آخرین عناوین

دوشنبه 4 آبان 1394-0:44 کد خبر:16880

رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر خبر داد:

خطر تخریب تنها منبع آب شرب نوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت: تنها منبع آب شرب نوشهر در معرض خطر تخریب قرار دارد.


به گزارش خزرخبرو به نقل از فارس، رحیم سیدپور در جلسه شورای بهداشتی در فرمانداری نوشهر با اشاره به اینکه «چشمه گردو» تنها منبع تامین آب شرب نوشهر است، اظهار کرد:‌ در چند سال گذشته، زمین‌های اطراف این چشمه را که کاربری نداشتند بدون درنظر گرفتن اقدامات کارشناسی به فروش رفت و ساخت‌وسازهای اطراف «چشمه گردو»، این منبع را با خطر تخریب مواجه ساخته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر افزود: این موضع باید در دستور کار جدی قرار گیرد تا در کارگروه تخصصی استان مطرح شود و از تخریب و آسیب به تنها منبع تامین آب شرب شهر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه سواد سلامت جامعه مطلوب نیست، افزود: تشکیل کمپین سواد سلامت در شهرستان نوشهر ضروری است و باید با بسیج همگانی و مشارکت عمومی و همه نهادها در امر ارتقای آگاهی و سطح دانش مردم در موضوع سلامت گام برداریم.

سیدپور درباره اهداف کمپین سواد سلامت در نوشهر گفت: ارتقاء سطح سواد شهروندان، تغییر رفتار شهروندان از خوددرمانی به خودمراقبتی، افزایش ضریب اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به عادات غلط و غیربهداشتی، تغییر رفتار مردم از دارودرمانی به ورزش‌درمانی، افزایش اهمیت و ترغیب مردم به تحرک و ورزش، انعکاس و درشت‌نمایی بحران‌هایی مانند چاقی، بی‌تحرکی، اعتیاد و افسردگی، ایجاد هشدارهای ضروری و متناسب زمانی سلامتی برای گروه هدف مشخص، کنترل تولید و توزیع خبرهای سلامت و بیماری و در نهایت پیگیری و ارائه دستاوردها و تازه‌های پزشکی از اهداف کمپین سواد سلامت شهرستان نوشهر است.

وی تصریح کرد: مدت زمان پیش‌بینی شده برای فعالیت کمپین، شش ماهه دوم امسال در نظر گرفته شد و برای هر موضوع یک سیکل زمانی یک ماهه و با توجه به بازخورد اجرای طرح، ممکن است دست‌خوش تغییر نیز قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر درباره برنامه‌های کمپین در شش ماهه دوم امسال در پایان گفت: هم‌اندیشی با رسانه‌ها در هفته اول آبان، همایش هم‌اندیشی شوراها و سلامت، سنجش سواد سلامت نوشهر از نهم تا 22 آبان، برگزاری خیابان سلامت از 23 تا 30 آبان، همیار سلامت 14 آذر، بهداشت دهان و دندان در دی‌ماه، بهداشت روان و تغذیه نیز در بهمن‌ماه جزو برنامه‌های این سواد سلامت در نوشهر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :