آخرین عناوین

شنبه 27 ارديبهشت 1393-15:43 کد خبر:163

وعده‌ مدیر بنیاد مسکن وعید شد!

گویا مهندس صیاد به قولی که در مسجد خانه خدا داد، عمل نکرد و همچنان وعده های مسئولان وعید می شود.


به گزارش خزر خبر و به نقل از بلاغ، چند هفته از 21 فروردین ماه، روز تحویل دادن مسکن مهر سورک سپری شده اما همچنان 102 متقاضی، بلاتکلیف هستند.

مدیر بنیاد مسکن ساری و میاندرود، اواخر بهمن سال گذشته در مجمع عمومی متقاضیان مسکن مهر سورک که در مسجد جامع این شهر برگزار شده بود، وعده داد که مسکن مهر سورک تا 21 فروردین پایان می یابد و قطعاً به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

گویا مهندس صیاد به قولی که در مسجد، خانه ی خدا داد، عمل نکرد و عمچنان وعده های مسئولان وعید می شود.

مهندس صیاد تأکید و اصرار فراوانی داشت که این پروژه تا 21 فروردین 93 آماده تحویل می شود ولی هنوز خبری نشد.

اعضای مسکن مهر سورک و همچنین مدیرعامل تعاونی مسکن مهر در چند موضوع از جمله قیمت تمام شده واحدها، متراژ زمین این مجتمع و همچنین مصالح و وسایل بکار رفته، اعتراض داشتند ولی باز هم تأثیری نداشت.

یکی از این مشکلات، قیمت تمام شده بالای آن بود که بنیاد مسکن مبلغ 25 میلیون تومان را به عنوان قیمت تمام شده برای پرداخت متقاضیان اعلام کرد که در ابتدا قرار بود مقدار آن خیلی کمتر از این باشد.

دیگر مشکل اساسی مسکن مهر مقدار زمین تحویل داده شده برای ساخت واحدها بود که از 15 هزار متر تنها بیش از 11هزار متر به این کار اختصاص داد شد.

مقدار باقی مانده زمین در اختیار جهاد کشاورزی باقی ماند و گویا 1000 متر از زمین جلویی این پروژه را نیز سازمان ثبت اسناد به نام خود سند زد.

بعد از برگزاری چندین جلسه میاندرود و استانداری که دو کارگروه برای رفع مشکلات این پروژه تشکیل شد، کارگروه اول مسئول مشخص کردن قیمت واحدهای مسکن مهر شده و کارگروه دیگر مسئول مشخص کردن زمین های جدا شده از این پروژه شدند.

در این بین فرماندار میاندرود وعده داده بود که مشکل مسکن مهر در مدت یک هفته حل می شود و متقاضیان یک هفته فرصت دهند؛ با گذشت نزدیک به یک ماه، هنوز هیچ چیز مشخص نیست و همچنان متقاضیان سردرگم و مضطرب هستند.

شنیده ها حاکی از این است که کارگروه تعیین قیمت تشکیل و مبلغ 25 میلیون مورد نظر بنیاد مسکن را تأیید کرده است و کارگروه تعیین مقدار زمین نیز قرار است زمین های گرفته شده از مسکن مهر را بازگرداند.

با این اوصاف بنا به گفته مدیرعامل مسکن مهر سورک طبق قانون، متقاضیان مسکن مهر باید حداکثر 50درصد مبلغ کل را بدهند. می تواند از 50 تا 80 درصد مبلغ نهایی وام بانکی باشد، درحالی که 20 میلیون از مبلغ کل وام است و باید حداکثر همین مقدار از متقاضیان دریافت شود و نه 25 میلیون تومان.

انتظار از مسئولانی که در نظام جمهوری اسلامی عهده دار مسئولیتی هستند، این است که وعده های بی نتیجه به مردم ندهند که در نهایت خلف وعده های مکرر، سبب بدبینی مردم نسبت به نظام و انقلاب می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :