آخرین عناوین

دوشنبه 4 آبان 1394-1:0 کد خبر:16881

اظهارات ضد و نقیض مسئولان درباره تخریب 6 باب مغازه در بابل‌:

تخریب ربطی به شهرداری ندارد/ شهرداری مجوز گودبرداری داده است

بر اثر گودبرداری یک پروژه در خیابان خبرنگار بابل، شش باب مغازه تخریب شد، که شهردار و پیمانکار این پروژه هر کدام توپ را به زمین دیگری پاس می دهند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، فرهاد عسکری درباره تخریب شش باب مغازه در خیابان خبرنگار بابل بر اثر گودبرداری یکی از پروژه‌ها، اظهار کرد: این پروژه بخش خصوصی بوده و ربطی به شهرداری ندارد.

وی افزود: علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

مسئول این پروژه گفت: شهرداری به ما مجوز گودبرداری داده و ما با رعایت فاصله دو متری اقدام به گودبرداری کردیم.

علی‌اعظم خلیل‌پور، ادامه داد: علت وقوع حادثه تنها به‌دلیل قدیمی بودن ساختمان و سست بودن پایه‌های آن بوده است، بعد از انقلاب بدون مجوز یک طبقه به این ساختمان اضافه کردند و چون ظرفیت ساختمان پایین بوده گودبرداری سبب ریزش دیواره‌های آن و بروز این حادثه شد.

وی یادآور شد: تنها دیوارهای این ساختمان فرو ریخته و خسارت چندانی نداشت که از این شش باب مغازه تنها دو مغازه خسارت سنگینی داشته است.

این پیمانکار شهرداری با اشاره به اینکه وقوع چنین حادثه‌ای مقصر ویژه ندارد، بیان کرد: از ابتدا شروع پروژه این مغازه‌ها بیمه بوده و ما حاضر به پرداخت خسارت هستیم ضمن اینکه به صاحبان مغازه اعلام کردیم در هر مکانی که اقدام به اجاره مغازه کنند، هزینه اجاره را به هر مدتی که باشد تا زمانی که مغازه آنها ساخته و تحویل آنها شود، پذیرا هستیم.

سخنگوی اورژانس 115 بابل نیز اظهار کرد: گودبرداری غیراصولی سبب فرو ریختن شش باب مغازه در خیابان خبرنگار بابل شد.

امید حسن‌زاده افزود: ساعت 19:30 روز پنج‌شنبه 30 مهرماه، در پی اطلاع‌رسانی شهروندان به سامانه 125 مبنی بر ریزش شش باب مغازه در خیابان خبرنگار جنب سینما انقلاب سابق، بلافاصله چهار اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های یک و دو این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

وی در پایان گفت: آتش‌نشانان با نصب داربست، تابلوی احتیاط، نوار خطر و مسدود کردن خیابان اقدام به ایمن‎سازی محیط کردند و کارشناسان آتش‌نشانی پس از انجام بررسی‌های اولیه، علت وقوع حادثه را گودبرداری غیراصولی و بدون رعایت نکات ایمنی در محوطه پشتی این مغازه‌ها اعلام کردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :