آخرین عناوین

دوشنبه 6 مهر 1394-8:51 کد خبر:15800

مدیر حوزه علمیه مازندران خبر داد:

برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: 15 و 16 مهرماه جاری هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مازندران برگزار می‌شود.


به گزارش خزرخبر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به میزبانی مازندران برگزار می‌شود، اظهار کرد: 15 و 16 مهرماه جاری سالن همایش‌های مجتمع تفریحی توریستی قوه‌قضاییه در مرکز مازندران میزبان حدود 800 نفر از نخبگان، دانشمندان، طلاب حوزه علمیه شمال کشور است.

وی با اشاره به اینکه نقش و رسالت روحانیت در تبیین وضعیت کنونی کشور موضوع قابل طرح در اجلاسیه است، افزود: با توجه به حوادث مهم جهانی، منطقه‌ای و مشکلاتی که در جهان اسلام ایجاد شد، بخشی از وقت اجلاسیه صرف این‌گونه مسائل می‎‌شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران اضافه کرد: حضور تکفیری‌ها به سرکردگی آمریکا، فاجعه بزرگ منا در روز عید قربان، انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از مسائل مورد بحث در هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین قم در مازندران است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون 9 اجلاسیه سراسری در قم و شش اجلاسیه منطقه‌ای در استان‌های خراسان، آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، اهواز، یزد و فارس برگزار شد، گفت: قبل از شروع اجلاسیه در هر یک از سه استان‌های شمالی سه کمیسیون که شامل کمیسیون‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، کمیسیون‌های فرهنگی، تبلیغی و ارزش‌های اسلامی و کمیسیون مربوط به حوزه و روحانیت مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات هر کمیسیون به قم ارسال شده است.

طاهری مدعوین ویژه هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین قم را اعلام کرد و افزود: آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه، آیت‌الله مقتدایی نایب‌ رئیس شورای حوزه علمیه، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه علمیه برادران کشور، آیت‌الله جمشیدی مدیر حوزه علمیه خواهران و معاونان این مسئولان در این اجلاسیه حضور دارند.

وی بیان کرد: نماینده ولی‌فقیه سه استان شمالی، رئیس قوه‌قضاییه، نایب رئیس شورای حوزه علمیه کشور و مدیر حوزه علمیه برادران کشور از سخنرانان ویژه هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین قم که به میزبانی مازندران برگزار می‌شود، هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: محتمل است آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان هم در این اجلاسیه حضور یابد.

این مسئول با بیان اینکه 9 نفر نایب رئیس حوزه علمیه، 29 نفر از نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، 40 نفر از اساتید سطح عالی حوزه علمیه و 30 نفر از اساتید حوزه علمیه سایر استان‌ها در این اجلاسیه دعوت شدند، تصریح کرد: برنامه جانبی این اجلاسیه دیدار شخصیت‌های مطرح کشوری با نماینده ولی‌فقیه و سخنرانی این شخصیت‌های در اجلاسیه است.

طاهری با اشاره به اینکه مازندران پیشینه علوی و ولایت‌مداری خود را از گذشته حفظ کرده و تاکنون هجمه‌های مختلف ضد دینی نتوانسته این استان را از مسیر اصلی دین اسلام خارج کند، اظهار کرد: طبق آمار 7 هزار روحانی مطرح مازندران در قم، بیش از هزار نفر از طلاب و روحانی در مشهد، یک‌هزار و 200 نفر روحانی در استان، 6 هزار طلبه برادر و خواهر در مازندران به ادامه تحصیل و تدریس در علوم دینی می‌پردازند.

وی افزود: برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین قم در ارتقای سطح علمی و دینی حوزوی‌ها موثر است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه در اجلاسیه بسیاری از مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از سوی جامعه مدرسین قم مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل جامعه در قوه‌قضاییه و مقننه برای حل مشکلات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طاهری در پایان سخنانش با اشاره به اینکه ایجاد اتحاد و همگرایی دانشمندان، نخبگان و روحانیون شمال کشور از موضوعات برجسته برگزاری این اجلاسیه در مازندران است، گفت: برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی زمینه رفع مشکلات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را در منطقه ایجاد می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :