آخرین عناوین

سه شنبه 28 مهر 1394-14:30 کد خبر:16858

مدیرکل انتقال خون خواستار شد:

آمادگی انتقال خون مازندران برای اجرای طرح نذر خون

مدیرکل انتقال خون مازندران از عزاداران حسینی خواست از ابتدای محرم تا اربعین حسینی به طرح بزرگ نذر خون بپیوندند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، طرح بزرگ نذر خون از طرح‌هایی است که در ایام ماه محرم توسط پایگاه‌های انتقال خون اجرا می‌شود و در این طرح افراد با مراجعه به مراکز اهدای خون از اول محرم تا اربعین، نذر خود را می‌توانند ادا کنند.

با توجه به اینکه برخی افراد نذر می‌کنند که اهدای خون را در روزهای تاسوعا و عاشورا انجام دهند این مسئله  با توجه به حجم بالای مراجعان به پایگاه‌های انتقال خون زمان فرآوری، فرآورده‌های خونی را کاهش می‌دهد.

در این زمینه مدیرکل انتقال خون مازندران ،با اشاره به اجرای طرح نذر خون در استان، اظهار کرد: شعار امسال سازمان انتقال خون نذر خون، تصمیم آگاهانه و اهدای خون مسئولانه است.

اسماعیل پوریانی افزود: سال‌های گذشته با حجم بسیاری از افراد اهداکننده در ایام محرم به‌ ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا مواجه می‌شدیم که با توجه به فرآوری و انجام آزمایش‌های مختلف سبب شده که نتوانیم خدمت‌رسانی خوبی انجام شود.

وی تصریح کرد: براساس نظر مراجع افرادی که نذر خون کردند می‌توانند تا اربعین حسینی نسبت به ادای نذر خون اقدام کنند و هیچ اشکالی ندارد.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر ذخایر خونی خوبی داریم و هیچ کمبود خونی وجود ندارد، افزود: امیدواریم همچنان مردم حضور مستمری در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند.

پوریانی با اعلام اینکه در ایام محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورا اکیپ‌های سیار انتقال خون مازندران فعال است، گفت: درخواست ما از مردم این است که نذر خون خود را در طول روزهای ماه محرم و صفر ادا کنند تا هم کارکنان انتقال خون بتوانند پاسخگوی مراجعان شوند و هم نیازهای خونی بیماران به‌طور مستمر تامین شود.

وی یادآور شد: در پنج روز نخست ماه محرم حدود یک‌هزار و 700 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد یک‌هزار و 400 نفر موفق به اهدای خون شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :