آخرین عناوین

دوشنبه 27 مهر 1394-17:12 کد خبر:16855

از سوی فرمانده انتظامی مازندران تشریح شد:

جزئیات دستگیری آدم رباها در ۴۸ ساعت / کشف 1 تن موادمخدر طی 100 روز

فرمانده انتظامی مازندران جزئیات آدم‌ربایی پسربچه 9 ساله توسط فرد فاسد را تشریح کرد و گفت: طی 100 روز اخیر در مازندران یک تن مواد مخدر کشف شد.


به گزارش خزرخبر،سردار مسعود جعفری‌نسب در نشست خبری که در پلیس آگاهی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ 12 مهرماه جسد مردی در زیراب سوادکوه پیدا شد که در کنار آن یک موبایل بود، فردی این موبایل را پیدا می‌کند، در حالی که همسر آن جسد تماس گرفته بود.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه جسد مربوط به راننده کامیون بود که صبح آن روز محموله 6 خودرو را از بابل بارگیری کرده بود که به تهران ببرد، افزود: این راننده با فردی که آشنایی زیادی با هم نداشتند دچار مشکل می‌شود، ارتباط را به‌گونه‌ای برقرار می‌کند که بعد از تخلیه 6 خودرو در تهران، یک خودروی گران‌قیمت را به مازندران بیاورد، اما در درگیری بین این افراد، حدود 27 ضربه چاقو به راننده کامیون زده شد و به همراه دو نفر از هم‌دستان خود، کامیون را با بار سرقت کرده و راننده کامیون را به‌صورت نیمه‌جان در کنار جاده رها می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از این افراد در بابل، دو نفر در قائم‌شهر و یک نفر هم که در حال خروج از کشور بود که در آستارا دستگیر شد، گفت: بعد از درگیری این افراد، دو دستگاه خودرو را کشف کرده بودیم و چهار خودروی دیگر هم کشف شد.

جعفری‌نسب با بیان اینکه این فرد در سال گذشته کامیونی از شرکت کاله را در یک شهرستان دیگر سرقت کرده و فرد دیگری را هم به قتل رسانده بودند تا محموله را سرقت کنند، تصریح کرد: در پیگیری پرونده نخست، قتل دوم هم کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در این پرونده با وجود پیچیدگی‌هایی که داشت توانستیم ظرف 24 ساعت موضوع را رسیدگی کنیم، ادامه داد: در این پرونده 6 نفر دستگیر شدند و تاکنون سرقت اینچنینی در کشور نداشتیم، ضمن اینکه این راننده 39 ساله در مظلومیت به قتل رسید، چرا که قاتل به این راننده گفته بود برای سرقت خودروها همکاری کند، چون خودروها بیمه هستند اما راننده در مقابل این خواسته قاتل، مقاومت کرد و در نهایت جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده مربوط به آدم‌ربایی یک پسربچه 9 ساله و با بیان اینکه در 21 مهرماه ساعت یک ربع به یک این پسربچه از مدرسه تعطیل شد و با خودروهای سواری می‌خواست به خانه برگردد اما راننده بعد از 300 متر طی راه، مسیر را تغییر داد و در یکی از روستاهای بابلسر مستقر شدند، افزود: آدم‌ربایان آن شب با مادر این پسربچه تماس گرفته و بدون مکالمه، تماس را قطع کردند، شب بعد از طریق لاین با مادر این پسربچه تماس برقرار کردند مبنی بر اینکه گمشده تو پیش ما است؛ آدم‌ربایان خانه‌ای اجاره کرده بودند که از طریق بنگاه مسکن، محل اختفای آنها را شناسایی کردیم، یکی از این گروگان‌گیران که بومی استان نبود در این خانه در کنار این پسربچه بود. تحقیقات از این افراد ادامه دارد که ببینیم پرونده دیگری هم دارند یا خیر.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه آدم‌ربایان تقاضای 300 سکه کرده بودند، در حالی خانواده این پسربچه، امکانات مالی جزئی داشتند، اظهار کرد: این پرونده در مدت 48 ساعت به نتیجه رسید، فردی که شناسایی کردیم، بسیار فاسد بود و دوستان فاسدی هم داشت که وقتی سر قرار آمد، دستگیر شد و پسربچه را سالم به خانواده تحویل دادیم.

