آخرین عناوین

سه شنبه 7 مهر 1394-17:48 کد خبر:15805

فارس گزارش می‌دهد:

تحول مدیریتی در سازمان دانش‌آموزی مازندران/ قیصری معارفه شد

سازمان دانش‌آموزی مازندران با تحول مدیریتی روبه‌رو شد و قیصری به‌ عنوان سرپرست این نهاد معارفه شد.


به گزارش  خزرخبر و به نقل از فارس، معاون سازمان دانش‌آموزی کشور بعد از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان دانش‌آموزی مازندران، اظهار کرد: مازندران استانی پویا و دارای ظرفیت‌هایی است که باید برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزان و فرهنگیان مورد استفاده قرار گیرد.

* سازمان دانش‌آموزی توزیع شیر مدارس را برعهده بگیرد

شهریار صالحانی با اشاره به اینکه برخی از فعالیت‌های آموزش و پرورش را نهادها و تشکیلات مردمی مانند سازمان دانش‌آموزی باید برعهده گیرد، افزود: توزیع شیر مدارس از جمله کارهایی است که سازمان دانش‌آموزی می‌تواند عهده‌دار شود.

معاون سازمان دانش‌آموزی کشور، اضافه کرد: انجام برخی از کارهای آموزش و پرورش سبب درخشش سازمان دانش‌آموزی می‌شود.

این مسئول با تاکید براینکه بیش از یک‌دهه از عمر سازمان دانش‌آموزی در کشور می‌گذرد این نهاد نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان آموزش و پرورش را دارد، گفت: برگزاری اردوی ملی 2500 نفره مربیان سازمان دانش‌آموزی از جمله کارهایی بود که با حمایت معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در کشور انجام شد.

صالحانی با اشاره به اینکه معاونان آموزش و پرورش هم‌تراز معاون پرورشی به فعالیت سازمان دانش‌آموزی توجه و این نهاد را مورد حمایت قرار دهند، ادامه داد: معاون پرورشی با کم‌ترین امکانات فعالیت گسترده فرهنگی انجام می‌دهد لازم است در این حوزه مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش کمک‌حال سازمان دانش‌آموزی باشند.

وی با بیان اینکه مازندران با داشتن دریا و جنگل سبب شد از سایر استان‌ها متمایز شود، تصریح کرد: تشکیلات فرهنگی سازمان دانش‌آموزی می‌تواند از این ظرفیت‌های خدادادی استفاده کند.

* مازندران ترمینال ورود و خروج مهمانان فرهنگی شود

معاون سازمان دانش‌آموزی کشور بیان کرد: مازندران می‌تواند ترمینال ورود و خروج مهمانان فرهنگی باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه دورنمای ترسیم شده برای فعالیت سازمان دانش‌آموزی مازندران تا 6 ماهه آینده باید به‌درستی اجرا شود، اظهار کرد: مازندران با داشتن نیروی انسانی فرهنگی موثر از استان‌های برخوردار محسوب می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی به‌خاطر کمبودهای زیاد در بدنه آموزش و پرورش ایجاد شد، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت به‌عنوان متولی فعالیت آموزشی رسمی در کنار فعالیت فرهنگی غیررسمی می‌تواند موفق باشد.

محمد شعبانی با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی بدون وابستگی به دولت فعالیت گسترده‌ای در حوزه دانش‌آموزی دارد، افزود: تقویت روحیه مشارکت‌پذیری دانش‌آموزان، شناسایی استعداد و پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی غیررسمی سبب شد تا سازمان دانش‌آموزی به جایگاه خوب فرهنگی برسد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی مازندران به‌دلیل توانمندی‌ در ابعاد مختلف به‌عنوان پشتوانه فعالیت فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی ظرفیت خوب فرهنگی است که سبب تولید مربی می‌شود، افزود: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگی کاری اثرگذار داشته باشیم باید تشکیلاتی اداره شود.

* فعالیت حوزه پرورشی تشکیلاتی اداره شود

شعبانی اظهار کرد: در اندیشه اجرایی شدن فعالیت حوزه پرورشی در قالب تشکیلات هستم.

وی با تکریم از فعالیت یک‌ساله حجت‌الاسلام شکرالله شریعت‌نژاد در سازمان دانش‌آموزی مازندران علی‌اصغر قیصری را که در گذشته مسئول کانون‌های فرهنگی آموزش و پرورش مازندران بود، به‌عنوان سرپرست این نهاد معرفی کرد و افزود: قیصری رشد یافته سازمان داشن‌آموزی است و به امور این نهاد اشراف کامل دارد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: مدیریت کانون‌های فرهنگی تربیتی باید زیرنظر رئیس سازمان دانش‌آموزی اداره شود به همین دلیل قیصری به مدت سه ماه به‌عنوان سرپرست این نهاد فرهنگی معرفی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در سازمان وجود دارد تاکنون فعالیت‌های حوزه پرورشی در حد بضاعت انجام شد.

سرپرست سازمان دانش‌آموزی مازندران در معارفه خود اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی فرصتی است تا دانش‌آموزان در عرصه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود را نشان دهند.

علی‌اصغر قیصری با اشاره به اینکه ریشه سازمان دانش‌آموزی در مدارس است، افزود: مجلس، سازمان و مجامع مختلف دانش‌آموزی از مدارس به فعالیت گسترده خود دست یافتند.

* برگزاری جشنواره نشریات دانش‌آموزی در مازندران

وی جشنواره نشریات دانش‌آموزی را از اقدامات سازمان دانش‌آموزی دانست و اضافه کرد: نخستین جشنواره نشریات دانش‌آموزی در مازندران برگزا شد و برای این اقدام فرهنگی کارگاه‌های آموزشی حوزه رسانه و خبر هم تشکیل شد.

سرپرست سازمان دانش‌آموزی مازندران تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود امسال هم جشنواره نشریات دانش‌آموزی در مازندران برگزار شود.

این مسئول سازمان دانش‌آموزی را فرصتی برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی گسترده دانست و گفت: خبرگزاری پانا، مجلس دانش‌آموزی، تشکیلات پیشتازان و فرزانگان از سری فرصت‌هایی هستند که فعالیت فرهنگی منظم حوزه دانش‌آموزی انجام می‌شود.

براساس این گزارش، آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان دانش‌‌آموزی مازندران با حضور معاون سازمان دانش‌آموزی کشور، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و در این مراسم از فعالیت یک‌ساله حجت‌الاسلام شکرالله شریعت‌نژاد تکریم و علی‌اصغر قیصری که در گذشته مدیریت کانون‌های فرهنگی تربیتی را برعهده داشت به‌عنوان سرپرست سازمان دانش‌آموزی معارفه شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :