آخرین عناوین

شنبه 28 شهريور 1394-8:21 کد خبر:15776

مدیر کل ثبت اسناد و املاک در دیدار با اعضای کانون سردفتران و دفتریاران:

ثبت بیش از یک میلیون و 496 هزار سند در سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی در مازندران

مدیر کل ثبت اسناد و املاک در دیدار با اعضای کانون سردفتران و دفتریاران استان که در آستانه دو سالگی بهره برداری از سامانه ثبت الکترونیکی اسناد رسمی در اواخر شهریور ماه سال جاری انجام شد گفت : تاکنون یک میلیون و 426 هزار و 83 سند در سامانه ثبت آنی معاملات در استان مازندران تنظیم شده است.


به گزارش خزرخبر،«محمدحسن بهادر » در جمع اعضای هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران افزود : سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی از  26 شهریور ماه سال  92 با موفقیت راه اندازی شد و طی دو سال اخیر بطور متوسط روزانه بدون احتساب ایام تعطیل 2 هزار و 66 سند در آن ثبت و نهایی می گردد.

وی اظهار داشت : در این مدت توسط 341 دفتر اسناد رسمی بهره بردار  419 هزار و 127 سند بیع و 30 هزار و 127 سند صلح و 681 هزار  573 سند وکالت و  15 هزار 846 سند اجاره  و 2 هزار 376 سند تقسیم نامه و 82 هزار و 576 سند رهنی و 606 مورد اقاله و 218 هزار و 80 اسناد اقرار و تعهد و رضایت نامه تنظیم شده و استان مازندران  5 درصد از اسناد تنظیمی در کل کشور را ثبت نموده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک همچنین اظهار داشت :در مجموع بطور متوسط ماهانه  173 فقره سند توسط هر یک از دفاتر اسناد رسمی در استان تنظیم می شود و مازندران در تنظیم اسناد وکالت و اسناد بیع قطعی و بیع قطعی وسایل نقلیه رتبه 6 و در تنظیم اسناد رهنی رتبه 7  از کل اسناد تنظیمی در کشور را بخود اختصاص داده است.

«بهادر» در ادامه تصریح کرد: 33 درصد از اسناد تنظیمی وکالت در استان بصورت بلاعزل بوده و 74 در صد اسناد رسمی صادره در کمتر از یک روز صادر و در 14 درصد از مجموع اسناد تنظیمی حداقل یکی از اصحاب سند آن دارای شخصیت حقوقی می باشد.

این مسئول با بیان اینکه تشکیل بانک اطلاعات متمرکز اسناد رسمی و امکان نظارت بر خط به فعالیت صدور اسناد و پیشگیری از جعل و تخلفات و کاهش ورودی پرونده هایی فضایی و شفاف سازی نقل و انتقالات و معاملات رسمی و ارتقای سلامت اداری در این حوزه را از اهم دستاوردهای سامانه الکترونیکی اسناد می باشد ،خاطر نشان کرد: از اوایل مهرماه سال جاری سامانه اخذ الکترونیکی اثر انگشت صاحبان سند در دفاتر اسناد رسمی در استان مازندران به عنوان یکی از استانهای پایلوت آغاز خواهد شد و با تشکیل بانک اثر انگشت متعاملین در سامانه مرکزی ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت معاملات مخدوش بطور خودکار جلوگیری و جعل سند به حداقل ممکن می رسد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با انعقاد یک قرارداد سه جانبه با کانون سردفتران و دفتریاران و اداره کل پست استان ، در خواسته های صدور سند مالکیت به محض تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد توسط پست جمع آوری و باطی مراحل ثبتی ، اسناد مالکیت مردم به آدرس محل سکونتشان ارسال و دیگری نیازی به مراجعه به ادارات ثبت نخواهد داشت.

وی در پایان به مردم قهرمان پرور استان مازندران توصیه نمود هیچ ناخوانده و نانوشته ای را در ادارت ثبت و بالاخص دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق امضا نکنند و از هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران نیز عاجزانه تقاضا مفاد اسناد  تنظیمی را به طور کامل به متعاملین تفهیم تا خدای ناخواسته حقی از کسی ضایع نگردد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :