آخرین عناوین

پنجشنبه 9 مهر 1394-9:8 کد خبر:15810

انتقاد شهردار سورک از هزینه کرد بودجه ای نمایندگان ساری و میاندورود:

تقسیم اعتبارات در میاندورود سیاسی است/ برای رای جمع کردن پول ها را به روستاها می دهند

 شهردار سورک گفت:متاسفانه نمایندگان با نگاه سیاسی و برای جمع کردن رای، اعتباراتی که نزدشان بوده را تقسیم کرده و اکثر آنها را به روستاها داده اند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، عیسی ولی زاده؛ شهردار سورک اجرای چهارراه آزادگان به عنوان موقعیتی مهم و استراتژیک و اقدام به ایجاد دوربرردان ها در این شهرستان را دو دغدغه اصلی مردم سورک در آستانه سفر رئیس جمهور به مازندران دانست و گفت: چهار راه آزادگان از منطاق پرترافیک شهر است که هزینه حل مشکل ان 15 میلیارد تومان برآورد شده بود و علی رغم همه وعده ها هنوز این کار انجام نشده است.

وی افزود:یکی از جدی ترین خواسته های ما راه اندازی سالن مدیریت بحران در شهر سورک است تا شهرستان میاندورود به عنوان یکی از حادثه خیزترین شهرستان های استان آمادگی بهتری برای مقابله با شرایط بحرانی داشته باشد که امیدواریم این درخواست در سفر ریاست محترم جمهور مورد پیگیری قرار گیرد.

ولی زاده با انتقاد شدید از عدم توجه مسئولان بالادستی به وضعیت مالی شهرستان میاندورود و تنها شهر آن یعنی سورک اظهار داشت: سطح درآمدها و خدماتی که باید ارائه کنیم به هیچ وجه باهم تناسب ندارد  و متاسفانه ارزش افزوده ای که باید نصیب ما شود از شهرستان خارج شده و به ساری با تهران می رود، چرا که بسیاری از شرکت ها و کارخانجات فعال در میاندورود در ساری یا تهران به ثبت رسیده اند.

شهردار سورک با بیان اینکه به جای افزایش سالانه اعتبارات امسال باکاهش تخصیص ها نسبت به سال گذشته مواجه بوده ایم گفت: سال گذشته 2 میلیارد پیش بینی کرده بودیم که تنها 1میلیارد تخصیص یافت و امسال نیز تنها 970 میلیون مصوب کرده اند که معلوم نیست چه مقدارش تخصیص یابد.

وی با یادآوری سخنرانی فرماندار میاندورود در روز معارفه اش که گفت سورک باید نگین شهرستان باشد افزود: با این وضعیت مالی اصلا نمی توانیم بدل به نگین شویم و این طرز تقسیم اعتبارات از نظر ما کاملا سیاسی است.

 متاسفانه نمایندگان هم با نگاه سیاسی و برای جمع کردن رای اعتباراتی که نزدشان بوده را تقسیم کرده و اکثر آنها را به روستاها داده اند ،هنگام تقسیم اعتبارات نیز آخرین دستگاه شهرداری سورک بود در حالی که اگر قرار است بدل به نگین شویم باید اول از ما دعوت می کردند.

ولی زاده با بیان اینکه ما بودجه ای 4میلیاردی برای توسعه شهر پیش بینی کرده بودیم و باخودمان گفتیم حداقل 3میلیارد آن تخصیص پیدا می کند اما حالا با این 1میلیارد چه خدماتی ارائه کنیم؟

شهردار سورک در ادامه به برخی از فعالیت های انجام شده در حوزه مختلف شهر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به حمایت کامل و صمیمانه اعضای شورای شهر موفق شدیم با برنامه ریزی 4 ساله در بدو ورود بنده دورنمای شهر را مشخص کنیم و جالب است بدانید از سال 85 تا 93 تنها 13 مورد عقب نشینی در شهر صورت گرفته بود که در مدت اخیر این رقم به 63 مورد افزایش یافته است و موفق شدیم بدون پرداخت حتی یک ریال و با استفاده از روابط دوستانه 7700 متر مربع به معابر عمومی شهر اضافه کنیم و در این مدت 11 هزار متر پیاده روسازی داشته ایم.

وی از پیشرفت 65 درصدی پروژه کانال خیابان شهید بهشتی خبر داد و افزود: اسفالت خیابان شهیدان بابازاده با 250 میلیون تومان اعتبار به سرانجام رسید  و خوشبختانه در حوزه جمع آوری آب های سطحی عملکرد خوبی داشته ایم و امسال بیش از 1میلیارد برای جمع آوری و هدایت آب های سطحی هزینه کردیم.

شهردار سورک در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه ویژه به شهر سورک شاهد رشد و توسعه شهرستان میاندورود باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :