نصب بزرگترین پرچم ایران در کیاسر را مایه افتخار می‌دانستند و حتی زمینه‌ای برای ایجاد انگیزه و نشاط برای اقدامات بزرگتر که با اتحاد و همدلی مردم دور از دسترس نبود و مخالفان، کمبود درآمد شهرداری و پرداختن به اموری مهمتر را ترجیح می‌دادند و علاوه برآن، آب و هوای کوهپایه‌ای و بادهای شدید و نسبتا طولانی درماه‌های سرد سال را در بقا و دوام این پرچم که تقریبا ۱۰۰ متر ارتفاع و پارچه‌ای به ابعاد ۲۵ در ۲۵ متردارد، مفید نمی‌دانستند که با گذر زمان چنین نیز شد و پرچم کیاسر که حتی در خلوت و خاموشی شب‌ها صدای مهیبی در اثر وزش باد ایجاد می‌کرد، این روزها، دیگر خبری از پیچ‌وتاب‌ها و رقص‌ و صداهایش نیست!

در اینکه شهردار محترم با حسن نیت و ثبت نام کیاسر در رکوردهای کشور، اقدام به ساخت و نصب چنین پرچم بزرگی با سازه مخروطی ۱۰۰ متر کرده، اما حقایقی هست که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت و امیدواریم آقای شهردار به آنها توجه کند:

۱: در شرایطی که منطقه چهاردانگه و شهر کیاسر از محرومیت رنج می‌برد و حتی از ابتدایی‌ترین خدمات شهری بی‌بهره است آیا نصب بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران دراین شهر چه ضرورتی داشت؟

۲: بر اساس آمار منابع آگاه، اجرای پایه پرچمی با ارتفاع حدود صد متر و نصب این پرچم با سایر اجزا،  بیش از یکصد میلیون هزینه داشته است و برخی رقم آن را تا ۱۸۰ میلیون تومان نیز ذکر کردند، آیا اگر این رقم صرف امور زیربنایی و مبلمان شهری می‌شد بهتر و سزاوارتر نبود؟

۳: آیا نصب پرچمی کوچکتردر حد معمول و معقول، نماد باورها، ارزش‌ها و هویت شهر محسوب نمی‌شد؟

۴: شهردار برچه اساسی و بر مبنای چه اصول کارشناسی شده‌ای، اقدام به نصب بزرگترین پرچم ایران در کیاسر کرد در حالی که شرایط جوی، وزش بادهای نسبتا شدید، سرما، بارش برف و یخبندان منطقه چهاردانگه، حداقل در شهرستان ساری زبانزد است و از همان ابتدا می‌شد سرانجام نصب چنین پرچمی را پیش‌بینی کرد.

البته نباید غافل شد که نصب این پرچم، در افکار عمومی، شور و هیاهوی فراوانی داشت و نام انتظاری را روی زبان‌ها انداخت و حتی در عملکرد مثبت شهرداری کیاسر نزد مسئولان شهرستان، تاثیرگذار بوده به گونه‌ای که جواد واحدی فرماندار ساری، در  تاریخ ۲۸ بهمن ۹۳ در جلسه اداری این شهرستان، «شهرداری کیاسر را در بین شهرداری های تابعه مرکز استان، شهرداری برتر عنوان کرد و با اشاره به اینکه اتفاقات خوب عمرانی و فرهنگی در شهر کیاسر افتاد، گفت: شهرداری کیاسر با اینکه اعتبارات کمی دارد اما شور و نشاط در منطقه ایجاد کرد و بقیه شهرداری‌ها باید از این مرکز الگو بگیرند».

البته انتخاب شهردار کیاسر به عنوان شهرداری برتر، مایه خوشحالی و خرسندی است اما ای کاش آقای فرماندار حداقل نمونه‌هایی از اتفاقات خوب عمرانی این شهر را نام می‌برد و معیار انتخاب این شهرداری بر اساس کدام اقدامات، و اجرای چه طرح و پروژه‌هایی بوده است؟

 درپایان برای شهردار جوان و پرانگیزه کیاسر آرزوی موفقیت داریم و پیشنهاد می‌کنیم آقای شهردار با تلاش بیشتری، به آبادانی و اموری چون تکمیل پروژه بهسازی ورودی شهر کیاسر بپردازد که درصورت موفقیت در این پروژه، یادگار بزرگی از خود به جای می‌گذارد. همچنین امیدواریم شهر کیاسر که از قدمتی تاریخی برخوردار است به همت شهردار کوشا به سرعت رشد کند ودر آینده‌ای نزدیک به شهر توریستی و تفریحی تبدیل شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • مجید
    چهارشنبه 3 شهريور 1395-12:17


    سلام .واقعا شهرداری که با 90 میلیون میره سنگ شکن میخره با این اقا که با تقریبا 200 میلیون میره میله پرچم میخره چقدر فرقه ؟.اون باعث افزایش درامد و افزایش کارهای عمرانی میشه ولی این باعث چی میشه خدا میدونه.

    • خسروی
      جمعه 27 شهريور 1394-21:43


      اصلا بگو انتظاری کی بود که شهردار شد؟

      • دوستار کیاسر
        جمعه 27 شهريور 1394-15:30


        متاسفانه بعضیها فقط برای کسب رزومه داوطلب اینگونه مسولیتها می شوند؛واقداماتی رو بنایی و تبلیغاتی انجام میدن؛درحالیکه شهرداری کیاسر از وضعیت مالی ضعیفی که داره رنج می بره و حتی در مخارج ضروری و پرداخت حقوق و مطالبات مونده؛برخی هزینه های اینچنینی چه معنی داره؟آیا این کارها درآمد زاست؟