وی با بیان اینکه یک باند سرقت 42 فقره سرقت انجام داده بودند که بازداشت شدند، افزود: در این پرونده پنج سارق شناسایی و بازداشت شدند و در حال جمع‌آوری اموال و معرفی به مرجع قضایی هستیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در 100 روز اخیر یک تن مواد مخدر کشف شد، گفت: طی 6 ماه اخیر هم توانستیم یک تن و 652 کیلو انواع مواد مخدر کشف کنیم و 7 هزار و 470 نفر را دستگیر کردیم و 109 باند مواد مخدر متلاشی شده و یک‌هزار و 334 طرح برای برخورد با فروشندگان مواد مخدر صورت گرفت و دو کارگاه شیشه در استان منهدم شده و 33 هزار و 262 قرص متادون و 18 قبضه سلاح کشف شده است.

این مسئول با بیان اینکه 37 باند سرقت در استان کشف کردیم، تصریح کرد: با کشف این باندهای سرقت، 20 درصد از وقوع سرقت در استان کشف شد.

جعفری‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شیعیان عزادار اهل بیت (ع) هستند و مردم ایران بدون اعتبارات دولتی، به‌صورت خودجوش در برگزاری مراسم ایام محرم وارد عرصه می‌شوند، تصریح کرد: از شب ششم محرم در ساری و دیگر شهرستان‌ها شاهد حضور میدانی هیئت‌های سینه‌زنی در معابر هستیم و طرحی را برای مسائل امنیتی، انتظامی و ترافیکی به اجرا گذاشتیم تا همه عزاداران بتوانند به نحو مطلوب به عزاداری خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هم‌یاران محرم را برای هیئت‌ها معرفی کردیم تا با پلیس ترافیکی ما همکاری کنند، اظهار کرد: از هیئت‌ها تقاضا داریم برای نظم ترافیکی با پلیس همکاری کنند، به حقوق همدیگر احترام بگذارند که بی‌نظمی‌ها پسندیده عزاداران امام حسین (ع) نیست.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه رعایت شئونات مذهبی از مواردی است که انتظار داریم رعایت شود، افزود: افرادی حضور پیدا می‌کنند که حجاب آنها رعایت نشده، از خانواده‌ها تقاضا داریم فرزندان خود را تنها به خیابان نفرستند و با هم و در کنار هم باشند و در صورتی که کسی برای آنها مزاحمت ایجاد کرد، با پلیس در میان بگذارند.

این مسئول با اشاره به اینکه فقط در ساری 500 خواهر محجبه به عنوان پلیس افتخاری در این ایام با ما همکاری می‌کنند، اضافه کرد: بعضی از افراد، خود دارای مشکل هستند و زمینه را برای ایجاد مزاحمت فراهم می‌کنند، اما برخی دیگر مشکلی ندارند اما ممکن است طعمه افراد شوند.

جعفری‌نسب با بیان اینکه یکی از کارکردهای امر به معروف و نهی از منکر، لطافت آن است، تصریح کرد: نصیحت‌های پدرانه در مسائل امر به معروف تاثیرگذاری مثبت دارد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه درباره موضوعات ماموریتی خودمان کار می‌کنیم و مسائل اجتماعی را نباید انتظامی کنیم، ادامه داد: درباره موسیقی محرم هم هیئت‌ها و سازمان تبلیغات باید ورود پیدا کنند تا فضای عزاداری به سمت و سوی دیگری نرود.

این مسئول با بیان اینکه در مازندران قمه‌زنی نداریم، گفت: فقط یکی دو مورد وجود دارد که با مسئولان هیئت‌ها صحبت کردیم تا از انجام این کار خودداری کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :