آخرین عناوین

دوشنبه 27 مهر 1394-11:18 کد خبر:16853

اخبار کوتاه ناجای مازندران در یک نگاه

اعتیاد به بازی آنلاین و سرقت اینترنتی از حساب پدر/سرقت اینترنتی از حساب همسایه/انتقام جویی از معلم درفیسبوک


به گزارش خزرخبر به نقل از پلیس فتای ناجای مازندران، سرهنگ دوم حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس  در رابطه با اخبار ناجای مازندران  بیان کرد.

اعتیاد به بازی آنلاین و سرقت اینترنتی از حساب پدر

شخصی که اقدام به سرقت اینترنتی جهت انجام بازی آنلاین می نمود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ دوم حسن محمدنژاد اعلام نمود : در پی شکایت و حضور فردی اهل و ساکن ساری به پلیس فتای استان مازندران مراجعه و بیان اینکه با بررسی پرینت حساب خود متوجه برداشت مبالغ 20/000/000 ریال وجه نقد در طول مدت چند ماه توسط شخصی یا اشخاصی  ناشناس شدم،که در این خصوص تقاضای رسیدگی  به پرونده را نمود.

ایشان در ادامه افزودند : پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه كارشناسان سرانجام هويت سارق مورد نظر که فرزند شاکی بود مورد شناسايي قرار گرفت.

سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد : پس از شناسایی متهم، کارآگاهان این پلیس با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم یاد شده بالا را به پلیس فتا استان احضار و در تحقیقات ضمن اقرار به بزه انتسابی اعتراف نمود: شاکی یاد شده پدر بنده بوده و من چند سالی است که بازیهای آنلاین اینترنتی انجام می دهم و به شدت به آن علاقمند شده ام، طوری که به آن اعتیاد پیدا نمودم و زمان و هزینه زیادی را صرف انجام بازی آنلاین در فضای مجازی نمودم.

 از آنجایی که برای ادامه بازی و جهت راه یافتن به مراحل بالاتر اینگونه بازی ها نیاز به پول بیشتر داشتم به همین دلیل وسوسه برداشت از حساب پدرم به سرم زد و با داشتن اطلاعات حسابش که جهت انجام امورات بانکی در اختیار من قرار داده بود با فعال نمودن رمز اینترنتی وی ، بدون اطلاع وی اقدام به سرقت از حسابش جهت انجام بازی آنلاین اینترنتی و انتقال به سایت های عنوان شده نمودم  پس از اقاریر صورت گرفته ، سرانجام متهم جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل گرديد.

سرهنگ محمدنژاد در خاتمه هشدار داد :

  • رمز عبور و اطلاعات حساب بانكي خود را به هيچ عنوان در اختیار دیگران قرار نداده تا زمینه ای را برای تحریک به ارتکاب جرم از سوی دیگران فراهم نشود.
  •  بازی های رایانه ای اعتیاد آور می باشد.

سرقت اینترنتی از حساب همسایه

ماموران پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات مازندران فردي كه اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب افراد مختلف می نمود را شناسایی و دستگیر کردند .

سرهنگ دوم حسن محمدنژاد اعلام نمود : در پي مراجعه و طرح شکايت زني در پليس فتاي مازندران، مبني بر اينکه با بررسی پرینت موجودی حساب خود متوجه سرقت از حساب بانکيم شدم ، که موضوع در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت .

با تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه كارشناسان پلیس فتا مازندران سرانجام هويت متهم مورد نظر شناسايي و در اولين مواجهه شاکي با هويت متهم مشخص شد وي همسایه اش است .

ایشان در ادامه افزودند : پس از شناسایی متهم ، کارآگاهان با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم را دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل نمودند. متهم در بازجويي هاي به عمل آمده منکر هر گونه اقدام مجرمانه شد ولي با ديدن شواهد و مدارک پلیس، لب به سخن گشود و اعتراف نمود : مدتي قبل که به همراه شاکيه جهت حمل بار و وسايل وي به تهران رفته بودم زماني که ايشان کارت را براي گرفتن وجه از عابربانک به من داد از اعتماد ايشان سوء استفاده نمودم و رمز دوم کارتشان را فعال کرده و بعد از مدتي شروع به برداشت اینترنتی از حسابش جهت خرید تبلت و ... نمودم.

سرهنگ محمدنژاد در خاتمه هشدار داد :

  • رمز عبور و اطلاعات حساب بانكي خود را به هيچ عنوان در اختیار دیگران قرار نداده تا زمینه ای را برای تحریک به ارتکاب جرم از سوی دیگران فراهم نشود.
  • با تغییر دوره ای رمز عابر بانک خود ضریب امنیت آن را بالا ببرید.

 انتقام جویی از معلم در فیسبوک

با تلاش مهندسین و کارآگاهان پليس فتا استان مازندران شخصی که اقدام به هتک حیثیت افراد در شبکه اجتماعی فیسبوک می نمود ، شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ دوم حسن محمدنژاد گفت : در پي شکايت خانمی اهل و ساکن قائم شهر ، مبني بر اينکه شخصي ناشناس با ایجاد یک page با نام من و منتسب به من در شبکه اجتماعی فیسبوک و قرار دادن تصویری غیر اخلاقی در آن و همچنین قرار دادن شماره تماس بنده در page فوق و نشر اکاذیب در آن شده که از این طریق موجب هجمه گسترده کاربران این شبکه اجتماعی و ایجاد مزاحمت تلفنی برای بنده و داشتن تقاضای نامشروع از بنده مواجه شده ام به همین منظور تقاضای رسیدگی به پرونده را نمود، لذا موضوع در دستور کار شناسان پليس فتاي شهرستان قائم شهر قرار گرفت .

ایشان در ادامه افزودند : پس از هماهنگي با مراجع قضايي کارآگاهان و کارشناسان این پليس پس از يکسري اقدامات فني، پليسي و اطلاعاتي موفق شدند متهم به هویت  معلوم  اهل و ساکن قائم شهر را شناسايي کنند.

سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد:  پس از شناسايي محل اختفای متهم مأموران ، متهم را يک عمليات غافلگيرانه دستگير کردند .سپس متهم به پلیس فتا منتقل و در تحقیقات ضمن اقرار به بزه انتسابی اظهار داشت ؛ شاکيه از همسايگان بنده مي باشد که مدت 6 سال بود که به عنوان معلم خصوصي به من کمک مي نمود و به دليل اختلافات خانوادگي عکس و شماره تلفن شاکيه را به عنوان زنان فاسد در سايت اجتماعي فيس بوک قرار داده تا از این طریق ازآنها انتقام بگيرم. پس از اقاریر صورت گرفته ، سرانجام متهم جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل گرديد.

سرهنگ محمدنژاد در خاتمه هشدار داد :

  • مراقب عكس ها و تصاوير خصوصي خود بوده و به هيچ عنوان عكس هاي شخصي و خانوادگي خود را در شبکه های اجتماعی یا در اختيار ديگران قرار ندهند .
  • تصاوير خود را در گوشي هاي همراه و يا رايانه هايي كه متصل به اينترنت هستند ذخيره نكنند.
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :